Obavijesti

Lifestyle

Komentari 11

Na Facebooku vas samo jedan klik može dijeliti od otkaza

Na Facebooku vas samo jedan klik može dijeliti od otkaza
4

Dovoljno je naljutiti jednog čovjeka koji odlučuje o vama da izgubite profesionalni ugled, pa čak i posao. Treba biti pažjiv s komentarima i dijeljenjem informacija

VIDEO

Zbog samo jednog prekršaja na Facebooku možete zaraditi “crveni karton” na poslu, a takvih primjera, nažalost, ima sve više.  Djelatnik ZET-a Neven Brnjas još je 2011. dobio opomenu pred otkaz jer je na profilu javno kritizirao šefove. S još radikalnijim posljedicama prošle se godine suočila djelatnica Turističkog informativnog centra u Krku koja je dobila otkaz jer je na Facebooku vrijeđala talijanske turiste i vikendaše. Žrtava nepromišljene uporabe Facebooka ima posvuda, a ni zvijezde nisu pošteđene. Tako je prošli tjedan otkaz dobila i operna diva svjetskoga glasa, gruzijska sopranistica Tamar Iveri, nakon što je na Facebooku objavila da je ponosna na gruzijsko društvo jer je “pljunulo” na gay paradu u Tbilisiju. Iako se ispričala te odmah obrisala sporni komentar, ravnateljstvo sydneyske opere nije se predomislilo.

Nešto biste objavili? Zamislite da su vam iza leđa roditelji - ako to ne biste s njima podijelili, nemojte ni s virtualnim svijetom 

- Facebook svakako može biti dobra prilika za poslovnu promociju, posebno onima koji pokreću mali biznis, no ne koristite li ga mudro, pokazat će se kao mač s dvije oštrice. Korisnici ne uče iz primjera onih koji su se opekli zbog neoprezne upotrebe Facebooka. Većina niti ne zna tko sve vidi ono što objavljuju te stoga ne paze na sadržaj objavljenih materijala. Nerijetko su na profil ulazili ljudi tijekom bolovanja te su postavljali fotografije s provoda na plaži ili sa zabava - to nije bilo mudro. U okruženju istomišljenika ljudi se osjećaju sigurno i opušteno te bez cenzure objavljuju i statuse iz kojih se vide njihova mišljenja, politički stavovi i procjene društva koji ih mogu skupo stajati. Nepromišljenim objavama možete ugroziti radno mjesto jer od simpatičnog zaposlenika i super kolege preko noći možete postati moron, konzervativac ili bivši član neke stranke. 

Mnogi će vas “lajkati” jer su vaši istomišljenici, no ako razljutite jednu osobu koja odlučuje o vašem životu, posljedice mogu biti vrlo ozbiljne - upozorava Dragana Svalina Stepanić, profesionalni master savjetnik, osobni coach i terapeut.

Biste li dnevnik dali svakom čitati?

Dvosmisleni komentari o vašim šefovima sigurno ne podupiru vaš napredak. Stoga, budite oprezni i mudri. Sjetite se vašeg dnevnika iz djetinjstva. Razmislite biste li tada rado dopustili da bilo tko čita što ste u njemu napisali te se potom zapitajte zašto ste se danas spremni odreći privatnosti, savjetuje osobna trenerica Dragana Svalina Stepanić.

Kome objavljujete 

Zapitajte se čemu vam služi Facebook i znate li se koristiti njime na siguran način, ali i kome je namijenjeno ono što objavljujete, savjetuje Dragana Svalina Stepanić.

Oprezne izlike 

Agentica osiguravajućeg društva dobila je otkaz jer je tijekom bolovanja, koje je dobila zbog umora izazvanog dugim radom za računalom, “visjela” na Facebooku.

Dvosjekli mač 

Opasno je nepromišljeno objavljivati statuse, ali poslodavci odbijaju i kandidate bez profila.

Zbog profila na ‘fejsu’ 4 od 10 poslodavaca odbacilo je kandidate 

Čak 45 posto poslodavaca pri razmatranju prijava kandidata za posao provjerava njihove profile na Facebooku kako bi provjerili podudaraju li se s onima u životopisu. 

Poslodavcima su zanimljive i informacije o poslovima koje ste prije radili te o vašem trenutačnom zaposlenju, a provjeravaju i imate li zajedničkih prijatelja. Iako time realno ne dobivaju dubok uvid u stvarne kvalifikacije kandidata, informacije koje su prikupili putem društvenih mreža nerijetko su im vrednije, a kandidatima često štetnije nego što to misle. U prilog tomu ide i podatak da su četiri poslodavca od njih deset odbacila prijave nekih kandidata nakon što su provjerila njihove profile na Facebooku. 

