Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
72 komentara

30 recepata za sigurno i brzo začeće: Losos, dagnje, limun...

SLASNE IDEJE Šipak, piletina, špinat, kupine, kivi, brokula i orasi za njegovo, a cikla, šljive, losos, grah i bobičasto voće poput borovnica za njezino reproduktivno zdravlje i začeće

Foto: Dreamstime

Za zdrave spermije muškarci bi trebali jesti što više limuna i naranči, ali i lubenice koja spermije čini bržim i jačim. Žene koje žude za potomstvom bi pak trebale izbjegavati limun, no slobodno neka uživaju u narančama i dinjama. Naime, ženama za zdrave i snažne jajnike treba tvar mioinozitol koje najviše ima u dinjama i citrusima, no limun je najsiromašniji tom tvari. 

Foto: 123RF

Budući roditelji ne trebaju se ograničavati kada je na jelovniku piletina ili riba jer ta vrsta hrane bogata je triptofanom koji opušta mišiće, uklanja stres i podiže libido te u konačnici i hormon sreće. Triptofanom bogate namirnice su i janjetina, puretina, bakalar, iverak, losos, sardine i tuna, ali i šparoge, lisnato zeleno povrće, krumpir te jogurt.

Namirnice za nju i njega

Dopamin, kemijska supstancija koju proizvodi organizam, pomaže da se osjećamo pozitivno i motivirano, a dok smo seksualno uzbuđeni prisutan je u visokim razinama. Tijelo ga proizvodi iz aminokiseline tirozin, koje ima u piletini, crvenome mesu, puretini, bakalaru, školjkama i tuni te jajima i mliječnim proizvodima, zobi, avokadu i banani pa je ta hrana dobar odabir za oba spola ako žele dobiti dijete.

Foto: 123RF

Folikularna tekućina, međutim, može sadržavati brojne slobodne radikale koji mogu naštetiti kvaliteti jajne stanice. Ovdje veliku ulogu ima hrana bogata antioksidansima poput borovnica i drugog bobičastog voća. Kod začeća važnu ulogu ima i zdravlje spermatozoida. Muškarci bi zato trebali jesti kivi, kupine, crvenu papriku te brokulu. Lubenica, grejp i rajčica sadrže antioksidans likopen koji pomaže da spermatozoidi ostanu zdravi i pokretni.

Što treba izbjegavati

Dok zdrava prehrana pospješuje plodnost, ono što bi trebalo izbjegavati su pržena hrana, obrađeno meso (kobasice, hrenovke, šunka, špek, konzervirano meso, mesni umaci), kofein, alkohol i gazirana pića.

Hrana za plodnost

Foto: 123RF

Špinat - Zeleno lisnato povrće poput špinata sadrži folate, vitamine koji pomažu proizvesti jaku i zdravu spermu te pospješuju ovulaciju. 

Foto: 123RF

Tamna čokolada - Sadrži arginin, aminokiselinu koja poboljšava broj i kvalitetu spermija.

Foto: Dreamstime

Orasi - Omega-3 masne kiseline i vitamini E i B koje sadrže dobro djeluju na kvalitetu i pokretljivost spermija. 

Foto: 123RF

Naranče - Sadrže vitamin C, koji jača imunitet, čime čine spermije otpornijima.

Foto: StockSnap.io

Brazilski oraščići - Mineral selen koji se nalazi u ovim oraščićima povećava broj spermija, ali i poboljšava njihovu pokretljivost. 

Thinkstock | Autor: Thinkstock Foto: Thinkstock

Tuna -  Osim što povoljno utječu na mušku plodnost, omega-3 masne kiseline gode zdravlju srca i krvnih žila.

Foto: 123RF

Bučine koštice - Bogate su cinkom, koji povećava razinu testosterona koji čini spermije pokretljivijima i brojnijima. 

Foto: 123RF

Šipak - Antioksidansi u ovom voću mogu poboljšati kvalitetu sperme, ali i razinu testosterona, piše Klokanica.

Foto: 123RF

Blitva - Za plodnost žena važne su namirnice bogate folatima iz zelenolisnatog povrća (blitve, raštike), stoji u studiji kalifornijskog sveučilišta.

Srdele - Omega-3 masne kiseline iz riba, poput lososa, tune i srdela, pomažu poboljšati kvalitetu, ali i kvantitetu sperme. 

Foto: 123RF

Jaja - Sadrže vitamin D i B6, koji su zaslužni za povećanje lučenja hormona progesterona koji igra važnu ulogu u začeću.

Foto: 123RF

Cikla - Zbog velike količine antioksidansa, čija je svrha borba protiv slobodnih radikala, cikla (kao i tamna čokolada) snažno utječe na poboljšanje plodnosti. Bogata je nitratima, zaduženima za bolju cirkulaciju. 

