Turistička zajednica Japana planira pokloniti 10.000 letova, a dobitnici će u zamjenu morati napisati osvrt o svom putovanju. Natječaj planiraju za travanj iduće 2012.
Dođite u Japan - besplatno, pozivaju iz turističke zajednice
Kako bi privukli veći broj turista nakon nuklearne katastrofe u Fukushimi, Turistička agencija Japana odlučila je ponuditi 10.000 besplatnih letova u sljedećih godinu dana. Cijena pokriva put i aerodromske takse, a posjetitelji se trebaju pobrinuti za hranu, smještaj i druge troškove.
U zamjenu za besplatan let, sudionici će morati opisati svoje dojmove, a turistička agencija će ih objaviti na svojim internet stranicama. Prijave za besplatan let turistička agencija objavit će na svojoj web stranici, najvjerojatnije u travnju 2012., a do ljeta planiraju odabrati kandidate.
Osim besplatnih letova, Japanci su u turističku kampanju uključili poznate ličnosti koji pozivaju turiste u Zemlju izlazećeg sunca, a na internet stranicama turističkih agencija stoje podaci o najnovijoj razini zračenja.
- Od potresa broj posjetitelja je drastično pao, tako da bi se nešto promijenilo, u zemlju treba ući puno ljudi, točnije 10 000 - ističe Shuichi Kameyama iz Turističke agencija Japan.
Ako projekt zaživi, koštat će oko 14,3 milijuna dolara. To je otprilike deset posto od ukupnog proračuna svih turističkih agencija za 2012. godinu, ali i pokazatelj koliko Japan ulaže u reizgradnju svog turizma. Parlament bi proračun trebao odobriti u ožujku sljedeće godine.
Broj stranih posjetitelja u Japanu pao je za 32 posto u odnosu na prošlu godinu, a kontinuirano pada i proteklih šest mjeseci zbog straha od radijacije, prema službenim brojkama iz japanske Nacionalne turističke organizacije. Japan je prošle godine posjetilo oko 8,6 milijuna ljudi. Najveći pad turista osjetili su u travnju kada je pristiglo 295.826 ljudi, što je za 62,5 posto manje nego lani. Kasnijih mjeseci se brojka počela popravljati, ali i dalje su na gubitku u odnosu na prethodnu godinu. Najmanje dolaze turisti iz Hong Konga, Tajlanda, Kanade, Francuske i Njemačke. Potrošnja je od travnja do lipnja pala za 47 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.