Slavni američki brend Brooks Brothers nedavno je pokrenuo prodaju svojih kreacija iz prošlosti, a slavni vintage online dućani imaju i po 20 milijuna posjeta mjesečno
Vintage je postao mega biznis, mnogi brendovi otvaraju vlastite second hand dućane
Ljudi traže staro ne samo radi toga što ne žele hraniti modnu industriju koja ima loš efekt na okoliš, već su ujedno u potrazi za nečim posebnim, vintage, jedinstvenim.
Nedavno je mega kompanija Kering, vlasnik mnogih prestižnih brendova kao što su Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga i Alexander McQueen, podržala online shop Vestiaire Collective s oko 120 milijuna kuna.
POGLEDAJTE VIDEO: Novu odjeću prije nošenja treba oprati
Pokretanje videa...
Na tom sajtu ljudi mogu pronaći vintage stvari s potpisom, a popularnost je stekao tijekom prošle godine.
- Uskoro će se postotak vintage odjeće te modnih dodataka povećati u ormaru, danas je oko 21%, globalno gledano, no doći će do oko 27% - predviđa Sarah Willersdorf iz kompanije Boston Consulting Group, piše WWD.
Duže vrijeme dio modne publike smatrao je kako je stara odjeća prljava i za baciti.
- Ta perspektiva se mijenja, sada ljudi staro i vintage vide kao moderne komade, često ekskluzivne, a ne više kao nešto tuđe - komentirala je Elizabeth Gross, koja se bavi preprodajom vintage stvari već 20 godina.
Svjetska modna scena i dalje će vjerojatno proizvoditi velike količine robe, ali ova tendencija barem će smanjiti udio odjeće koju bacamo, a i stav se mijenja - bolje kupiti manje, ali kvalitetno.