Obavijesti

Lifestyle

Komentari 33

Mladi sve više kupuju fejk: Nije bitno je li original, sve dok ima ime ili brend slavnog autora

Mladi sve više kupuju fejk: Nije bitno je li original, sve dok ima ime ili brend slavnog autora

Prema nedavnoj studiji Ureda za intelektualno vlasništvo Europske unije, 52 posto mladih u dobi od 15 do 24 godine izjavilo je da je kupilo barem jedan lažni proizvod na internetu, tijekom prošle godine

VIDEO

Informaciju je objavila kompanija 'Property and Youth Scoreboard', koja svake godine analizira i istražuje stavove mlađih generacija prema kupnji krivotvorenih proizvoda, a time i kršenju intelektualnog vlasništva. Neka dizajnerska imena su, naime, toliko utjecajna da zapravo utječu na sve moćnije tržište lažnih proizvoda.

Ovogodišnja studija temelji se na uzorku od 22.021 osobe u rasponu od 15 do 24 godina, iz svih zemalja Europske unije.

POGLEDAJTE VIDEO:

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.

Pokretanje videa...

Izložba korzeta na TTF-u 00:56

Mladi fejk robu kupuju ne samo radi utjecajnih imena, već i naprosto zato što je toliko ima, dostupna je na raznim online adresama.

Pandemija je potaknula veću kupovinu online, a to je idealan medij za dućane koji prodaju lažnjake. Tu se radi ne samo o torbicama, već i o nizu drugih stvari, od majica i hoodica do tenisica. No, mladi ne kupuju samo odjeću i modne dodatke koji su fejk, već i kozmetiku te elektroničke uređaje, piše nssmag.

Svi nose mekane, male torbice elegantnog stila: Super modne ideje imaju Jelena, Marina i Ilda
Svi nose mekane, male torbice elegantnog stila: Super modne ideje imaju Jelena, Marina i Ilda

Prema tim procjenama, OECD procjenjuje da će ukupna vrijednost krivotvorenih proizvoda i robe dosegnuti oko 22 trilijuna kuna u sljedećih par godina. Tome u prilog ide i logomanija koja kaže - bitno je na sebi nositi neko utjecajno ime, nije bitno je li to original ili ne.

Naravno, mladi te dobi rijetko imaju mogućnost kupiti neku Balenciaga ili Chanel stvar, stoga su tu fejkovi da im omoguće da se uvrste u ljubitelje tih brendova te time naglase sklonost svijetu luksuza. Ovo su sve modni znakovi, odnosno time se svrstavaju u razne grupacije, što je naročito naglašeno kod mladih koji traže vlastiti identitet. Najlakše im se okititi nekim imenom i otkriti pripadnost 'plemenu'.

Androgine zvijezde nekad i sad: Od Davida Bowieja do Hepburn, Grace Jones i Tilde Swinton
Androgine zvijezde nekad i sad: Od Davida Bowieja do Hepburn, Grace Jones i Tilde Swinton

No, boljku financijskim vlastima diljem svijeta već daju proizvođači fejkova i to već desetljećima. Od kad su osamdesete i devedesete donijele na svijet mega brendove i njihovo ultimativno obožavanje, sve se promijenilo. Zato sada imamo razne jeftine stvari sa skupim imenom, no kvaliteta je upitna. Nema veze od čega je, bitno da piše, a istovremeno svijet fejkova cvate. Financijske institucije, stoga, čeka još mnogo posla.

Osim toga, kad je riječ o kvaliteti, neki se pitaju, isplati li se uopće kupiti neki original. Naime, Business of Fashion je objavio slučaj žene iz Miamija koja je, nakon što je usporedila prave Gucci gumene papuče s onima kupljenim na DHgateu, počela kupovati replike, zadovoljna njihovom kvalitetom.

- Kako sve više luksuznih marki seli proizvodnju iz Europe u Aziju, to je pomoglo u širenju uvjerenja među nekim potrošačima da su ti fejkovi zapravo proizvedeni u istim tvornicama koje rade i originale - objavio je Business of Fashion.

Moda nikad nije bila ovako skupa: Traper jakna za 32.000, minica za oko 10.000 kuna
Moda nikad nije bila ovako skupa: Traper jakna za 32.000, minica za oko 10.000 kuna

Ovoj situaciji u prilog ide i činjenica da luksuzni brendovi danas imaju tako banalne i obične stvari, poput spomenutih papuča, koje koštaju malo bogatstvo samo zato što imaju ime. A realno, to su random papuče i kao takve su potrošne, svakodnevne.

Stoga, ako je jeftino isto kvalitetno kao i skupo, a još k tome ima i top ime, mnogima nema smisla da daju za original, već su još zadovoljniji - fejkom. A zadovoljni kupac vraća se po još.

POGLEDAJTE NOVI IZAZOV U EKSPERIMENTU S ANĐELKOM I RENEOM: 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 33
VIDEO

Talijanku Ines optužili da nije stvarna: 'Toliko sam lijepa da ljudi misle da me stvorio AI'
FRUSTRIRANA JE

Talijanku Ines optužili da nije stvarna: 'Toliko sam lijepa da ljudi misle da me stvorio AI'

Umjetna inteligencija sve je prisutnija u svijetu ljepote, a nemoguće lijepe ikone gledaju nas s Instagrama te se uistinu čine stvarnima. Čak se s time 'bore' i one koje uistinu postoje

Dnevni horoskop za četvrtak, 28. ožujka: Jarci će biti uspješni na poslu, a Ribe jako duhovite
PROGNOZA ZA DANAŠNJI DAN

Dnevni horoskop za četvrtak, 28. ožujka: Jarci će biti uspješni na poslu, a Ribe jako duhovite

Pročitajte dnevni horoskop za četvrtak 28. 3. i saznajte koga očekuje uspjeh na poslu ili u financijama, kakva je situacija na ljubavnom planu, ali i tko mora pripaziti na zdravlje
Običaji za Veliki četvrtak: Ne obavljaju se teški poslovi u polju, zvona prestaju zvoniti...
KRAJ KORIZME

Običaji za Veliki četvrtak: Ne obavljaju se teški poslovi u polju, zvona prestaju zvoniti...

Veliki četvrtak, Veliki petak i Velika subota čine vazmeno trodnevlje koje započinje u četvrtak, na posljednji dan korizme. To je sjećanje na posljednju Isusovu večeru, na njegovu patnju...