Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
1 komentara

Vježbe za supermozak: I on se mora odmoriti i biti stress free

Osim razvijanja mašte, kreativnosti i mentalnih vježbi, mozgu možete pomoći već i ako se dobro naspavate jer katkad mozak više nema "mjesta" za nova pamćenja

Fotolia
Foto: Fotolia
1 komentara

Unatoč tome što je ljudski mozak najmoćnije računalo u svijetu, njegov se savršen sustav katkad “sruši” te se događaju “kratki spojevi”. Bitno je znati da zbog pogrešnih postupaka ne treba kriviti mozak. Krivci smo mi koji ga gušimo zatrpavajući ga hrpama različitih podataka od kojih su mnogi potpuno bezvrijedni. Slikovito rečeno, naš je mozak često poput prepunog ormara koji se više ne može zatvoriti. U moždanim “ladicama” nerijetko čuvamo nevažne podatke koji zauzimaju dragocjeni prostor važnim informacijama. 

Preopterećen mozak teško pronalazi mjesto za nove podatke pa tako primjerice neposredno nakon što smo nekoga upoznali, zaboravljamo njegovo ime. Zasigurno vam se dogodilo i da vam se na ulici ili u samoposluzi ljubazno nasmiješi poznato lice. Sigurni ste da tog čovjeka poznate, no ne znate iz koje je priče i ne možete se sjetiti imena. Ne očajavajte, posrijedi nije bolest. Slično se događa svima čiji je mozak preopterećen i pod stresom. Bez obzira na to koliko je vaš mozak moćan i on s povremeno treba odmor i oporavak kako bi mogao normalno funkcionirati.

Pojednostavljeno, i vašem mozgu katkad treba veliko pospremanje. Očistite ga od nebitnih podataka te ga pomoću zdrave prehrane, dovoljno sna i nekoliko praktičnih malih savjeta maksimalno napunite energijom.

U snu se grade temelji pamćenja

Dugotrajno se pamćenje pročišćuje, učvršćuje i povezuje tijekom spavanja. U snu se događa repriza odnosno ponovno buđenje slika i iskustava koja smo proživjeli proteklog dana. To potiče podsvijest da skladišti važne informacije.

Mali užici su lijek za um i tijelo

Stres crpi energiju mozga. Um opterećen stresom troši mnogo više kapaciteta pamćenja te ono slabi. Svaki dan odvojite vrijeme za užitke koji će ga otjerati. Uživajte u glazbi, igrajte se s djecom, darujte zagrljaj ukućanima, priuštite si wellness, trčite, vozite bicikl.

Razvijajte maštu i asocijaciju

Stari su Grci otkrili moć imaginacije i asocijacije koje na praktičan način pomažu da se nečega sjetimo. Razvijajte maštu i povezujte je s poznatim objektom. Uključite li u taj proces sva osjetila, godinama ćete se sjećati važnih događaja.

Mentalne vježbe za oštar i hitar um

Zasigurno ste primijetili da je dječji um mnogo aktivniji od uma odraslih. Tajna je u njegovoj dinamici i razigranosti. Potaknite aktivnost mozga. Igrajte scrabble, rješavajte križaljke, volontirajte, pronađite hobi, čitajte, slikajte, fotografirajte, učite strani jezik.

I mozak zaslužuje maženje

Ako mozak samo iscrpljujete a da ga povremeno “ne održavate”, događat će vam se neželjene situacije. Primjerice, lutat ćete parkiralištem jer se ne možete sjetiti gdje ste točno parkirali automobil. Ako vam se što slično već dogodilo, vrijeme je da mozak dobro “podmažete” i vratite u funkciju. Za to postoje jednostavna rješenja. Jedno je od njih zdrava prehrana jer ona pomaže mozgu da besprijekorno funkcionira. 

Jedite cjelovite žitarice i bademe, što poboljšava pamćenje, a izbjegavajte tešku hranu jer uzrokuje stres probavnog sustava i tako crpi snagu mozgu te slabi njegovu aktivnost. Prije nego što odete spavati ili ujutro nakon što ustanete iz kreveta, popijte šalicu bademova mlijeka. Recept za njegovu pripremu je jednostavan. Bademe namočite u vodi tijekom noći te ih isperite. Namočene bademe jednom rukom postupno dodajte u sokovnik, a drugom rukom lagano ulijevajte toplu ili hladnu vodu. Dobit ćete svježe, zdravo i lako probavljivo bademovo mlijeko koje možete čuvati u hladnjaku do 48 sati.

Post pročišćuje um i tijelo

Post oslobađa od “otrovnih” emocija poput ljutnje, tuge, zabrinutosti i straha prije no što se one nakupe te prouzroče bolest. Čišćenjem uma jačate mentalne sposobnosti, mozak “vidi” jasnije, povećavaju se pamćenje, koncentracija i kreativnost.

Vitamini B jačaju mozak

Jedite hranu bogatu vitaminima B, a klonite se one koja ih troši (namirnice prepune škroba, poput bijeloga kruha). Jedite što više svježeg povrća i pijte dovoljno vode. Jogom i meditacijom otjerajte negativne osjećaje i napetost koji mogu nastati zbog pretjerana unosa škroba.

Oprez sa šećerom, on nije hrana

Šećer nam prividno daje energiju, a nakon toga ona naglo pada. Prekomjerno uživanje u slatkome može biti okidač za slabljenje i gubitak pamćenja. Pokušajte jesti hranu a da je ne šećerite. Izbjegavajte slatke sokove i sve kombinacije kofeina sa šećerom.

Sok od jabuke jača pamćenje

Sok od jabuke povećava proizvodnju esencijalnih neurotransmitera acetilkolina u mozgu, pokazalo je istraživanje Sveučilišta u Massachusettsu. Posljedica je toga jačanje pamćenja. Nedostatak acetilkolina utječe na pojavu Alzheimerove bolesti i senilnosti.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message