Obavijesti

Kvaka24

Komentari 0

OPG Matulić: Njihov Aceto od Maraške pomeo je konkurenciju i uzeo zlato u Londonu

OPG Matulić: Njihov Aceto od Maraške pomeo je konkurenciju i uzeo zlato u Londonu
14

Donosimo vam priče poduzetnika koji su svoju strast pretvorili u posao. Pročitajte kako su prevladavali izazove, pronalazili inovativna rješenja i gradili svoj uspjeh te pronađite inspiraciju za ostvarenje vlastitih snova

Ana i njezin suprug Krsto razvijali su ustvari potpuno drugi smjer: turističku agenciju koju su planirali otvoriti u prizemlju kuće. 

- Prvu zimu sam radila sapune stvarno iz hobija. Onda je došlo ljeto i turisti su pokupovali te proizvode - kaže Ana u počeku te nastavlja: 

- Suprug i ja planirali smo otvoriti turističku agenciju u okviru naše kuće i počeli smo raditi na tome. Ali kako se bližila već druga sezona, a prodaja sapuna krenula je malo bolje, u zadnji tren smo se predomislili te otvorili OPG i dućan u tom prostoru. Prodaja na kućnom pragu, u malom lijepo uređenom dućanu, od početka se pokazala kao dobra ideja. Samo smo morali napuniti dućan. Ja sam krenula educirati se u smjeru prirodne kozmetike, a suprug je već imao iskustva u proizvodnji vina i vinskog octa, tako da je on krenuo u prehrambenom smjeru i fokusirao se na začine. 

Okret prema začinima koji je promijenio sve

Kad je Krsto počeo eksperimentirati s octima i začinima, rodio se drugi stup brenda, koji će poslije doslovno pomesti konkurenciju. 

- Njemu je to bilo zanimljivo i uvijek je volio eksperimentirati s različitim začinima. Prvi je bio vinski ocat, zatim ljuti umak Pašmanero pa Aceto od smokve Pašman Libre. Mislim da je Pašman Libre baš napravio odmak od klasične proizvodnje začina zato što je bio nešto novo, zanimljivo i vrlo ukusno. Razvoj tog proizvoda trajao je nekoliko godina isprobavanja i odležavanja u različitim bačvama. Također smo išli u Modenu vidjeti kako proizvode pravi majstori aceta balsamica.

A da se istraživanje i eksperimentiranje isplatilo, potvrdile su poslije mnogobrojne nagrade koje su osvojili i Pašman Libre, ali i drugi proizvodi iz njihove ponude. 

- OPG Matulić nagrađivan je u Hrvatskoj i inozemstvu. Dobili smo čak tri puta priznanje Suncokret ruralnog turizma, Priznanje Zadarske županije za unapređenje ponude na otocima, Nagradu Općine Pašman za doprinos poduzetništvu i promociju, a naši proizvodi postali su zaštitni znak i otoka Pašmana i Zadarske županije. 

Donosimo vam priče poduzetnika koji su svoju strast pretvorili u posao. Pročitajte kako su prevladavali izazove, pronalazili inovativna rješenja i gradili svoj uspjeh te pronađite inspiraciju za ostvarenje vlastitih snova >>> VIŠE NA KVAKA24

Nagrade koje su osvojili su: 2018. - Superior taste Award Pašmanero, 2019. - Superior Taste Award Pašman Libre Bruxelles, 2020. -  International Taste Awards u Italiji: zlato za Pašman Libre, Nagrada žirija za Pašman Libre, srebro za Pašmanero i Vinski ocat. 2021. - Great Taste Award za Pašman Libre, 2023. - Academy of chocolate - bronca za Choco Libre čokoladu, 2024. - Free from skincare Award - bronca za Sea Tail kremu za ruke; Excellence Award na European Natural Beauty Awards za Belle pjenicu za lice u Stockholmu, a 2025. potpisuju s: Great Taste Award i Golden Fork za Marašku (u kojoj je bilo više od 40.000 proizvoda u konkurenciji), Monde Selection - Grand Gold i nagrada žirija za najbolji prehrambeni proizvod za Pašman Libre, Prag te Excellence Award na European Natural Beauty Awards za kremu Eternelle u Parizu. Ove silne nagrade su im, priča Ana, priznanje da su na dobrom putu te da nastave razvijati proizvod.  

- Uvijek dobijemo i komentare od sudaca, tako da možemo popraviti proizvod i biti još bolji iduće godine. I kupci vole vidjeti oznake i nagrade za naše proizvode i primijetili smo da tako dobivamo na vidljivosti - otkriva nam sugovornica. 

To nije samo posao, to je stil života

Iako svatko drži svoj teritorij, ona kozmetiku, on začine - razvoj proizvoda zapravo se odvija u nečemu što Ana naziva “beskonačni razgovori”. 

- Obično se svatko drži svojeg dijela, ali imamo sugestije za drugu stranu. I sugestije su uvijek dobrodošle. Zapravo razvoj proizvoda i brenda rezultat je naših beskonačnih razgovora o tome kako poboljšati neki proizvod, kako može biti još bolje. 

