Lifestyle

Komentari 4

Musaka: Sloj po sloj krumpira, mesa i sezonskog povrća

Musaka: Sloj po sloj krumpira, mesa i sezonskog povrća

Baza mediteranskog složenca su krumpir, patlidžan ili tikvice, a slast mu daje kremasti preljev od vrhnja s jajima ili nježni bešamel od mlijeka i brašna

Planetarno popularni složenac korijene vuče iz Grčke, gdje svaka domaćica ima recept za gurmansku musaku. Dio tradicionalnog rituala slaganja slojeva i čašica je ouza nakon jela, grčke rakije s okusom anisa. Ne volite li patlidžane-  to nije dovoljno dobar razlog da preskočite musaku. Arapi i Turci bili su domišljati i zamijenili ih tikvicama. Umjesto krumpira ili patlidžana, temelj za musaku može biti slasna bundeva hokaido koja se u slojevima slaže s mljevenim mesom i rajčicama.

Koliko ima slojeva, toliko ima i tradicionalnih specijaliteta koji mijenjaju okus musake. Od bešamela, kojim će je Grci bogato zaliti, do pjenasto izmiješanih jaja s vrhnjem ili jogurtom do nezaobilaznog sira bugarskih kuhara. Musaki se mogu dodavati i kuhana jaja, špinat, blitva, celer, cvjetača, kelj, ili neko drugo povrće te sve vrste mljevenog mesa ili pilećih prsa nerezanih na filete.

Patlidžane treba prethodno narezati, posoliti i zamotati u papirnate ručnike kako ne bi bili gorki. Musaka se može pripremiti i s plodovima mora ili ribom. Umjesto mesa između krumpira možete dodati filete oslića, kozice ili surimi štapiće uz dodatak ribljeg temeljca, češnjaka, maslinova ulja i vina, pa zalijte mješavinom jaja i mlijeka te zapecite. Kako biste obogatili aromu, nećete pogriješiti ako dodate kopar, majčinu dušicu ili muškatni oraščić.

Tradicionalna grčka musaka

Sastojci: 2 patlidžana, 6 žlica maslinova ulja, 2 luka, 2 češnja češnjaka, 400 g mljevene govedine ili janjetine, 250 ml umaka od rajčice, 750 g krumpira, 2 žlice krušnih mrvica, 200 g jogurta, 4 jaja, žlica origana

Priprema: Patlidžane narežite na ploške, posolite i ostavite 30 minuta da izađe voda. Osušite i popržite u tavi sa svake strane po 3 minute. Propirjajte luk, češnjak i mljeveno meso pa dodajte rajčice. Kuhajte dok tekućina ne ispari. Krumpir narezan na ploške također popržite. Posudu za pečenje nauljite, pospite krušnim mrvicama i obložite ploškama patlidžana. Naizmjence slažite krumpire i mljeveno meso pa završite krumpirom. Pomiješajte jogurt, jaja i začine pa prelijte krumpire. Pecite oko 75 minuta.

Lagana musaka s puretinom i gljivama

Sastojci: 250 g purećih prsa, 200 g bukovača ili šampinjona, 600 g tikvica, 50 g brašna, 100 ml vrhnja, jaje

Priprema: Mljevena pureća prsa popecite. Dodajte narezane gljive pa pirjajte 15 minuta. Uzdužno narezane ploškice tikvica uvaljajte u brašno i kratko popecite. U namašćenu vatrostalnu zdjelu slažite redom tikvice i meso, a završite s tikvicama. Prelijte vrhnjem u koje ste umiješali jaje. Pecite u pećnici otprilike 20 minuta.

Morska musaka sa surimi štapićima i tikvicama

Sastojci: 1 kg, 2 tikvice, 4 jaja, 2 glavice luka, 200 g surimi štapića, pola limenke inćuna, 10 g ribanog parmezana, 3 dl kiselog vrhnja, 2 grančice kopra, muškatni oraščić, ulje, sol

Priprema: Tikvice uzdužno narežite na ploške i popržite u tavi. Krumpir skuhajte i narežite na ploške. Luk narežite i rasporedite po krumpiru, dodajte prepolovljene ploške inćuna, tikvice i surimi štapiće. Pospite koprom i zalijte polovicom mješavine kiselog vrhnja i ribanog muškatnog oraščića. Sve ponovite i zalijte izmućenim jajima s parmezanom. Pecite otprilike 15 minuta.

Vegetarijanska musaka

Sastojci: 400 ml povrtnog temeljca, 100 g sojinih ljuskica, 600 g krumpira, 2 manje tikvice, 2 manja patlidžana, 2 glavice luka, 2 češnja češnjaka, 1 vezica peršina, 100 ml suhog crnog vina, 800 g pelata, 5 žlica pirea od rajčice, 3 žlice brašna, 200 ml mlijeka, 150 g kiselog vrhnja, 2 jaja, 2 rajčice.

Priprema: Temeljac začinite s malo čilija, soli i papra te dodajte sojine ljuskice. Skuhajte krumpir i zagrijte pećnicu. Tikvice i patlidžane narezane na ploške premažite uljem i pecite u pećnici 15 minuta. Na tavi popržite luk i dodajte ocijeđene sojine ljuskice. Dodajte češnjak i zalijte vinom. Dodajte pelate u pire, začinite cimetom, čilijem, kuminom i crvenom paprikom.Kuhajte 5 minuta pa umiješajte peršin. Popržite maslac, dodajte brašno i ulijevajte mlijeko. Umiješajte kiselo vrhnje i malo muškatnog oraščića. Maknite s vatre i umiješajte dva jaja. Lim za pečenje namastite i pospite krušnim mrvicama. Posložite ploške krumpira, trećinu sojinih ljuskica, polovinu rajčica narezanih na ploške, patlidžane i sojine ljuskice. Na vrh dodajte tikvice i rajčice te prelijte umakom i pecite oko 40 minuta.

Najčitaniji članci