Stručnjaci su sasjekli Dončićevo tumačenje kako autoceste ni ne trebaju biti upisane u knjige prije koncesije. Pa sad ministar traži prekonoćna rješenja
Vrag je u detalju: Zapleli se u monetizaciji pa gutaju knedle
Ministar Siniša Hajdaš Dončić progutao je knedlu. “Kako mislite ne može u koncesiju ako autoceste nisu u zemljišnim knjigama?”.
Gotovo dvije godine najavljuje da će sigurno ubrati tri milijarde eura od koncesije i sad takva trivijalnost. Tričavih 300-350 kilometara je zaboravljeno. Stručnjaci su sasjekli Dončićevo tumačenje da autoceste ni ne trebaju biti upisane u knjige prije koncesije. Pa sad ministar traži prekonoćna rješenja. Vjerojatno novi zakon koji će zaobići postojeći zakon koji nije poštovan. Natječaj opet kasni. To je posljednji primjer kako je s monetizacijom autocesta sve pošlo u krivo. Odmah se gurala samo koncesija, a alternativna rješenja poput obveznica gurnuta su u zapećak. Zatim je ispalo da su savjetnici, koji su za svoj posao trebali dobiti 50 milijuna kuna, potpuno fulali hrvatske zakone u pripremi ugovora. Državno odvjetništvo bilo je zgroženo lošim prijedlogom. Ali nije se Dončić dao smesti. Uzeo je nove savjetnike. Ministru je pala i tvrdnja da će sve raditi transparentno.
Predstavnika sindikata Mijata Stanića godinu dana nisu pozvali u savjet za monetizaciju. Razlog: otkrio je javnosti da savjetnici nisu odradili svoj posao. Stigli su Dončiću zatim i izračuni koji su pokazali da će koncesionar zaraditi 60-70 milijardi kuna. On je pokušao odgovoriti pogrešnim izračunima i umanjiti zaradu. I to se otkrilo, ali je ustrajao. Ovaj mjesec krenut će i referendum, ali on i dalje planira objaviti natječaj. Što ako netko dobije autoceste, a referendum kaže “ne” koncesiji? Tko će platiti penale? Ni o tom se ne razmišlja. Ministar i Vlada su se zapleli u koncesiju kao pile u kučine. Što je najgore, nisu razradili alternativu. I da su sve radili perfektno, mnogi bi bili protiv koncesije. Ovakvom aljkavošću samo hrane sumnju da je riječ o lošem poslu.
Ivana Pandžića pratite na Facebooku