Lifestyle

Komentari 0

8 vrsta hrane čiji višak se često baca, a može se iskoristiti u jelu

8 vrsta hrane čiji višak se često baca, a može se iskoristiti u jelu

Vrhnje za kuhanje je fini dodatak slatkim i slanim jelima ili pićima. Koristite ga umjesto mlijeka u pripremi kolača. Vrhnje za kuhanje je ukusno i u smoothiejima, shakeovima, a možete ga preliti i preko zobenih pahuljica

Jeste li umorni od bacanja hrane i novca potrošenog na nju? Jednostavni recepti od ostataka i bolje metode skladištenja mogu vam pomoći da izbjegnete frustraciju potaknutu bacanjem hrane. 

POGLEDAJTE VIDEO: Koliko otpada stvaramo?

Donosimo ideje za osam vrsta hrane koje se najčešće bacaju u smeće:

1. Jabuke

Ako jabuke u zdjeli s voćem počnu izgledati naborane i dehidrirane, nemojte ih još bacati. Ogulite ih, izrežite ih i nasjeckajte da napravite umak od jabuka u ekspres loncu. Samo dodajte malo cimeta, limunovog soka i zaslađivača po ukusu. Sve to kuhajte na visokom tlaku u vodi oko 8 minuta. Ohladite i izmiksajte.

Ili napravite malo maslaca od jabuke na štednjaku s nasjeckanom jabukom, javorovim sirupom, limunovim sokom, soli i začinima poput mljevenog klinčića i cimeta. Kuhajte dva sata na laganoj vatri uz često miješanje. Ohladite i izmiksajte.

2. Kruh

Prije nego što bacite ustajali kruh ili njime nahranite ptice, prvo razmislite o dvije važne stvari. Stari kruh savršen je za domaće krutone koje možete dodati u juhe i salate. A ptičji probavni sustav nije izgrađen za preradu pečenih proizvoda, pa je najbolje da kruh držite na vlastitom tanjuru.

Za krutone pomiješajte svoje nasjeckane kockice starog kruha s malo ekstra djevičanskog maslinovog ulja i začina po izboru poput soli, češnjaka i origana. Raširite na lim za pečenje i pecite oko 20 minuta u pećnici zagrijanoj na 200 stupnjeva. Krutone dok se peku povremeno okrećite.

3. Celer

Postoje praktične, pa čak i zabavne ideje za korištenje ostataka celera prije nego što se ono veliko pakiranje u ladici u hladnjaku pokvari.

Narežite celer na štapiće i napravite umake po želji. Iznesite ih na pladnju s raznim umacima poput maslaca od orašastih plodova ili sjemenki, humusa, salse. (Ne zaboravite maslac od jabuke koji ste upravo napravili od ostataka voća.)

Ili nasjeckajte i zamrznite celer kako biste ga kasnije upotrijebili za juhe i pirjana jela.

4. Kokosovo mlijeko

Ako uživate u pripremanju azijske kuhinje kod kuće, možda će vam ostati kokosovo mlijeko. Srećom, to je izvrstan sastojak koji treba imati pri ruci.

Kokosovo mlijeko može se koristiti u mnogim jelima za poboljšanje kremastosti i okusa. Dodajte malo kokosovog mlijeka i curryja u prahu u gusti umak od cvjetače koji možete poslužiti uz pečenu piletinu. Koristite kokosovo mlijeko u kavi ili čaju. Ili započnite dan s pahuljastim palačinkama od kokosovog mlijeka.

Mnogi ljudi na keto dijeti koriste kokosovo mlijeko u raznim receptima, poput moqueca (brazilskog ribljeg paprikaša) s bakalarom i paprikom.

5. Vrhnje za kuhanje

Kao i kod kokosovog mlijeka, vrhnje za kuhanje je fini dodatak slatkim i slanim jelima ili pićima. Koristite ga umjesto mlijeka u pripremi kolača i drugih slastica. Vrhnje za kuhanje je ukusno i u smoothiejima, shakeovima, a možete ga preliti i preko vruće zdjele zobenih pahuljica s vašim omiljenim dodacima.

Podignite okus i teksturu kajgane za korak ili dva uz malo vrhnja za kuhanje. Dodajte ga u šalice vrućeg kakaa s prirodnom aromom paprene metvice za posebnu poslasticu tijekom zime. Ili napravite bijeli ruski koktel s  vrhnjem za kuhanje, votkom, ledom i likerom od kave.

6. Riža

Imate ostatka riže? Varijacije pudinga od riže koje biste mogli napraviti djeluju beskrajno i ukusno ako ste ljubitelj ove poslastice. Ostatke riže čuvajte u hladnjaku, ali samo dan-dva, piše Healthiguide

Napravite osnovni recept za puding od riže i kada ste gotovi dodajte suho voće ili slatke dodatke, kakaa ili komadića čokolade. Glavni sastojci jednostavnog pudinga od riže su riža, mlijeko, sol, šećer i vanilija. Da, u većini recepata za puding od riže možete koristiti ostatke kokosovog mlijeka ili vrhnja za kuhanje umjesto mlijeka.

7. Pečena piletina

Smatrajte da ste sretnici ako vam je ostalo pečene piletine i uživajte u brojnim jelima koja s njom možete napraviti. Što kažete na složenac od piletine i brokule ili burrito? Ostaci piletine savršeni su za lagane večere. Možete ju dodati u lazanje ili druga jela od tjestenine. 

Ostatak piletine također je ukusan u slanim pitama, na pizzi i kao jednostavan zdrav zalogaj uz svježe povrće poput ostataka celera koji još niste pojeli.

8. Pelat

Osim ako niste kupili pastu od rajčice u tubi koja se može ponovno zatvoriti, vjerojatno nakon što ste pripremili obrok na pultu stoji napola iskorištena otvorena limenka pelata. 

Preostali pelat dodajte u kalupe za led ili silikonske kalupe za slatkiše i zamrznite. Nakon što se zamrzne, kockice pelata premjestite u vrećice ili posude za zamrzavanje kako biste ih mogli kasnije iskoristiti. Ove kocke smrznutog pelata zgodne su za pripremu variva i umaka za tjesteninu.

Najčitaniji članci