Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Akcije i popusti tjeraju mozak da kupuje i kad vi to ne želite

Akcije i popusti tjeraju mozak da kupuje i kad vi to ne želite

Popusti i rasprodaje čine se kao jednostavan način prodaje proizvoda kojima ističe rok trajanja ili su na isteku zaliha, ali to su isplanirane marketinške strategije koje imaju psihološku podlogu

VIDEO

Mark Ellwood, autor knjige “Bargain Fever: Our Obsession With Getting More for Less”, istražio je ovu temu s namjerom da čitateljima pokaže kako mogu iskorištavati rasprodaje i akcije u svoju korist. Većina kupaca postane uzbuđena svaki puta kad vide neke proizvode na popustu, što ih u konačnici navede da kupe što više takvih proizvoda misleći da su dobro prošli.

Ovo ipak nije istina, jer takvi proizvodi kupcima uglavnom ne trebaju te na kraju ispada da su nepotrebno trošili novac. Uzbuđenje koje osjećaju dolazi iz elementa iznenađenja prilikom kojeg se počinje lučiti dopamin, hormon zbog kojeg se osjećamo dobro. Pod naletom dopamina ljudi teže kontroliraju svoje ponašanje, a to je razlog koji stoji iza shopping ludnica u blagdansko vrijeme ili na popularni “Black Friday”.

Sjeverna Amerika otkrivena je dok su Vikinzi tragali za ribom
Sjeverna Amerika otkrivena je dok su Vikinzi tragali za ribom

Kinezi ne vole popuste

Popusti su se prvi put pojavili 1869. godine u Parizu, kad ih je uveo vlasnik prve velike robne kuće kako bi pokrenuo posao koji je počeo stagnirati. Prvi kuponi za besplatne proizvode pojavili su se 1886., jer su proizvođači tog proizvoda smatrali da će se svatko tko proba čašu Coca-Cole sigurno vratiti i kupiti još. Stav prema popustima različit je u različitim dijelovima svijeta. Na primjer, u Indiji, gdje postoji stroga klasna podjela, ljudi misle da je pošteno da različite skupine plate različit iznos za proizvode. S druge strane, Kinezi koji su tek nedavno počeli poprimati individualističku svijest i više se bogatiti trenutačno imaju negativan stav prema sniženim proizvodima te žele pokazati svoje novo bogatstvo tako da kupuju skuplje i kvalitetnije. Iako su mnoge kompanije danas usredotočene na akcije i popuste kako bi navele ljude da kupe što više nepotrebnih stvari, neke kompanije su zauzele izrazito negativan stav prema popustima. Pokazalo se da su kupci postali umorni od neprestane potrage za jeftinijom varijantom istog ili sličnog proizvoda, a cijeli koncept sezonskih sniženja nekima je postao naporan.

Pisanje želja i strahova pomaže mozgu da pronađe prave prilike
Pisanje želja i strahova pomaže mozgu da pronađe prave prilike

Apple drži cijene visokima

Također, kad neke tvrtke imaju česte popuste, ljudi počinju misliti da je njihova roba lošije kvalitete i prestanu kupovati od tog proizvođača. Upravo je to razlog zbog kojeg Tvrtka Apple nikad nema akcije te drže cijene svojih proizvoda vrlo visokima. Iako ova kompanija nije nimalo povoljna, prodaja im se nije ozbiljnije smanjila godinama, a kupci im ostaju vjerni. 
Ako pri sljedećoj kupovini upamtite ove savjete, sigurno nećete svoj novac potrošiti na stvari koje vam ne trebaju, kaže autor.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'
ŠALA NA SVOJ RAČUN

'Ja sam prosječna, a muž mi je prezgodan. Svi me pitaju kako imam samopouzdanja uz njega'

Hazel se ne srami priznati da ima supruga koji je zgodniji od nje, niti da ju to uopće ne smeta. Kako kaže, sigurna je u njihovom odnosu i u svojoj se koži osjeća odlično

Sprej WD-40 većina ima, ali ne zna što znači njegova kratica: Iznenadit ćete se odgovorom
JESTE LI ZNALI?

Sprej WD-40 većina ima, ali ne zna što znači njegova kratica: Iznenadit ćete se odgovorom

Za sprej WD-40 manje ili više svi znaju. Pomaže u rješavanju više od 2000 problema, a sada su se mnogi iznenadili kada su otkrili da ta kratica znači 'Water Displacement', a evo što broj 40 predstavlja
Treći odjeljak ladice u perilici je jako koristan: Ovo mu je svrha
KORISTITE LI GA?

Treći odjeljak ladice u perilici je jako koristan: Ovo mu je svrha

Ako želite da vam perilica odradi i pretpranje, napunite sva tri odjeljka u ladici. U njega isto stavite deterdžent za pranje rublja po izboru, tekući ili onaj u prašku