Zašto NASA planira uništiti jednu od najboljih letjelica ikad

Letjelica Cassini prema Saturnu je krenula 1997. godine, a 22. travnja krenut će na posljednju misiju koja će okončati u rujnu. NASA pritom želi iskoristiti zadnji tračak snage ove letjelice

Svemu dobrom dođe kraj, pa će tako od 23. travnja i letjelica Cassini krenuti na svoj posljednji let u povijest. Nakon 20 godina ova će letjelica postati dio atmosfere planeta kojeg je godinama istraživala.

Nuklearna letjelica Cassini-Huygens lansirana je u listopadu 1997. godine, a od 2004. se nalazi u orbiti ovog planeta kojeg je detaljno dokumentirala. No, to će sve završiti 15. rujna ove godine. NASA je ovih dana otkrila konačni plan za letjelicu kojom će potrošiti zadnje rezerve goriva i staviti je na put prema planetu.

- Cassinijeva vlastita otkrića kriva su i za njegov ovakav kraj - rekao je Earl Maize, inženjer NASA-e. Naime, Cassini je ispod ledene površine Saturnova mjeseca Enkelada otkrio znakove toplog i slanog oceana. Pretprošle godine su letjelicu i poslali kroz paru koju taj mjesec izbacuje kako bi vidjeli od čega se sastoji. Tada su otkrili kako sastav Enkelada ukazuje da bi mogao podržavati život ispod površine.

- Ne možemo riskirati slučajni kontakt s tim nedirnutim tijelom. Cassini moramo sigurno riješiti, a kako smo htjeli ostati na Saturnu, jedini izbor je bio da ga kontrolirano uništimo - rekao je Maize.

Cassini će skončati na Saturnu, ali do zadnjeg trenutka znanstvenici planiraju izvući maksimum podataka. Tako će 22. travnja posljednji put proći oko Titana, a njegova gravitacija će ga lansirati preko Saturna na jednosmjernu vratolomnu vožnju.

Taj let će znanstvenicima dati i najbolji pogled na Saturn te ogromne uragane na njegovim polovima. Tako se nadaju i da će odgovoriti na brojna nepoznata pitanja o planetu te bizarnoj oluji na sjevernom polu. Nadaju se i da će otkriti kolika je njegova jezgra, a u posljednjim satima 15. rujna će poslati i zadnje fotografije.

Petković otkrio: Nikad neću odjenuti dres Hajduka! Mog oca tražili su novac za poguranac
VATRENI AS OTVORENO

Nikad nisam stigao zahvaliti Mariju Budimiru za prvi gol u Dinamu, pet puta kaznili su me zbog kašnjenja, a u Dinamu je minuta kašnjenja 100 eura! Stotine Brazilaca prijetile su mi smrću nakon gola na SP-u...

U Južnoj Koreji rijetko ćete sresti osobe s dioptrijskim naočalama: Znate li zašto?
'RENTATE' LI SVOJ VID?

Iako je to na našim prostorima možda nepojmljivo, u južnokorejskoj kulturi smatraju da, ako osobe starije od 20 godina nose naočale za vid, imaju 'loše roditelje' koji na vrijeme nisu ispravili dioptriju djetetu kad je to bilo potrebno
Gdje su Hajdukovi juniori točno godinu dana nakon finala LP-a?
OBLJETNICA VELIKOG USPJEHA

Gdje su Hajdukovi juniori točno godinu dana nakon finala LP-a?

Finale Lige prvaka mladih najveći je uspjeh Hajdukove akademije, ali malo je igrača dobilo priliku u seniorima. Dijelom zbog odluke čelnika kluba da jure naslov prvaka, dijelom jer se sami nisu izborili za minutažu