Obavijesti

Lifestyle

Komentari 0

Hrvati putuju manje, troše više i obožavaju adventska putovanja

Hrvati putuju manje, troše više i obožavaju adventska putovanja

U odnosu na 2020. godinu, ispitanici ipak više planiraju putovati ove zime kako u inozemstvo, tako i po Lijepoj našoj. Najviše interesa pokazuju za putovanja tijekom adventa, ali i putovanja za doček Nove godine

VIDEO

Među brojnim navikama na koje je pandemija utjecala, one vezane uz putovanja su visoko na ljestvici, a to pokazuje i najnovije istraživanje MasterIndex koje je provela agencija Improve na uzorku od 1046 ispitanika u Hrvatskoj.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Žive u Land Roveru VIDEO

U odnosu na 2020. godinu, ispitanici ipak više planiraju putovati ove zime kako u inozemstvo, tako i po Lijepoj našoj. Najviše interesa pokazuju za putovanja tijekom adventa, ali i putovanja za doček Nove godine. Većina ih na putovanjima plaća debitnim karticama i gotovinom, a što se tiče iznosa kojeg troše na putovanjima, on je veći nego u godini ranije.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Putovanja u vrijeme adventa popularnija od novogodišnjih i skijaških putovanja

U usporedbi s 2020. godinom čak dvostruko više ispitanika planira putovati u inozemstvo tijekom ove zime (21% vs. 43%). Njih 37% ne planira putovanje, a jedna petina još uvijek ne zna hoće li putovati. Od onih koji planiraju putovanje u inozemstvo, polovica ih planira putovati u neku europsku destinaciju tijekom adventa, a na takvim putovanjima u prosjeku se zadrže 3 do 4 dana. Četvrtina ispitanika planira Novu godinu dočekati u nekom od europskih gradova, a smatraju da će takav put trajati u prosjeku 5 dana. Što se pak skijanja tiče, takvo putovanje planira 17% ispitanika koji će na nekoj od inozemnih skijaških destinacija provesti u prosjeku 6,1 dan, a tek 5% ispitanika planira doček Nove godine van Europe.

Među ispitanicima koji planiraju putovanje, najviše je onih s višom razinom obrazovanja i višim primanjima te ispitanika iz Istre, Primorja i Gorskog kotara.

Zanimljive su regionalne razlike – primjerice, 28% Istrijana je sigurno da će putovati ove zime u inozemstvo, u usporedbi s tek 3% ispitanika iz Sjeverne Hrvatske. Istovremeno, 68% Slavonaca planira adventsko putovanje u neku od europskih destinacija, za razliku od 47% onih iz Istre i Zagreba. Uspoređujući podatke s prošlom godinom, vidimo da je značajno narastao broj onih koji planiraju adventsko putovanje u inozemstvu – s 11% na 51% - ili odlazak na skijanje – 17% ispitanika u 2021. u usporedbi s 5% njih u 2020.

Čak 72% planira troškove na putovanju plaćati debitnim ili kreditnim karticama, dok se 31% troškova plaća gotovinom.

Oni ispitanici koji su rekli da ne planiraju putovati u inozemstvo kao glavni razlog navode činjenicu da uopće ne putuju tijekom zime (takvih je 46%), njih 41% navodi da im osobne financije ne dopuštaju putovanja, dok nešto manje od trećine ispitanih kaže da ne žele planirati putovanja koja zbog pandemije mogu biti otkazana.

Chic torba za kratko putovanje: Velika, kompaktna i pojačana ručkama od kvalitetne kože
Chic torba za kratko putovanje: Velika, kompaktna i pojačana ručkama od kvalitetne kože

Kad su u pitanju putovanja unutar Hrvatske, 56% ispitanika planira putovati tijekom zime, primarno na vikend-izlete te u posjete obitelji i prijateljima. Trećina ih planira putovati tijekom adventa, a planiraju se i putovanja za Novu godinu. Što se tiče profila osoba koje planiraju putovati unutar Hrvatske, to su osobe viših primanja (više do 9000 kn mjesečno), uglavnom iz Istre, Primorja, Gorskog kotara i Dalmacije.

Kao najatraktivnija lokacija za putovanje unutar Hrvatske pokazali su se Zagreb sa svojom okolicom te Središnja Hrvatska, Istra i Primorje. U Zagreb najviše planiraju putovati mladi (18-29 godina) iz Slavonije i Dalmacije.

