Tonka Hlupić u jednoj je noći ideju provela u djelo i sad sama izrađuje oslikane starinske lončiće, vodi društvene mreže i promovira svoje proizvode
Šalice mira vole svi: Što bi ti falilo ispod nekog našeg neba?
Oduvijek volim stari bakin pribor za jelo, tanjure i lončiće, a sama ideja oko proizvoda koji “govori” - odnosno koji je oslikan citatima i posebnim porukama - postoji već dugo.
Osobna želja za malim metalnim lončićem još duže. I tako je spoj toga dvoje jednostavno jednu sunčanu subotu ujutro dobio svoje ime Šalica Mira.
Posted by Šalica Mira on 20. srpnja 2017
Već sljedećeg jutra bila sam zatrpana upitima i narudžbama, tako da u ovo kratko vrijeme već velik broj ljudi uživa u svojim šalicama mira, priča Tonka Hlupić, autorica ideje o oslikanim emajliranim lončićima za kavu koje pomalo pretvara u ‘ozbiljan’ posao. Trenutno je u procesu registracije obrta i to kućne radinosti, što zasad najbolje odgovara njenim potrebama, budući da je Šalica Mira krenula slučajno i brzo, te na činjenicu da je i dalje stalno zaposlena u odjelu marketinga jedne veće hrvatske firme.
- S vremenom ćemo vidjeti kako će proizvod biti prihvaćen i u kojim smjerovima će se brend širiti - kaže naša sugovornica.
Trenutno nema prostor u kojem bi izrađivala šalice, niti o njemu razmišlja i sve radi sama.
Posted by Šalica Mira on 10. srpnja 2017
- Šalice oslikavam u vlastitom domu.
- Nakon radnog dana, u popodnevnim satima, obično zauzmem svoju najdražu pozu za crtanje, pripremim boje i šalice i ovisno o broju narudžbi krenem raditi, priča Tonka. Materijali i boje za oslikavanje te zaštitni premazi i ostali potrošni materijal nisu bili problem, dodaje, no potraga za lončićima trajala je dugo. Pregovori oko nabave protezali su se od Poljske, Njemačke, Slovenije i Srbije. Na kraju sam se odlučila za suradnju s jednom hrvatskom firmom. Lončići su ručno izrađeni, tako da postoje manja odstupanja između svakoga, što ih u konačnici čini unikatnima.
- Podršku mi je pružila udruga Kuća hrvatskog dizajna koja okuplja mlade umjetnike. Kao što sam već rekla, zaposlena sam u odjelu marketinga. Ta činjenica olakšava i početke u podizanju nekog branda, čisto iz iskustva koje sam imala priliku steći iz dosadašnjeg rada.
Posted by Šalica Mira on 20. srpnja 2017
Prije marketinških voda, prva ljubav bio je grafički dizajn, kojim se također bavi u slobodno vrijeme. Logičan slijed događaja bio je pokretanje vlastite linije proizvoda i bilo je pitanje vremena za koju ću se od svojih ideja odlučiti i uložiti vlastita sredstva u pokretanje poslovanja, priča Tonka.
Dodaje da joj je poznavanje tehnike tiska, suradnja s većinom većih tiskara u Hrvatskoj, kao i poznavanje tržišta ponude kreativnih i digitalnih agencija olakšalo lansiranje prvih šalica i izradu promotivnih materijala.
- Samim time, smanjila sam vrijeme koje bih utrošila na istraživanje ponude, te sam točno znala kakve promotivne materijale želim i gdje ću ih otisnuti, te kakvo će biti pakiranje šalica. Smanjeni su i troškovi izrade materijala, a zbog branše u kojoj radim, vođenje društvenih mreža mi također ne predstavlja problem. Vjerujem da je velikom broju ljudi, osobito populacije koji izrađuju rukotvorine ova tema nepoznata i da se često gube u prostranstvima digitalnog oglašavanja. Žao mi je što u Hrvatskoj ne postoji veći odaziv baš te populacije na radionice i predavanja koje agencije, organizacije i udruge često organiziraju - ističe Tonka kojoj iskustvo pomaže i u postavljanju ciljeva.
- Cilj je do kraja godine osigurati kvalitetan web, pokrenuti webshop, napraviti par promocija po sajmovima i uložiti više vremena u društvene mreže. Želja je da brand i poruke koje nosi živi dugo, ili barem dok postoji interes. U skladu s tim brand će se razvijati - kaže mlada poduzetnica čiji su citati na šalicama odraz trenutnog stanja i razmišljanja.
- Kroz pola godine, godinu zasigurno će se i oni mijenjati. Možda će postati još glasniji u pogledu kritike prema društvu i stanja u zemlji, možda će postati sarkastični, ili će se pak pojaviti veća količina zaljubljenih korisnika, pa će prevladati ljubavni. To se ne može predvidjeti i osobno me veseli promatrati kako će šalice s vremenom disati i živjeti - kaže i napominje da oglašavanje ne mora biti skupo.
- Ukupno je uloženo 150 kuna tijekom dva mjeseca na promociju na Instagramu, te jednu promociju na Facebooku. Ovaj iznos je mali, a koristio je zapravo za targetiranje dobnih skupina i većih gradova, i kao test da vidim kako ljudi reagiraju na šalice, a manje za promociju i postizanje veće prodaje.