Foto: 123RF

Avokado - Bogat je vitaminima, mineralima, proteinima, ugljikohidratima i vlaknima. Odličan je izvor vitamina E, za koji su studije pokazale da dobro djeluje na sluznicu maternice.

Foto: 123RF

Šljive - Harvardsko istraživanje pokazalo je da manjak željeza ima utjecaja na neplodnost. U prehranu uvrstite hranu bogatu željezom, poput suhih i svježih šljiva, brokule i kelja, te graha, također bogatog željezom. 

Foto: 123RF

Losos - Dokazano je da omega-3 masne kiseline iz masne ribe poput lososa stimuliraju proizvodnju reproduktivnih hormona, kaže nova američka studija.

Foto: 123RF

Mlijeko - Za građu fertilnih stanica potrebni su biološki vrijedni proteini, a to su laktalbumini iz mlijeka. Važan je i kalcij. Za proces ovulacije potrebno je konzumirati punomasno mlijeko.

Foto: 123RF

Borovnice - Harvardska studija pokazala je da fitonutrijenti i prirodne kemikalije u borovnicama i drugom bobičastom voću imaju blagotvoran učinak na hormonalnu ravnotežu kad je u pitanju zdrava ovulacija.

Foto: 123RF

Šparoge - Njihova vrijednost leži i u činjenici da je bogata folatima, koji su dokazano vrlo važni kako za mušku, tako i za žensku plodnost.

Foto: 123RF

Grah - Istraživanje s Harvarda pokazalo je da je za normalan razvitak spolnih stanica i reprodukcijski ciklus nužan unos bjelančevina, i to ne životinjskog, nego biljnog podrijetla, poput onih iz graha ili orašastih plodova. 

 

Recepti za plodnost

Piletina punjena špinatom

Foto: 123RF

Sastojci: 4 komada pilećih prsa, žlica češnjaka u prahu, 2 žlice maslinova ulja, 300 g špinata, šalica feta sira, 2 šalice krušnih mrvica, 1/3 šalice otopljenog maslaca

Priprema: Zagrijte pećnicu na 180°C. Pileća prsa istucite do nekoliko milimetara debljine. Kratko propirjajte češnjak na maslinovu ulju i nekoliko minuta dodajte špinat. Maknite s vatre i dodajte fetu te dobro pomiješajte. Na svaki komad mesa stavite nadjev od špinata, zarolajte piletinu oko nadjeva i učvrstite čačkalicom. Uvaljajte rolice u krušne mrvice, složite u vatrostalnu posudu i prelijte maslacem. Pecite 30 minuta.

Dagnje na buzaru

Foto: 123RF

Sastojci: 1 kg dagnji, 1 dl maslinova ulja, 3 češnja češnjaka, žlica krušnih mrvica, 2 dl bijelog vina, sol, papar, vezica peršina

Priprema: Dagnje isplahnite mlazom hladne vode i ocijedite. U loncu zagrijte maslinovo ulje te dodajte sitno nasjeckani češnjak, peršin i krušne mrvice. Kratko popržite. Na začine dodajte dagnje, promiješajte, zalijte bijelim vinom, posolite, popaprite i kuhajte 15-ak minuta. 

Tortilje s jajima i avokadom

Foto: 123RF

Sastojci:  4 kukuruzne tortilje (manje), 3 jaja, avokado, Sol, papar Nekoliko šnita pršuta narezanog na trakice, 5 - 6 cherry rajčica, Sjeckani peršin, malo sira cheddara

Priprema: Tortilje popržite na tavi da dobiju boju. Pripremite kajganu na uobičajeni način uz dodatak malo ribanog cheddara. Avokado narežite na kockice, posolite i stavite dio na tortilje, pokrijte kajganom, poslažite malo pršuta i rajčica na svaku tortilju te na gornji dio stavite ostatak avokada. Posipajte sjeckanim peršinom. Poslužite odmah nakon pripreme. 

Čoko-kocke s orasima

Foto: 123RF

Sastojci: 300 g mliječne čokolade, 300 g čokolade za kuhanje, 400 ml mlijeka, 30 g maslaca, 1/2 šalice oraha

Priprema: Obložite lim za pečenje papirom za pečenje i malo ga namastite. Pomiješajte sve sastojke osim oraha i ugrijte na laganoj vatri. Miješajte dok se čokolada ne otopi, a smjesa ne postane glatka i sjajna. Dodajte popržene orahe. Ulijte smjesu u lim za pečenje i ostavite u zamrzivaču da se stisne.

