Ljubavni filmovi podsjećaju nas na lijepe, ali i na one manje lijepe trenutke te upozoravaju da ljude i njihove osjećaje ne smijemo uzimati zdravo za gotovo
Savršeno Valentinovo i najbolji ljubavni filmovi svih vremena
Netko je davno rekao da su najvažnije ljudske teme obrađene već u Bibliji. Ali koliko god se slagali ili ne s tom izjavom, možemo reći da se nekih tema jednostavno ne možemo zasititi. Jedna je od njih ljubav i sav onaj spektar osjećaja i odnosa koje donosi sa sobom uz neizbježan faktor neočekivanoga na koji bismo uvijek trebali biti spremni, a uvijek nas zatekne u čuđenju. Ali ljubav je i začin života, ona sve mijenja i čini ljepšim pa se zato češće, pogotovu oko dana zaljubljenih, zateknemo u raspoloženju za romantičan film.
Oni će vas podsjetiti na lijepe i na tužne trenutke, raznježiti, ali u upozoriti da nikad ljude, pogotovu njihove osjećaje, ne uzimamo zdravo za gotovo. Kakve ćete filmove najviše voljeti ovisi o ukusu i senzibilitetu, a često jedan film gledamo cijeli život. Točnije, oni koji su obožavali Malu sirenu, voljet će priče o nesretnim ljubavima, tko je volio Pepeljugu cijeli će život čekati svog princa da ga izbavi iz životnih nedaća ili barem voljeti filmove koji pothranjuju takav siže. A i jedni i drugi imaju svoje filmske uzdanice. Malo se što pamti kao nesretne ljubavi, kao neispunjeni snovi i planovi koji nestaju poput balona koji su se oteli iz ruku jer svatko će u sjećanju prizvati neku osobu uz koju će moći vezati upravo takav osjećaj.
Među filmovima o nesretnim ljubavima neupitni su aduti, od trenutka kad su se pojavili do danas, “Zameo ih vjetar“ Victora Fleminga i “Casablanca“ Michaela Curtiza, ali mnogi će reći da ih je jedinstvena Greta Garbo, koja u “Dami s kamelijama“ Georgea Cukora umire na rukama svoje ljubavi, Roberta Taylora, mnogo više dirnula. Iako ne pripada žanru romantičnih filmova, dva filma majstora filmske napetosti Alfreda Hitchcocka “Marnie“, u kojem su nas “zaveli“ Tippi Hedren i Sean Connery, pamtimo kao napetu ljubavnu priču, a takva je i “Rebecca“ s Joan Fontaine i Laurenceom Olivierom.
A oni koji su poslije Kazanova “Sjaja u travi“, s Warrenom Beattyjemi i Natalie Wood, smatrali da se nema više što dodati poglavlju o tuzi i ljubavi, morali su grcajući uz suze priznati da nisu bili u pravu uz “Ljubavnu priču“ Arthura Hillera, dok su gledali Ali MacGraw i Ryana O’Neala. Uz te su filmove deseci generacija isplakali litre suza, i opet im se vraćaju jer nam je neke parove jednostavno ljepše gledati od drugih. U novije doba dva su filma više od ostalih začarala romantična srca i pribavila tim naslovima posebnu auru romatičnosti - “Engleski pacijent“ Anthonyja Minghellea i “Titanic“ Jamesa Camerona. Markantan Ralph Fiennes, kao mađarski grof, i Leonardo DiCaprio, kao siromašan slikar, postali su tako “predmetom“ žudnje mnogih suvremenih dama iako su filmovi sami bili daleko od suvremenosti, ali to je i ono što ih čini tako magičnima, jer tko želi da ih se podsjeća na stvarnost koja se sastoji samo od nizanja običnih događaja. Upravo je taj bijeg od stvarnosti u neko “bolje” vrijeme, dalje od sadašnjih problema, tajna uspjeha “Ponosa i predrasuda” Jane Austin, romana čiju ekranizaciju, pa tako i svojeg Mr. Darcyja ima svaka generacija, a ni naša nije imuna na njegov besmrtni šarm.
Svi koji su zasuzili uz “Bilježnicu” Nicka Cassavetesa znaju što znači iskoristiti trenutak i zašto se za ljubav vrijedi boriti čak i kad se čini da ne možemo pobijediti. Ali ljubav je jedini osjećaj koji ima moć istodobno i dati krila i podrezati ih. Nevjerojatno je koliko su i danas uspješni filmovi koji koriste zaplet Pepeljuge, djevojke koju njezin princ spašava iz siromaštva unatoč uroti zla. Tu su “Zgodna žena”, “Zaposlena djevojka”, “Oficir i džentlmen”..., niz nastavite svojim vlastitim adutima koje sigurno imate.
Ali emancipacija je dodirnula i stare sižee te nisu više samo djevojke te koje treba spasiti. Jedan od primjera obratne pepeljuga-dramaturgije je film “Pratnja za vjenčanje” Clare Kilner u kojem se plaćeni pratitelj Nick (D. Mulroney) zaljubi, u djevojku Kate (Debra Messing) koja ga iznajmi da je prati na sestrinu vjenčanju, Debra Messing.
Posebnu kategoriju romantičnih filmova čine oni koje podjednako vole one i oni, uglavnom zato što je romantičan zaplet samo jedan od više slojeva filma, često isprepleten s humorom. “Francuski poljubac”, “Zapravo ljubav”, “Ja u ljubav vjerujem”, “Čokolada”... samo su neki od uzdanica suvremenih romantičara s čijim se junacima uspoređuju nesretnici od krvi i mesa. Ali to ovaj put i nije loše, jer su nam oni bliži nego junaci velikih epskih priča. Zato su i “Mostovi okruga Madison” bili tako uspješan film - osvijetlio je naime ono tajno mjesto u svakome od nas u kojem se skrivaju snovi i koje, nažalost, mnogi tako rijetko dijele s drugima. Osim na kinoplatnu.
Preuzeto iz tjednika SuperMile - svake srijede besplatno ekskluzivno uz 24sata!