Lifestyle

Komentari 1

Samo za najpametnije: Tek je 1 čovjek uspio riješiti zagonetku

Samo za najpametnije: Tek je 1 čovjek uspio riješiti zagonetku

Kanadska špijunska agencija osmislila je tzv. escape sobu te odmah nude posao onome tko uspije doći do rješenja, a to je zasad uspjelo samo jednom genijalcu

Kao što to i priliči, ime čovjeka koji je jedini uspio "razbiti" zagonetku kanadske obavještajne službe drži se u tajnosti, piše Huffington Post. Escape room koji je naizgled nemoguće riješiti izgrađen je s ciljem novačenja pametnih i snalažljivih ljudi koji bi mogli postati novi zaposlenici njihove agencije.

POGLEDAJTE VIDEO:

- Nisam slobodan otkriti vam identitet sretnog bjegunca - rekao je suvlasnik Escape Manora u Ottawi Steve Wilson, dodajući kako su neke medijske tvrtke već tražile intervjue, ali su svi odbijeni.

Soba za bijeg nazvana "The Recruit" nastala je kao rezultat je njihovog neobičnog partnerstva između CSE-a (Communications Security Establishment) zaduženog za sprečavanje inozemnih cyber napada na računalne sustave kanadske vlade.

Povećanje broja cyber napada  prisilili su CSE da zaposli više osoblja - prošle godine agencija je priopćila kako blokira milijardu zlonamjernih pokušaja svaki dan, no imali su problema s pronalaskom novih agenata.

Tako je CSE-ov tim kontaktirao Wilsona, profesionalca u vođenju Escape room-a, zabavne avanture i svojevrsne društvene igre u kojoj igrači u stvarnim sobama trebaju u određenom vremenu otkriti i otključati skrivene predmete i tragove, dešifrirati kodove i šifre, riješiti zagonetke i petlje, logično razmišljati i surađivati kako bi na kraju izašli iz sobe.

Tim su potezom ne samo privukli potencijalne novake, već i stvorili sustav za prepoznavanje što je od njihovih kodova lako razbiti, a što je sigurno. Zagonetka "Recruit" otvorena je u kolovozu.

Glasnogovornik CSE-a Evan Koronewski objasnio je da je cilj bio osmisliti "realan, a opet izmišljen scenarij za bijeg". Ta se kanadska agencija smatra izravnom konkurencijom nekima od najvećih tehno divova, poput Googlea, Microsofta i Applea.

Sam je marketinški projekt koštao manje od 25 tisuća dolara, a sudionici koji na kraju uspješno razbiju kriptografsku zagonetku imaju mogućnost ostaviti svoja imena kako bi ih CSE kontaktirao oko mogućeg zaposlenja.

Koliko je taj zadatak težak isprobali su i novinari Huffington Posta, a nitko od njih ili njihovih članova obitelji nisu uspjeli riješiti zagonetke sobe u kojem  izmišljeni protivnik zvan "Sindikat" pokreće cyber napad na globalnoj računalnoj mreži, a natjecatelji imaju samo 45 minuta prije nego što virus doslovno uništi cijeli svijet.

Sve je to popraćeno zvukom alarma, crvenih svjetla i atmosfere sudnjeg dana, a većina natjecatelja svih 45 minuta koliko traje zadatak provede u svađi zbog osjećaja nemoći.

Iako su se neki od sudionika uživjeli do te mjere da su sa sobom nosili odvijače te rastavljali sobu u potrazi za tajnim znakovima, nitko od njih nije uspio nadmudriti igru sastavljenu od ukupno tri povezane sobe. Ipak, dobra zabava je zajamčena.

POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:

Najčitaniji članci