Obavijesti

Tech

Komentari 0

Trend ekološki osvještenih: recikliranje i kod rušenja objekta

Trend ekološki osvještenih: recikliranje i kod rušenja objekta
14

Investitori su tražili da se strogo pazi na odvajanje materijala i da se reciklira sve što je god moguće reciklirati. U dvorištu se posebno pazilo na svako drvo, da sve ostane na svom mjestu, netaknuto.


U glavnom projektu postoji posebn dio koji se zove elaborat rušenja, koji govori kako na siguran način srušiti objekt i zaštititi okolne objekte i osobe koje se zateknu na ili u neposrednoj blizini gradilišta, te kako deponirati materijal nakon rušenja. Svi radovi koji traju do 5 dana, ne moraju se prijaviti.

Za rušenje postojećeg objekta, Jelušići su izabrali tvrtku Alte gradnja. I ovdje su imali posebne zahtjeve prilikom rušenja, a to je se materijali sortiraju te što je moguće više recikliraju. To će ih koštati više nego da su sve materijale zajedno deponirali, no ostali su vjerni svojim ekološkim uvjerenjima. Dio drvene građe od stolarije, krovnih greda i ograda koristit će se u gradnji novog objekta, a dio će ići na potpalu. Sav metal su dali u dobrotvorne svrhe, ljudima koji su to željeli iskoristiti, ili na tome zaraditi. Staklo se posebno odvajalo da bi se odnjelo na poseban deponij za staklo. Opeka starog objekta, posebno će se čistiti i vratiti investitoru koji će je kasnije opet upotrijebiti. Maksimalno će se iskoristiti svaki komad starog objekta. Osim visoke ekološke osvještenosti, Renata i Marko su i socijalno vrlo osjetljivi: „Bivšim vlasnicima nije lako gledati kuću kako nestaje. Ublažiti može činjenica da će materijal stare kuće poslužiti drugim ljudima."

„S obitelji Jelušić dogovorili smo rušenje objekta koje će trajati 5 dana. Investitori su tražili da se strogo pazi na odvajanje materijala i da se reciklira sve što je god moguće reciklirati. U dvorištu se posebno pazilo na svako drvo, da sve ostane na svom mjestu, netaknuto, prema posebnoj želji gospođe Jelušić. Tako da ostane isti okoliš kakav je i bio.“ Voditeljica gradilišta iz tvrtke Alte gradnja Irena Mihalinec, uvažila je želje investitora.

Nakon rušenja i sanacije, geodet iskolčuje buduću građevinu prema glavnom  projektu. Definiran je položaj zidova, položaj dimnjaka, položaj instalacija i temelja. Izvođač bi trebao detaljno proučiti projekte, eventualno ukazati na pogreške ili predložiti rješenja koja su ekonomičnija, kvalitetnija ili primjerenija konkretnom slučaju. Nadzorni i arhitekt posebno u uvodnom dijelu su često u kombinaciji i na gradilištu. Nakon rušenja i pripreme gradilišta, počinje kopanje podruma. Betonska ljuska u podrumu će biti kompletno hidroizlolirana. Bilo kakva naknadna intervencija u toj ovojnici koja je dosta osjetljiva na proboje i loše izvođenje može uzrokovati kasnije curenja ili probleme. Stoga se u ovoj fazi postavljaju sve predviđene instalacije, iako se možda i neće sve staviti u uporabu u kasnijoj fazi.

Arhitekt Tomislav Rukavina, kojeg su angažirali Jelušići,predlaže građevni materijal tek nakon što se ustanovi kako će kuća izgledati i koji uvjeti se moraju zadovoljiti. A postoji li idealna procedura gradnje, saznajte u sljedećem članku.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Novi BMW iX3 oduševio Top Gear: “Nema očitih mana, kvantni skok za električne aute”
AUTO VIJESTI

Novi BMW iX3 oduševio Top Gear: “Nema očitih mana, kvantni skok za električne aute”

Top Gear je testirao potpuno novi BMW iX3 i nazvao ga “kvantnim skokom za električne aute” bez očitih slabih točaka. Električni SUV na novoj Neue Klasse platformi nudi do oko 800 km dosega i ultra brzo punjenje do 400 kW, a već je proglašen i njihovim Autom godine.
McLaren proizvodi svoj SUV: Prvi stiže već 2028.?
AUTO VIJESTI

McLaren proizvodi svoj SUV: Prvi stiže već 2028.?

McLaren je godinama tvrdoglavo odbijao ideju SUV a, a sada radi na modelu P47 - svojem prvom visokom sportašu s hibridnim V8 motorom i cijenom oko 300 tisuća dolara. Auto je interno već pokazan prodavačima, a u prodaju bi trebao stići 2028. kao odgovor na Ferrari Purosangue i Lamborghini Urus.
Houston, imamo problem! NASA izgubila letjelicu. Nitko ne zna gdje je. Evo zašto je važna!
TRAŽI SE

Houston, imamo problem! NASA izgubila letjelicu. Nitko ne zna gdje je. Evo zašto je važna!

Primarna misija MAVEN-a bila je proučavanje gornje atmosfere Marsa i njezine interakcije sa solarnim vjetrom