Jednom izigrano povjerenje teško se ili gotovo nikad ne može vratiti. U ovome maestralno napisanom romanu motivi ponašanja svih likova nisu onakvi kakvima se čine na prvi pogled
Psihološki krimić: Malo treba da duše pobjegnu u ludilo
Forenzički psihoterapeut Theo Faber dobiva posao u The Groveu, dobro čuvanom forenzičkom odjelu u sjevernom Londonu, gdje je već šest godina smještena slikarica Alicia Berenson, nakon što je osuđena za ubojstvo supruga, poznatog modnog dizajnera Gabriela Berensona. U večeri ubojstva policija je zatekla Aliciju samu u kući, u psihički rastrojenom stanju, pokraj suprugova tijela - Gabriel je bio upucan nekoliko puta u lice - i samo su njezini otisci prstiju pronađeni na pištolju.
Tijekom policijskog ispitivanja Alicia nije rekla ni riječ. Nije odgovorila ni na jedno pitanje. Nije progovorila ni kad su je optužili za Gabrielovo ubojstvo. Ostala je nijema i kad su je uhitili, odbijajući zanijekati ili priznati krivnju. Jednostavno, Alicia nakon ubojstva supruga više nikad nije progovorila. Slučaj Alicije Berenson i njezine ustrajne šutnje dojmio se Thea Fabera od početka: zašto je Alicia odbijala progovoriti? Što je trebala značiti njezina šutnja? Je li nešto skrivala?
Odlučnost u nakani da navede Aliciju da progovori i otkrije tajnu o tome zašto je ubila supruga, zamagljujući pritom na trenutke granice između terapeuta i pacijenta, odvodi Thea Fabera na zakučasti put poniranja u vlastitu nutrinu i suočavanja s vlastitom prošlošću. U romanu u kojem se autor koristi elementima psihoanalize i pojašnjava proces psihoterapije ponašanje svih aktera proizlazi iz trauma koje su proživjeli u djetinjstvu.
Djeca su krhka i jako osjetljiva te gruba riječ ili otresito i(li) agresivno ponašanje može kod njih stvoriti malu grudu koja kasnijim opetovanim ponašanjem može rasti kao kad se snježna loptica kotrlja niz brijeg te poprima enormno velike i zastrašujuće oblike. S jedne strane, istraumatizirana djeca kad odrastu normalno funkcioniraju u društvu, ostvaruju uspješne karijere, ali s druge strane, podsvjesno stalno preispituju svoje reakcije, sumnje, djelovanje...
Jednom izigrano povjerenje teško se ili gotovo nikad ne može vratiti. U ovome maestralno napisanom romanu motivi ponašanja svih likova nisu onakvi kakvima se čine na prvi pogled. S razvojem zapleta, taman kad čitatelj pomisli da ima jasnu sliku o karakterima i slabostima likova, slijedi novi obrat. Napetost raste iz stranice u stranicu, dobri postaju loši, a loši dobri, i tako sve do zadnje stranice i, treba li to uopće naglasiti, neočekivanog raspleta.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:
Pokretanje videa...