Znanstvenici su pronašli planet sličan Zemlji, postoje šanse da je dom izvanzemaljskog života | 24sata

Znanstvenici su pronašli novi planet nalik Zemlji na kojem bi mogao postojati vanzemaljski život, a udaljen je samo 40 svjetlosnih godina

Planet je nešto manji od Zemlje, a smatra se da je samo malo topliji. Mnogi planeti izvan našeg sunčevog sustava, koji se nazivaju egzoplaneti, obično su mnogo veći i topliji od našeg svijeta. Novootkriveni planet nazvan je Gliese 12b i istraživači kažu da će pomoći u potrazi za drugim svjetovima, piše Independent.

Po veličini je usporediv s Venerom, što znači da je malo manji od Zemlje. Ima procijenjenu površinsku temperaturu od 42C, što je niže od većine od 5000 egzoplaneta (planeta izvan Sunčevog sustava) dosad potvrđenih.

Astronomi sugeriraju da je Gliese 12 b jedan od rijetkih poznatih planeta na kojem bi ljudi teoretski mogli preživjeti, ali još uvijek nisu sigurni kako izgleda njegova atmosfera, ako je uopće ima.

Zabrinuta za budućnost našeg planeta, djeca žele doprinijeti očuvanju okoliša

Dobivanje odgovora na to kako atmosfera izgleda je od vitalnog značaja jer bi otkrilo može li planet održavati temperature prikladne za postojanje tekuće vode, a možda i života na njegovoj površini.

Masayuki Kuzuhara, docent na projektu u Astrobiološkom centru u Tokiju, koji je s Akihikom Fukuijem vodio jedan istraživački tim, rekao je: “Pronašli smo najbliži, tranzitni, umjereni svijet veličine Zemlje koji je lociran do sada.

- Iako još ne znamo posjeduje li atmosferu, razmišljali smo o njoj kao o egzo-Veneri, sa sličnom veličinom i energijom koju prima od svoje zvijezde kao naš planetarni susjed u Sunčevom sustavu - dodaje.

Profesor sa Sveučilišta Warwick Thomas Wilson, fizičar, sudjelovao je u otkriću, koristeći podatke s NASA-inih satelita kako bi potvrdio postojanje planeta i karakteristike kao što su veličina, temperatura i udaljenost od Zemlje.

Nastavak hit filma 'Planeta majmuna' bavi se budućnošću: 'Ovo je svakako veliki pothvat'
Nastavak hit  filma 'Planeta majmuna' bavi se budućnošću: 'Ovo je svakako veliki pothvat'

- Ovo je stvarno uzbudljivo otkriće i pomoći će našem istraživanju planeta sličnih Zemlji - rekao je.

Gliese 12 b nije prvi otkriveni egzoplanet sličan Zemlji, ali Nasa je rekla da postoji samo nekoliko svjetova poput njega koji zahtijevaju pomnije proučavanje.

Naveden je kao potencijalna meta za daljnje istraživanje svemirskog teleskopa James Webb američke svemirske agencije.

Analize znanstvenika zaključuju da Gliese 12 ne pokazuje znakove ekstremnog ponašanja.

- Gliese 12 b predstavlja jednu od najboljih meta za proučavanje mogu li planeti veličine Zemlje koji kruže oko hladnih zvijezda zadržati svoje atmosfere, što je ključni korak za unapređenje našeg razumijevanja nastanjivosti na planetima diljem naše galaksije - rekao je Shishir Dholakia, doktorand na Centar za astrofiziku na Sveučilištu Southern Queensland u Australiji.

Simptomi srčanog udara za žene i muškarce - znakovi se mogu javiti čak i tjednima ranije