Lifestyle

Komentari 13

Čašu vode zamijenite svježim jagodama, rajčicom, mrkvom...

Čašu vode zamijenite svježim jagodama, rajčicom, mrkvom...

Celer hidratizira dva puta više od čaše vode, lubenica je bolja i od sportskih pića, kruška će vas zasititi, dok će vas krastavci osvježiti u vrućim proljetnim danima

S dolaskom lijepog vremena i vrućina najbitnije je paziti na hidrataciju organizma. Ženama starijim od 19 godina preporučuje se 2,7 litara tekućine na dan, a puno se može dobiti i iz hrane. 

Meso krastavca većim se dijelom sastoji od vode, ali sadrži i vitamin C i kafeinsku kiselinu, koji smiruju iritaciju kože i smanjuju otekline. Upravo se zbog toga krastavci često koriste kod opeklina od sunca i podočnjaka. 

Rajčica

Gotovo 95 posto rajčice je voda, a pola šalice umaka od rajčice ima tek 50 kalorija i ni jedan gram masti što ga čini idealnim i osjevažavajućim za tople dane. 

Patlidžan

Bogat vodom i vlaknima, patlidžan, koji inače ima jako malo kalorija, idealan je za sve koji se bore s kilogramima. No izbjegavajte prženje jer će zbog spužvaste strukture upiti puno ulja. 

Lubenica

Određene vrste voća i povrća, a među njim i lubenica mogu hidratizirati tijelo puno bolje nego voda i sportska pića, potvrdila je studija Škole medicine sa Sveučilišta Aberdeen u Velikoj Britaniji. Lubenica sadrži gotovo 92 posto vode i minerale kao što je kalcij, magnezij, kalij i natrij, inače odgovorne za hidratizaciju organizma. 

Ananas

Ovo iznimno sočno voće sadrži bromelin, enzim koji može razgraditi proteine, zbog čega se preporučuje u svakodnevnoj prehrani. Bogat je vitaminom C i djeluje protuupalno. 

Jagode

Također sadrže visok postotak vode i odlično osvježavaju. Istraživanja su pokazala da ljudi koji jedu jagode svaki dan imaju višu razinu vitamina B u organizmu, a on štiti krvne žile od začepljenja. Jagode su bogate vitaminom C, kalijem koji štiti zdravlje živčanog sustava, kalcijem i fosforom koji izgrađuju kosti i magnezijem koji daje tijelu energije. 

Celer

Gotovo 97 posto celera čini voda, a ostatak su minerali, amino kiseline, i vitamini koji hidratiziraju tijelo dva puta bolje nego čaša vode. 

Tikvice

Povrće s više od 95 posto vode, tikvice, bogate su folnom kiselinom čiji nedostatak može dovesti do anemije i želučanih tegoba, kalijem te vitaminima A i C. 

Kruška

S obzirom da sadrži 84 posto vode, kruška je savršena za vruće dana i za sve koji su na dijeti. Bogata je vlaknima zbog kojih ćete dugo biti siti. 

Mrkva

Omiljeno narančasto povrće, mrkva, sadrži 87 posto vode i ima više antioksidansa beta karotena nego bio koje drugo povrće. Upravo taj antioksidans štiti oči i pluća, a usporava starenje kože. 

Najčitaniji članci