Obavijesti

Lifestyle

Komentari 9

Psihologija boja - žuti logo za prijateljstvo, plavi povjerenje...

Psihologija boja - žuti logo za prijateljstvo, plavi povjerenje...
1

Tvrtke izrađuju logo na proizvodima s ciljem prepoznatljivosti na tržištu, a boje im služe da pošalju poruku kako su pouzdani, zabavni i ostalo. Cilj svega je novac

VIDEO

Ljudi podsvjesno odlučuju hoće li kupiti proizvod i to za 90 sekundi, a za odluku je presudna boja, pokazalo je istraživanje američke tvrtke WebPageFX koja se bavi web dizajnom i marketingom. U anketi kojom se mjerio utjecaj na odluku o kupnji, 85 posto potrošača navelo je boju kao jedan od glavnih razloga, dok 80 posto vjeruje kako ona pridonosi boljem prepoznavanju brenda. Neuroznanstvenici tvrde da svaka boja aktivira različitu grupu neurona u mozgu, pa svaku boju smatraju odgovornom za određenu vrstu emocija. 

To su brojne svjetske kompanije iskoristile kod izbora boja u logotipu tvrtke i proizvoda, s ciljem da povećaju prodaju, kaže Karen Haller, britanska stručnjakinja za brendiranje i marketing. Milan Anić-Antić, kreativni direktor marketinške agencije Statusgrupa kaže kako su problem boja u marketingu prvi primijetili proizvođači automobila, i to kad su žene u većoj mjeri počele voziti i kupovati automobile.  

- Do tada su se proizvodili i prodavali crni/bijeli (ne boje), te srebrni/metalik (posebne boje) automobili. Odjedanput su se počeli smanjivati i dobijati boje - kaže naš sugovornik. No muška moda i dalje je tamnica za boje: crna, tamno plava, tamnosmeđa, siva... uz stalne pokušaje da se u mušku modu uvedu i pastelni tonovi, koji – traju.   

Fotolia

- Prije 150 godina pojavile su se Levisice, uglavnom plave. Onda se pojavio T-shirt. Bijeli. I tako stoljećima muškarci kupuju plave traperice i bijelu majicu. Drukčije se boje pojavljuju u muškoj modi, ali tek kao razne nijanse maskirnih uniformi - dodaje Anić-Antić i nastavlja: 

- Boje su važna komponenta u dizajnu novog proizvoda, ali se u biti za jednu grupu proizvoda uglavnom koriste slične boje, jer su istraživanja pokazala da ih ljudi brže i bolje prihvaćaju - pojašnjava. Tako se igračke i proizvodi za djecu rade u šarenim bojama, kao da se sjećamo kako smo nekad i mi vidjeli svijet oko sebe u šarenim bojicama i bili kreativniji. No kod dječje odjeće često odmah počinje “segregacija” pa prevladavaju roza i bebi plava - objašnjava Anić-Antić.

- Kozmetika za žene idealna je za pastelne boje, odnosno neobične nijanse četiri osnovne boje, a dobro prolaze i crna i bijela, dok tvrtka koja se bavi poslovnim savjetovanjem može izabrati “zagrebački” plavu. Može proći i ekološka zelena, iako je manje prihvaćena, a prolaze i varijante  crno/bijelo ili zlatna. A kod proizvoda za ljude “srebrne” kose koji su u zlatnim godinama, najbolje prolaze te neboje - zaključuje.

Virgin

Crvena

Često se povezuje s toplinom sunca i vatre. Poznato je da stimulira osjetila i podiže krvni tlak, što može izazvati osjećaj snage, energije, strasti, ljubavi, ali i agresije ili opasnosti. Jedan od primjera je britanska Virgin grupa u vlasništvu milijardera Richarda Bransona. 

