Vodeći svjetski dizajneri kupaonicu vide kao utočište od svakodnevnog stresa, mjesto gdje se spaja priroda, čovjek i element koji život znači, voda. Pogledajte!
Izgleda li ovo kao kupaonica ili ultimativna oaza opuštanja?
Privatna oaza svakog doma u kojoj se možete opustiti i zaboraviti na svakodnevni stres svakako je kupaonica. Američka tvrtka koja se bavi proizvodnjom sanitarija Hansgrohe okupila je vodeća svjetska dizajnerska imena koja svojim inovativnim dizajnom daju prostoru novo značenje upravo s tom svrhom, piše Home Designing.
Španjolska dizajnerica Patricia Urquiola koju talijanski novinari nazivaju "Uragan Urquiola" zbog brzine kojom se probila u muški svijet dizajna, pomaknule je granice tradicionalnog dizajna. Umjesto strogih, obožava zaobljene linije i fluidnost. Velik naglasak stavlja na detalje i kombiniranje različitih materijala od keramike i drveta do metala i pruća.
- Svaki pojedinačni komad ima svojih kvaliteta, a zajedno tvore savršenu cjelinu - ističe Urquiola, dizajnerica koja je nadahnula lik Ulquiorra Cifer iz japanske animirane serije "Izbjeljivač" (Bleach).
Phillippe Starck, francuski dizajner, poznat po remek djelu iscjeđivač limuna "Juicy Salif lemon squeezer" izloženom u Muzeju za umjetnost u New Yorku, kupaonicu vidi kao mjesto ljepote i samosvijesti.
- Kupaonica nadilazi higijenske potrebe, ona je osobno utočište. Mjesto u kojem voda omogućuje buđenje svih osjetila - tvrdi Starck.
Moj sljedeći cilj je promijeniti koncepciju tuša. On će postati središnji dio svake kupaonice odnosno pretvorit će se u luksuzni spa centar, dodaje.
Arhitekt, inovator i dizajner, Jean-Marie Massaud dizajnirao je Estadio Chivas koji izgledom podsjeća na eruptirani vulkan. Osim toga primio je i nagradu za doprinos dizajnu kupaonica u hotelima.
- Kupaonica je više nego prije postalo mjesto opuštanja, mjesto u kojem bježimo od stresa. Tu se možemo povezati sami sa sobom, ali i osnovnim elementom i izvorom života, vodom. U dizajnu sam se fokusirao na povezivanje ljudi, prirode i tehnologije. Da bi postigao sklad, kupaonica treba biti mjesto u kojem se osjećamo ugodno - objašnjava Massaud.
Kako bi kupaonica bila upravo mjesto mirnoće i spokoja, treba je podijeliti na mjesto za uživanje i mjesto za uljepšavanje, zbog čega wc treba odvojiti, dodaje.
Pod imenom Phoenix Design krije se dizajnerski duo, Andreas Haug i Tom Schönherr, inače dobitnici više od 400 nagrada. U kupaonici prevladavaju čiste i zaobljene linije te kombinacija bijele boje čak i na slavinama s pokojim detaljom od drveta.
- Osnovne vrijednosti su estetika, etika, ekonomija, ekologija, preciznost i ergonomija, pa je zato najbolja bolja za kupaonicu bijela. Ona iziskuje savršenstvo, a cilj je upravo to, susret ljudi sa savršenošću dizajna - objašnjava dizajnerski dvojac.