Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
20 komentara

Instagram djevojke - ljepotice su nove tehnološke generacije

Usred smo masovne kulture i nema spasa od vizualnog tsunamija. Vogueove “Instagirls” postaju poruka kako žene Instagram generacije trebaju izgledati...

Rex/Guliver
Foto: Rex/Guliver
20 komentara

Spektakularnih 656 stranica jesenske mode rujanskog izdanja američkog Voguea “zapakirano” je u omot koji jasno poručuje: gotovo je sa supermodelima, na redu su “Instagirls”! Zapamtite ih - to su Joan Smalls, Cara Delevingne, Karlie Kloss, Arizona Muse, Edie Campbell, Imaan Hammam, Fei Fei Sun, Vanessa Axente i Andreea Diaconu. Neke od njih devet već dobro znamo, poput hiperaktivne Care Delevingne, čije je kreveljenje pred kamerama i na “selfiejima” rodilo natjecanje tko će snimiti ružniji “selfie”, čemu su i nedostaci same tehnike snimanja uvelike pripomogli. 

Ali ovo je vrijeme elektroničkih mreža svih vrsta, od kojih je jedna Instagram, čije su četvrtaste snimke preplavile planet i postale popularne poput Facebooka. S najnovijim Vogueom, doduše, ne zna se jesu li važnije snimke “Insta djevojaka” ili sami društveni mediji poput Instagrama. Sigurno je da jedno vuče drugo i da Cara Delevingne ne bi bez društvenih mreža dobila toliki publicitet ma koliko bila karizmatična. 

Riječ je, naime, o šest milijuna sljedbenika na Instagramu! Karlie Klos ima ih više od milijun, a modeli Edie Campbell i Imaan Hammam imaju po 13.000 poklonika. Morat će se jako potruditi na instagramskom putu prema vrhu na kojem superiorno stoji s više od 20 milijuna sljedbenika Justin Bieber, a za vrat mu pušu Kim Kardashian i Beyonce Knowles... Usporedno s rastom broja sljedbenika na Instagramu rasla je i popularnost mreže pa je na kraju 2013. Oxfordski rječnik objavio da je upravo “instagram” - riječ godine.

Na Instagramu, koji se pojavio 2010., a koji je 2012. Facebook kupio za milijardu dolara, zapravo se rodila moda “selfieja”, snimanja samog sebe. Točnije rođen je naziv “selfie” jer je snimanje samoga sebe puno starije, iako prije “selfieja” nikad nije postalo masovnom modom. Zaštitni je znak instagramskih “selfieja” četvrtasti, kvadratni format slike.

Zapravo je to rijedak format u mediju fotografije koji se više služi vertikalnim i položenim fotografijama negoli kvadratnim. No izazovno je bilo grafički riješiti instagramsku naslovnicu Voguea i smjestiti mnoštvo novih manekenki točno na 10-godišnjicu slavne Vogueove naslovnice sa sličnom masovkom kad su zvijezde bile Daria Werbowy, Natalia Vodianova, Gisele Bundchen, Isabeli Fontana, Karolina Kurkova, Liya Kebede, Hana Soukupova, Gemma Ward i Karen Elson. Već je tada bilo jasno da je era supermodela stvar prošlosti. Ma koliko Vodianova, Kurkova i Bundchen bile sjajne. 

Neki mediji Vogueovu “masmodel naslovnicu” ocjenjuju dosadnom, zastarjelom makar je riječ o inauguraciji Instagrama i njegove generacije cura. “Insta djevojke” na naslovnici svakako nisu digle prašinu kao nedavno pojavljivanje Kim Kardashian na naslovnici, ali sve to dolazi od iste želje urednice Anne Wintour da pokaže kako ide u korak s vremenom. Samo se ta želja malo previše vidi, a ne bi smjela, kako bi do kraja bila uvjerljivom. 

Snimljen je i spot u kojem Cara, Karlie, Fei Fei i društvance razgovaraju o tome pred kamerama, odjevene u bijele “bademantile”. I upravo su one uvjerljivije od same koncepcije omota. Tu, naravno, treba reći da je stari Annin suradnik Mario Testino obavio sjajan i svakako besprijekoran snimateljski posao. Testino je legenda. A za Caru Delevingne ili Imaam Hammam sumnjamo da će postati, iako se Imaam Hammam od njih devet najljepše zove. I najzamamnije, što bi nekad bilo dovoljno za megaslavu kad bi se našla u rukama mahera zvjezdanoga biznisa. 

Ali što kad danas Instagram bilježi više od milijardu poslanih mu snimaka?! I to dostupnih svima. Usred smo masovne kulture i nema nam spasa od vizualnog tsunamija. U njemu u najvećem postotku uživaju upravo žene, pa se može reći i da su Vogueove “Instagirls” poruka kako žene Instagram generacije trebaju izgledati. Vragolaste poput Care, koja ne posjeduje ni trunke distance toliko karakteristične za velike zvijezde. Ili tajanstvene poput Imaan Hammam, koja u svijet modelinga uvodi posve očaravajući, taman islamistički koncept ženstvenosti koju ova mlada žena intuitivno više negoli svjesno prenosi svojom pojavom. A Anna Wintour nam baš to i hoće pokazati. I u tome je prava snaga njezina Instagram projekta. 

Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake subote besplatno ekskluzivno uz 24sata!

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message