UKLJUČITE SVA OSJETILA Mirisi, za razliku od zvukova, putuju avionom bez ometanja i mogu vrlo jasno ukazati na neke probleme s gorivom i ostalim tekućinama u avionu
Šest stvari koje piloti primijete kada avionom lete kao putnici
Kada 'obični' ljudi lete avionima primjećuju stvari poput veličine sjedala, koliko ima mjesta za noge, kakva je hrana u avionu i slično, a piloti pak ne mogu 'pobjeći od svog zanimanja' i kao putnici u avionu vide sasvim druge stvari.
Nekoliko pilota je za Business Insider otkrilo što oni primjećuju kada lete kao putnici.
Led
Većinu putnika zabrinjava turbulencija, ali pilotkinja Tanya Gatlin tvrdi da to i nije tako strašno kao što mnogi misle.
- To nije nešto što će izazvati nesreću i nije neki faktor u sigurnosti letenja - kaže.
Umjesto turbulencija, nju brine led. Kada je potrebno, led i snijeg se skidaju s aviona prije polijetanja te se letjelica premazuje sredstvima koje sprječavaju pravljenje leda, ali samo na određeno vrijeme. Problem može nastati kada se isključe motori na avionu dok se priprema slijetanje.
- Slijećemo na vrlo kratkoj udaljenosti i nema načina da se spustimo tako brzo ako motor nije 'u leru' - kaže ona.
To znači da motori ne proizvode toliko topline kao kada rade, što povećava rizik od nakupljanja leda, što može otežati inače mirno slijetanje.
Sumnjivi mirisi
Mirisi mogu biti dobar indikator da nešto s avionom nije kako treba jer mogu brzo ukazati na probleme s motorom ili spremnikom goriva.
- Zvukovi su također korisni, ali putnička kabina je prilično dobro izolirana od zvukova da bi oni mogli biti jako pouzdan indikator problema. Mirisi, s druge strane, putuju avionom bez ometanja i mogu vrlo jasno ukazati na neke probleme s gorivom i ostalim tekućinama u avionu - rekao je Tom Farrier, bivši direktor sigurnosti za Air Transport Association.
Kut pod kojim svjetlo prolazi kroz prozor
Iskusni piloti znaju da nagla promjena u kutu pod kojim svjetlo prolazi kroz prozor u kabini može biti prvi znak da pilot mijenja smjer.
- Neočekivana i značajna promjena kuta pod kojim pada svjetlo može vam biti prvi znak da se zbog nečega mijenja smjer - kaže Farrier.
Objave o kašnjenjima
- Jako me frustrira kada sam u avionu i zbog nečega kasnimo ili samo stojimo na pisti bez nekog razloga, a nitko nam ništa nije rekao ili nam je rečeno nešto toliko nejasno da nikome nije jasno što se događa - priznaje Patrick Smith, pilot i bloger o letenju.
Kaže da razlozi kašnjenja ne mogu biti toliko komplicirani da ih putnici ne bi razumjeli.
- Uvijek se radi o nečemu što svatko može razumjeti, ako se kaže normalnim jezikom te dovoljno strpljivo i na vrijeme - zaključio je.
Rutina slijetanja
- Većina putnika ne primjećuje taj trenutak kada se rutina avionskog osoblja samo malo promijeni pri pripremi za slijetanje ili spuštanje na nižu visinu. Kada osjetim da avion i samo malo uspori, već zamišljam kako se piloti pripremaju za slijetanje i u pravom trenutku okrenem se prema svom suputniku i kažem 'ding' baš u trenutku kada krene obavijest za slijetanje. Uvijek ih izludi kako znam točno vrijeme - otkrio je pilot Hachi Ko.
Gdje su izlazi u slučaju opasnosti
Mnogi putnici se 'isključe' dok im se daju upute za sigurnost, ali piloti razumiju koliko su bitne. U slučaju nesreće možda nećete imati vremena pogledati gdje su izlazi u slučaju opasnosti.
- Uvijek prvo pogledam gdje su izlazi u slučaju opasnosti. Nakon toga prebrojim koliko je sjedala između mene i takvog izlaza. To radim zato da bih mogao, ako je potrebno, u mraku, pod vodom ili ako je sve puno dima ili smo naopako znati gdje je izlaz jer naslijepo mogu prebrojati koliko sjedala trebam dotaknuti dok ne dođem do izlaza - rekao je pilot John Chesire.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZENZACIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:
Pokretanje videa...