Igračke moraju biti sigurne, prilagođene uzrastu, ali moraju i razvijati djetetove vještine te omogućiti nesmetano učenje i istraživanje, ističu stručnjaci
Kako odabrati igračke prema dobi djeteta? Donosimo vodič
Vječna dvojba, što kupiti za blagdane, po mogućnosti da nije skupo, da je za dijete korisno i zabavno. Dob djeteta diktira što mu je najpotrebnije za igru.
1 - 2 godine
Dr. sc. Dubravka Šimunović smatra da su za mališane u drugoj godini važne prve slikovnice za koje je dobro da su izrađene od plastificiranog materijala, bez suvišnih detalja.
- Didaktički materijal u ovoj dobi su igračke za guranje i vuču, razna drvena vozila u koja dijete može sjesti, na njih tovari različite predmete i pritom vježba pokrete - naglašava.
2-3 godine
U trećoj godini dijete postaje spretnije i traži igračke koje zadovoljavaju njegove potrebe za kretanjem. Dijete slika prstima i igra se bojama, modelira plastelinom, glinom... Za njih su idealne igračke vezane za životinjski svijet, sve što se gura, akustične igračke...
4-5 godina
Kod mališana godinu starijih motorika je na vrhuncu. Kroz sve vrste igara u toj dobi dominira imitativna igra. Omiljena igračka kod djevojčica je lutka, ali i lutke životinje (medo najviše i najčešće). Dijete postavlja razna pitanja gledajući slikovnice i to ga potiče na govornu aktivnost. Uvijek su dobar izbor kocke za građenje, puzzle, frizerski pribor i oprema, lutke, glina za modeliranje, slikovnice s kratkim tekstom...
- Kod petogodišnjaka značajna je uloga verbalnih informacija jer djetetu je potrebno da mu roditelji tumače, nadopunjavaju ga, ispravljaju i pomažu mu u formiranju pojmova - kaže Dubravka te napominje da dijete traži društvo vršnjaka i u igrama počinje usvajati pravila, poštovati ih i pridržavati ih se. U radu s petogodišnjacima prikladan didaktički materijal su škare, pribor za šivanje, lopte, uže za preskakivanje... Imitativne igre su raznovrsnije, a najomiljenija uloga u igri je doktor, medicinska sestra i bolničarka.
6 godina
Kad mališani napune šest godina, pojačava se interes za konstruktivne igre.
- U djevojčica je i dalje lutka najomiljenija, a kod dječaka razna vozila i strojevi. Dijete upotrebljava s velikom pozornošću škare ili boje za crtanje - ističe Dubravka Šimunović. Šestogodišnjaci vole različite sportske igre i sve više traže društvo svojih vršnjaka. Usvajaju pravila igara, poštuju ih i pridržavaju se.