REUTERS

Žuta

Primarno se povezuje s optimizmom i nadom te zabavom i prijateljstvom. Prednost joj je izrazita vidljivost. McDonald’s koji koristi žutu u velikom slovu M postigao je upravo to da se njegovi restorani lako mogu uočiti i iz automobila. I Ikea koristi žutu, s ciljem da sugerira kako kupnja može biti zabavna. 

facebook

Plava

Povezuje se sa svježinom mora i neba. Smatra se da može potaknuti osjećaj povjerenja, sigurnosti, reda i čistoće te da djeluje smireno i logično. Kriva nijansa može učiniti da tvrtka djeluje hladno i nepristupačno. Koriste je društvene mreže Facebook, Twitter i LinkedIn. 

nickelodeon

Narančasta

Narančasta se povezuje s osjećajem energije, ravnoteže i topline. Koristi se da bi se označile razigranost i fizička udobnost. Previše narančaste može odati dojam o neozbiljnosti, pa ju treba kombinirati s mirnijim bojama. Logo kanala Nickelodeon dobar je izbor jer se obraća djeci, koju upravo razigranost  može privući. 

starbucks

Zelena

Povezuje se s prirodom, zdravljem, srećom, ali i ljubomorom. Brendovi koji koriste zelenu žele staviti naglasak na mladost i ljubav Majke Zemlje. Zelena sirena na sredini Starbucksove šalice kave poručuje da je riječ o tvrtki koja želi privući mlade kupce koji su ekološki osviješteni, kaže Haller. 

cadbury

Ljubičasta

Smatra se bojom duhovnosti, misterija, plemića i arogancije. Često se koristi za luksuzne proizvode. Previše ljubičaste ili pogrešna nijansa, može djelovati hirovito, pa čak i štetno za brend. Jedan od brendova koji uspješno koriste ljubičastu je britanski proizvođač čokolade.

chanel

Crna

Ova neboja povezuje se s ekskluzivom, glamurom i luksuzom. Kombinira se s drugim bojama, a jedna od efektnih je crno-zlatna kojom se naglašava luksuz. Chanel i Yves Saint Laurent “vole” crno-bijelu kombinaciju. 

24sata

Ružičasta

Brandovi ovom bojom žele naglasiti kako su njihovi proizvodi slatki i seksi, a to čini Victoria’s Secret. Ružičasta označava ženstvenost, ljubav i njegovanost. Najpoznatiji ružičasti logo je vrpca kao zaštitni znak kampanje za borbu protiv raka dojke. 

m&m's

Smeđa

Kad pomislimo na smeđe, prve tri riječi koje nam padnu na pamet toplina, sigurnost i pouzdanost. Čokoladni bomboni M&M dolaze u smeđim vrećicama, a tvrtka UPS  smeđom želi poslati poruku da će paketi biti dostavljeni. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 9
VIDEO

Naručile su prekrasne haljine, a ovo su 'grozote' koje su dobile
ONLINE KUPNJA

Naručile su prekrasne haljine, a ovo su 'grozote' koje su dobile

Bez obzira na rizik da nećemo dobiti ono što vidimo na slici, mnogi često odjeću naručuju preko interneta. Ovo su neki modni gafovi koji pokazuju razliku između naručenog i onog što dobijemo

Pogledajte kako izgleda novi stan Joška Gvardiola u Zagrebu
PRŠTI LUKSUZOM

Pogledajte kako izgleda novi stan Joška Gvardiola u Zagrebu

Joško je divna osoba, vrlo je jednostavan i ustvari nema velikih prohtjeva. Njegova jedina konkretna želja je bila da uključimo njegovu omiljenu tirkiznu boju, rekla je dizajnerica Ivona Kalapač
Ljubomorni: 4 znaka Zodijaka koji ne podnose tuđi uspjeh
OSJEĆAJU SE UGROŽENO

Ljubomorni: 4 znaka Zodijaka koji ne podnose tuđi uspjeh

Neki od horoskopskih znakova imaju tendenciju osjećati se ugroženo tuđim uspjehom, što može utjecati na njihovu situaciju na poslu, ali i u privatnom okruženju