Lifestyle

Komentari 7

Muž je razbio laptop, a onda se rodila ideja za praktičnu torbu

Muž je razbio laptop, a onda se rodila ideja za praktičnu torbu

Pokrenite vlastiti posao: Iako je ženama ipak teže, ako imate potporu supruga i povremenu pomoć sa strane, ništa nije nemoguće. Malo Hrvata zna za Kickstarter

Praktična muška torbica Baggizmo, u koju se mogu staviti svi gadgeti, ključevi, dokumenti i sitnice, dobila je veliku potvrdu na Kickstarteru, najširoj svjetskoj platformi preko koje poduzetnici i inovatori ispituju interes za proizvod koji žele ponuditi tržištu i skupljaju inicijalni kapital.

U početku je imao 443 registrirana podržavatelja, koji su uplatili više od 44.000 američkih dolara, što je premašilo očekivanja autora Baggizma, poslovnih i privatnih partnera Izvorke i Ladislava Jurića. Praktičnu mušku torbicu osmislila je žena, koja zna što znači balansirati s punim rukama vrećica i stvari na putu prema doma. 

- Moj suprug, koji je idejni začetnik projekta Baggizmo, tipični je zaljubljenik u gadgete i uvijek ih sve nosi sa sobom. Kad bi došao kući, iz džepova bi počeo vaditi mobitele, punjač za bateriju, ključeve i tablet, koji je i razbio jer ga je nosio u rukama. Naime, zaboravio ga je na krovu auta dok je sinu pridržavao sladoled i kad je pokrenuo auto, tablet je pao i razbio se - kaže naša sugovornica o tome kako se rađaju velike ideje. 

Priča je kulminirala idejom o Baggizmu - praktičnoj torbi za muškarce, dizajniranoj da uredno spremi sve uređaje, ali da i dalje ostane tanka kako bi se bez ometanja mogla nositi na i ispod jakne ili sakoa te da odgovara svim stilovima - kaže autorica Baggizma. Suprug je, dodaje, osnovao Baggizmo, a ona je počela pripremati branding strategiju i strategiju razvoja proizvoda, dok su u ostalim fazama projekta surađivali s profesionalcima. 

No lako je danas razgovarati o strategiji, dobroj ideji i vrhunskim suradnicima, kad znamo da su oni plod godina iskustva i brojnih priznanja koje je naša sugovornica osvojila na tržištu dizajna, ali i doze hrabrosti i odlučnosti koja je bila potrebna da se donesu neke važne životne odluke. Jedno od njih Izvorka je donijela ubrzo nakon studija dizajna – s dvoje partnera otisnula se u poduzetničke vode i osnovala agenciju.    

- Iskušala sam rad u jednoj agenciji tijekom studija i nešto sam radila samostalno, direktno za manje klijente, pa se ta opcija, otvaranje vlastite agencije,  nametnula kao najlogičnija. Naš rad i zajednički razvoj bio je jako zanimljiv i intenzivan. Puno smo naučili, postigli stvarno dobre rezultate i stvorili brand iz male neovisne kreativne agencije - kaže Izvorka. 

Ipak, znalo je biti i teško

- Potrebno je stalno biti u doticaju s trendovima i društvenim zbivanjima, a u smislu komunikacije i dizajna stalno donositi svježe kreativne ideje koje barem minimalno pomiču granice. Mislim da je danas teško graditi karijeru, konkurencija je velika i potrebno je imati znatno više različitih znanja da biste se istaknuli. 

Ako ste uz to još i žena i majka, onda je to znatno teže. Imam sreće da sa suprugom dijelim privatne obaveze, roditelji često pomažu oko djece, a angažirala sam i povremenu pomoć u kući. Uskladiti poslovno i privatno nije lako, ali je moguće. Zavisno od perioda u godini i od projekata na kojima radim. 

Malo hrvata zna za Kickstarter

Poslije kampanje na Kickstarteru krećemo u proizvodnju naručenih torbi. Nakon što ih na jesen isporučimo, pokrećemo i vlastiti internetski shop na Baggizmo internetskoj stranici, kaže Izvorka Jurić. 

Sljedeći korak je istraživanje novih materijala i funkcionalnosti, a potom i dizajn za školarce, žene i slijepce. 

- Tijekom kampanje primijetili smo da mali postotak ljudi u Hrvatskoj zna za Kickstarter i kako podržati kampanju. Uplatiti sedam kuna ili više kako bi se podržao razvoj projekta koji pokreće proizvodnju u zemlji i stvara nova radna mjesta bila je nepoznanica. Kickstarter omogućuje brži poslovni start nego da se oslonite na subvencije bilo koje državne ili gradske ustanove. 

To je doslovno izlaz iz nebrojenih lokalnih prepreka koje domaćim poduzetnicima na dnevnoj bazi otežavaju pokretanje novoga branda i proizvodnje - kaže nam naša sugovornica. Dodaje kako su Slovenci dobar primjer. Oni su u u nekoliko proteklih godina na Kickstarteru ostvarili četiri milijuna dolara potpore. Inače, podržavatelji novih proizvoda koji preko takvih platformi uplate novac za to dobivaju “nagradu” koju sami biraju. 

- Više od 90% sakupljenog fonda na Kickstarteru odnosi se na narudžbu torbe, a to nas upućuje i na njezinu svijetlu budućnost na tržištu, a i korisna je potvrda prije izlaska na tržište - kaže nam Izvorka Jurić. 

Najčitaniji članci