Na pitanje zašto poslodavci navode nekoliko osnovnih razloga, a prvi je laganje o kvalifikacijama za posao (31 posto). Svaki četvrti poslodavac kao razlog je naveo loše komunikacijske vještine te poveznice s kriminalnim ponašanjem, a među top razlozima su i ružne objave te tračevi na račun bivšeg poslodavca (19 posto), neprimjerene fotografije (11 posto) te neprofesionalni pseudonim (8 posto). Čak i kada mislimo da smo oprezni, često nesvjesno u virtualni svijet lansiramo previše informacija o sebi. Google ih čuva u svom “trezoru”, a da bi se do njih došlo, dovoljno je samo u tražilicu upisati vaše ime i prezime. Stoga pazite hoće li vaša online osobnost raditi za ili protiv vas. 

- Kada je riječ o kreiranju online slike o sebi, većina ljudi je reaktivna umjesto proaktivna. O online identitetu ne razmišljamo sve dok se ne dogodi nešto negativno, a tada je često već prekasno - upozorava Peter Sterlacci, osobni savjetnik iz Kyota. Predlaže da online identitet jednostavno i besplatno provjerite na www.onlineidcalculator.com. Nakon što odgovorite na nekoliko pitanja na temelju Googleova pretraživanja vašeg imena, online kalkulator će kategorizirati vaš internetski identitet. Zato pregledajte svoje objave, fotografije i videozapise na Facebooku te zamislite da ih s vama gledaju i vaši roditelji. 

- Objavama, koje vam ne bi bilo ugodno podijeliti s roditeljima, nije mjesto ni na društvenoj mreži te ih obrišite ili ograničite vidljivost - savjetuje Chris Dessi, direktor tvrtke za marketing socijalnih medija. 

- Razmislite i o utjecaju vaših objavljenih fotografija i oznakama mjesta gdje ste sve bili, ali i gdje ste sada te o tome kako vaš šef doživljava to što ste tijekom radnog vremena neprestano online jer sigurno će se prije ili poslije zapitati koji su zapravo vaši prioriteti - poručuje Stepanić.

- Pripazite i s kime se povezujete te provjerite u koje ste grupe učlanjeni. Taj je podatak vidljiv na vašem profilu, a članstvom u grupi “Mrzim svoj posao” ili “Pijana i uspaljena” nećete ostaviti dobar dojam na šefove. Osim fotografija koje ste sami postavili pregledajte i one na kojima ste označeni te imajte u vidu da se one pojavljuju i na drugim stranicama. Budite oprezni i s aplikacijama te igricama - i ti su podaci vidljivi na popisu vaših nedavnih aktivnosti te biste mogli snositi posljedice ako šef primijeti da se igrate tijekom radnog vremena - upozorava Katy Lynch iz agencije SocialKaty. 

Manje je više 

S društvenim se mrežama držite one “manje je više” te ne objavljujte previše osobnih podataka o sebi.

Top pet zakona online objavljivanja

Primjerena fotografija 

Pažljivo birajte profilnu fotografiju - izbjegavajte one eksplicitne i one na kojima ste u upitnim pozama.

Pazi što pričaš! 

Ne otkrivajte previše osobnih podataka, misli i stavova, počevši od onih vezanih uz ljubavni život pa do vjerskih i političkih uvjerenja.

"Da" privatnosti

Podesite Facebook postavke privatnosti tako da javno bude vidljiva samo određena količina informacija o vama. 

Oprez! 

Budite pažljivi s komentarima, objavama i Fotografijama ako je vaš profil otvoren za sve. Prije no što kliknete “objavi”, još jedanput razmislite, ali ne o tome koliko ćete lajkova i komentara skupiti nego o tome što bi rekla vaša mama.

Ne tračajte

Psovkama, negativnim komentarima o suradnicima i tračevima na račun bivšeg šefa ostavljate dojam agresivne osobe koja se ne ponaša profesionalno, a to neće impresionirati poslodavca. Upitat će se i hoćete li tako o njemu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 11
VIDEO

Naručile su prekrasne haljine, a ovo su 'grozote' koje su dobile
ONLINE KUPNJA

Naručile su prekrasne haljine, a ovo su 'grozote' koje su dobile

Bez obzira na rizik da nećemo dobiti ono što vidimo na slici, mnogi često odjeću naručuju preko interneta. Ovo su neki modni gafovi koji pokazuju razliku između naručenog i onog što dobijemo

Pogledajte kako izgleda novi stan Joška Gvardiola u Zagrebu
PRŠTI LUKSUZOM

Pogledajte kako izgleda novi stan Joška Gvardiola u Zagrebu

Joško je divna osoba, vrlo je jednostavan i ustvari nema velikih prohtjeva. Njegova jedina konkretna želja je bila da uključimo njegovu omiljenu tirkiznu boju, rekla je dizajnerica Ivona Kalapač
Ljubomorni: 4 znaka Zodijaka koji ne podnose tuđi uspjeh
OSJEĆAJU SE UGROŽENO

Ljubomorni: 4 znaka Zodijaka koji ne podnose tuđi uspjeh

Neki od horoskopskih znakova imaju tendenciju osjećati se ugroženo tuđim uspjehom, što može utjecati na njihovu situaciju na poslu, ali i u privatnom okruženju