Naručivanje većih porcija hrane i pića često je želja za prikazivanjem u "boljem svjetlu", a to je jedan od razloga zbog čega među siromašnima ima više pretilosti
I kupnja malih stvari odražava što čovjek želi poručiti o sebi
Luksuzni auto, predimenzionirani TV ili velika kava s mlijekom? Njihovo značenje je zapravo isto jer kupci u sva tri slučaja time žele pokazati da imaju novaca. Također, oni koji najčešće naručuju najveću porciju hrane nisu nužno ni proždrljivi ni gladni, već često žele popraviti svoj društveni ugled i status, tvrde francuski istraživači iz HEC poslovne škole.
Slična je stvar i s kupovinom velike kuće, luksuzne odjeće ili bilo čega drugog što okolina može zapaziti.
- Trend traženja svega velikog češći je kod ljudi koji su manje bogati nego kod onih zaista imućnih. Iako će si bogataši priuštiti velik luksuz, neće se previše truditi isticati ga u društvu jer im to nije potrebno - kaže autor studije, profesor David Dubois.
Pretilost češća u siromašnih
To objašnjava misterij zašto je pretilost češća kod siromašnijih ljudi, nego kod onih bogatih, objašnjava Dubois. Kaže kako naručivanjem najboljih i najvećih porcija šalju ljudima poruku da dobro zarađuju i nemaju financijskih briga.
Ranjivi potrošači skloni su izraziti svoj status kako bi nadoknadili ono što im inače nedostaje. Razumijevanje i praćenje povezanosti društvenog statusa i odabira veličina hrane. Na taj način bi se društvo moglo lakše boriti protiv rastućeg problema pretilosti, kažu istraživači.