Putuje se manje, troši se više

Ukupno gledajući, broj putovanja radi razonode je pao u usporedbi s 2020. (s 3,4 putovanja na 2,7 putovanja), a broj poslovnih putovanja je ostao isti (1,6 putovanja po ispitaniku). Za usporedbu, u pretpandemijskoj 2019. godini, ispitanici su u prosjeku radi razonode putovali 4,2 puta, a poslovno 2,6 puta godišnje.

Dok je prije pandemije svaki ispitanik u neku od europskih destinacija u prosjeku putovao jednom godišnje, sada je taj prosjek pao na 0,3 putovanja. Broj putovanja unutar Hrvatske je doživio manji pad – za razliku od 2,6 putovanja 2019., u 2021. ispitanici putuju prosječno 2,1 puta godišnje.

Što se pak tiče potrošnje na putovanjima radi razonode, iako manje putuju, ispitanici troše više. Tako su u prosjeku na jednom putovanju trošili nešto manje od 8.000 kuna, a u prošle godine su trošili u prosjeku nešto više od 6.100 kuna. 2019. je prosjek potrošnje na putovanju iznosio 5.150 kuna. Na takvoj vrsti putovanja puno više troše ispitanici iz Zagreba i Sjeverne Hrvatske, nego ispitanici iz Like, Korduna te Istre i Primorja.

Od onih ispitanika koju barem povremeno putuju u inozemstvo te imaju kartice, 76% svoje kartice nosi i na putovanje, dok 53% plaća redovito na putovanju sve transakcije putem kartica. Zanimljiv podatak je da u dobnoj skupini 40-49 godina ispitanici više od 80% svih transakcija plaćaju upravo karticom.

Kako izgleda život digitalnih nomada: 'Ured su nam planina ili plaža, a 'kuća' cijeli svijet'
Kako izgleda život digitalnih nomada: 'Ured su nam planina ili plaža, a 'kuća' cijeli svijet'

- Turističke organizacije i poduzetnici iz tog segmenta moraju pratiti svoje potencijalne korisnike na njihovom consumer journeyju koji je sada sve više digitalan. Turisti u prosjeku pregledaju 38 internetskih stranica za putovanja prije nego bukiraju smještaj, pronalaze svoje destinacije online, pretražuju savjete na društvenim mrežama te velik dio svojih putovanja plaćaju elektronički i online. Dakle, danas je iznimno bitno ulagati u online prisutnost – e-commerce i digitalni marketing – te prihvat elektroničkih načina plaćanja - rekao je Cosmin Vladimirescu, direktor Mastercarda u Hrvatskoj i Rumunjskoj. Digitalizacija je underlining element koji će turističkom sektoru i djelatnicima pomoći da identificiraju i osvoje udio na tržištu.

Pri odabiru destinacije, čak 92% ispitanika informira se putem interneta, 40% putem obitelji i prijatelja, a 14% putem agenata u turističkim agencijama. Od internetskih stranica najviše se vjeruje specijaliziranim stranicama poput TripAdvisora te člancima na lokalnim stranicama.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Najgori parovi Zodijaka: Nekad nema smisla ni pokušavati...
SUPROTNOSTI KOJE SE NE PRIVLAČE

Najgori parovi Zodijaka: Nekad nema smisla ni pokušavati...

Blizanci često ne uspijevaju predočiti Ribama probleme koje imaju u vezi što stvara ogromne rascjepe između njih. Lavovi mrze stav Bikova da se uvijek drže pravila i nikada ne riskiraju

'Moja braća su djeca mog muža, varao me s mojom mamom...'
ŠOKANTNO OTKRIĆE

'Moja braća su djeca mog muža, varao me s mojom mamom...'

Prema riječima muža, njezina mama ga je 'zavela' kad su imali 18 godina i živjeli u njihovoj kući. Od tada su imali nezaštićene spolne odnose barem jednom mjesečno
Pravilno čišćenje TV ekrana: Sredstva za pranje prozora su loša ideja, dobra krpica je bitna
NE ŽELITE UNIŠTITI EKRAN

Pravilno čišćenje TV ekrana: Sredstva za pranje prozora su loša ideja, dobra krpica je bitna

Iako na tržištu postoje razna sredstva za čišćenje ekrana, jeftinije je napraviti nešto takvo kod kuće. Jednostavno je. Samo pomiješajte destiliranu vodu s bijelim octom u jednakom omjeru