U toj razmjeni nastaju poboljšanja, ideje i iskoraci. Upravo taj ritam zajedničkog promišljanja čini da se njihov brend ne širi po inerciji nego baš kad treba. Uostalom, kad su i vlasnici brenda spremni, jer i Ana kaže da to nije samo posao, to je stil života. 

- Osjetili smo da je to pravi put za nas i da se u tome vidimo u budućnosti. To nije samo posao, to je stil života, poboljšanje turističke ponude na otoku, promocija Pašmana. Nešto što nam daje svrhu, da pridonosimo zajednici i da svojim primjerom pokažemo kako je moguće od hobija napraviti posao. Bez obzira na to gdje živiš. 

Poslovanje 365 dana u godini

Dugo su radili u skladu s pulsom otoka: pun gas ljeti, usporavanje zimi. Ali posljednjih godina ritam Pašmana se promijenio, a Matulići su se promijenili s njim. 

- Već godinama nam sezona traje sve dulje, rast turizma jedan je od razloga… Mnogo je kontinentalaca koji su kupili nekretnine na Pašmanu pa dolaze cijele godine -  objašnjava Ana. 

No ključni moment za produljivanje sezone bili su poslovni poklon paketi. Tvrtke su počele naručivati njihove proizvode za blagdane, konferencije i kongrese, što je OPG-u otvorilo mogućnost da radi i izvan sezone. 

- Razne firme uzimaju naše proizvode za blagdanske poklon pakete za poslovne partnere. Također uzimaju naše proizvode za konferencije i kongrese kao darove za sudionike. Već dvije godine radimo cijelu zimu. Ovog ljeta otvoren je i hotel Hilton u Preku, oni su u svoj asortiman stavili i naše proizvode. Tako da nam dolaze i njihovi posjetitelji. I oni će biti otvoreni cijelu godinu. Prije nismo mogli zamisliti nikoga izvan sezone, a danas nam povremeno dođe grupa i u studenom. Mi smo uvijek spremni! 

Otočna logistika kao sport izdržljivosti

Život i posao na otoku, kaže nam Ana, znači da te realnost vrlo brzo natjera da postaneš bolji planer, bolji logističar i bolji organizator nego što bi ikad morao biti na kopnu.

- U početku sve plaćaš skuplje i onda si prisiljen tražiti druga rješenja. S godinama nam je sve mnogo lakše jer bolje planiramo, kupujemo veće količine i uvijek se s kopna vraćamo u kombiju punom ambalaže. Ne vozimo se prazni - otkriva nam Ana. 

Ali život ih za tu otežanu okolnost nagradi privilegijem da je otočni identitet dio DNK njihovog brenda.  

- To je ono što od početka jasno komuniciramo jer to smo mi. Autentičnost je nešto što živimo: posao i život su nam isprepleteni, a kupci to prepoznaju. Otočni paket emocija ono je što osjećamo i nudimo svojim kupcima: otok Pašman u svakom proizvodu. Bitno nam je biti fer prema kupcima jer radi njih i napredujemo i živimo ono što želimo. 

Najtraženiji proizvodi to potvrđuju: Pašman Libre kao gastronomski hit, a krema Immortelle kao kozmetički bestseler. Kupci se vraćaju iz godine u godinu, što je za mali OPG najveće priznanje.

Što spremaju dalje?

Kao i uvijek, kod njih se uvijek nešto novo kuha. 

- Uvijek spremamo nešto novo. Ne mogu odati o čemu je riječ, ali uskoro bi Krsto mogao iznenaditi nekim novim proizvodom.

Jedva čekamo. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Digitalne karte koje ubrzavaju posao: hrvatska inovacija za globalna tržišta!
TOP 10 KVAKE24

Digitalne karte koje ubrzavaju posao: hrvatska inovacija za globalna tržišta!

Donosimo vam priče poduzetnika koji su svoju strast pretvorili u posao. Pročitajte kako su prevladavali izazove, pronalazili inovativna rješenja i gradili svoj uspjeh te pronađite inspiraciju za ostvarenje vlastitih snova
Mislili su da neće moći hodati, a zatim se oporavio i pokrenuo platformu za pomoć drugima
TOP 10 KVAKE24

Mislili su da neće moći hodati, a zatim se oporavio i pokrenuo platformu za pomoć drugima

Donosimo vam priče poduzetnika koji su svoju strast pretvorili u posao. Pročitajte kako su prevladavali izazove, pronalazili inovativna rješenja i gradili svoj uspjeh te pronađite inspiraciju za ostvarenje vlastitih snova
Ana je doslovno izazvala ljude da zagrizu u umjetnost i, vjerovali ili ne, oni su to učinili
TOP 10 KVAKE24

Ana je doslovno izazvala ljude da zagrizu u umjetnost i, vjerovali ili ne, oni su to učinili

Donosimo vam priče poduzetnika koji su svoju strast pretvorili u posao. Pročitajte kako su prevladavali izazove, pronalazili inovativna rješenja i gradili svoj uspjeh te pronađite inspiraciju za ostvarenje vlastitih snova