Grilani losos s grčkim umakom

Foto: 123RF

Sastojci: 4 odreska lososa, origano, 2 limuna, maslinovo ulje, sol, papar; limunov sok, maslinovo ulje, sol, papar, grčki jogurt, 2 češnja češnjaka, kopar, majoneza

Priprema: Posolite i popaprite ribu te je poprskajte s maslinovim uljem i limunom. Pomiješajte sve sastojke za pripremu umaka pa začinite sa soli i paprom prema ukusu te ostavite umak da odstoji dok se peče riba. Roštilj zagrijte na srednje do jako i pecite ribu oko 5 minuta sa svake strane. Poslužite s umakom.

Smoothie od borovnica

Foto: 123RF

Sastojci: 200 g borovnica, 300 g grčkog jogurta, 1 žlica meda

Priprema: Pomiješajte sve sastojke u blenderu uz dodatak leda po želji. Izmiksajte i pijte svježe.

Canelloni sa špinatom

Foto: 123RF

Sastojci: 1 žlica ulja, 1 crveni luk, 1 češanj češnjaka, 500 g špinata, sol, papar, muškatni oraščić, 3 žlice maslaca, 2 šalice mlijeka, 1/2 šalice vrhnja za kuhanje, 1 šalica parmezana, cannelloni 

Priprema: Zagrijte ulje u dubokoj posudi. Pirjajte nasjeckani luk i češnjak. Dodajte neodmrznuti špinat i malo vode. Pokriveno kuhajte na laganoj vatri 15 minuta. Začinite solju, paprom i ribanim muškatnim oraščićem. Ocijedite i stavite u nauljenu vatrostalnu posudu. Rastopite maslac, dodajte brašno i neprestano miješajte dok ne dobije zlatno-smeđu boju. Dodajte mlijeko i vrhnje, miješajući metlicom za snijeg. Zavrijte i pustite da kuha 2 minute. Posolite i popaprite. Trećinu umaka pomiješajte s polovinom parmezana. Polovinu umaka s parmezanom polijte po špinatu, a drugom polovinom napunite cannellone. Napunjene cannellone složite na špinat, prelijte s preostale dvije trećine umaka i pospite preostalom polovinom ribanog parmezana. Po vrhu stavite listiće maslaca i pecite na 210°C 20-30 minuta.

Mousse od tamne čokolade

Foto: 123RF

Sastojci: 250 g tamne čokolade, 4 žlice maslaca, 2 žlice kuhane kave, 6 jaja, 2 žlice šećera, 2 šalice slatkog vrhnja

Priprema: Na pari otopite čokoladu, maslac i kavu. Miješajte dok se ne otopi pa maknite s vatre i pustite da se ohladi. Kada je ohlađeno, ubacite žumanjke i dobro pomiješajte. U drugoj posudi istucite bjelanjke. Dodajte šećer i miksajte dok ne dobijete sjajan snijeg. U drugoj posudi izmiksajte slatko vrhnje tek toliko da poprimi formu. Polako umiješajte polovicu tučenog slatkog vrhnja u kremu s čokoladom i žumanjcima. Isto učinite s bjelanjcima, a zatim i s ostatkom tučenog vrhnja i bjelanjaka. Umiješajte ih silikonskom kuhačom. Mousse stavite u hladnjak pa pustite da se stisne. Poslužite hladno.

Aromatična tuna

Foto: 123RF

Sastojci:  2 šake peršina, žlica origana, celer, žlica mažurana, žlica estragona, žličica maslinova ulja, žličica limunova soka; 6 žlica maslinovog ulja, 2 žlice limunova soka, 2 žlice kapara, 4 žličice limunove korice, 2 žličice ružmarina, 1 žličica krupne morske soli, crvena paprika, šećer, 1 glavica luka, 4 odreska tune 

Priprema: U zdjeli pomiješajte maslinovo ulje, limunov sok, kapare, limunovu koricu, ružmarin, krupnu morsku sol, šećer i crvenu papriku. Dodajte nasjeckani luk. Mješavinu premjestite u plastičnu vrećicu s hermetičkim zatvaračem pa dodajte odreske tune. Istisnite zrak i zatvorite te lagano protresite da se marinada ravnomjerno rasporedi. Tunu marinirajte sat vremena na sobnoj temperaturi uz povremeno okretanje. Pomiješajte listove peršina s ostalim začinskim biljem u većoj zdjeli, posipajte sa soli i paprom, poklopite i ostavite dok se riba ne ispeče. Rešetke roštilja premažite maslinovim uljem. Izvadite tunu iz vrećice, a marinadu sačuvajte. Pecite 2-3 minute sa svake strane. Marinadu u manjoj posudi zagrijte do vrenja. Salatu od začinskog bilja poprskajte žličicom maslinovog ulja i limunovim sokom pa promiješajte. Na tanjur servirajte odrezak tune, prelijte toplom marinadom i dodajte začinsko bilje. 

VIDI OVO: Kim se slikala na krevetu i postala viralni vic.

VIDI OVO: Koliko se šećera zapravo nalazi u cugi?

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message