Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 1

Ako 'preživite' ovaj datum, možda ćete se zaista pridržavati svojih novogodišnjih odluka

Ako 'preživite' ovaj datum, možda ćete se zaista pridržavati svojih novogodišnjih odluka
4

Baš kao i svih prijašnjih godina, mnogi su, u želji da postanu bolja verzija sebe, 1. siječnja 2024. donijeli novogodišnje odluke. Međutim, jednako tako će mnogi od tih istih odluka odustati u manje od dva tjedna. Najkritičnije je 12. siječnja

VIDEO

"U 2024. ću čitati više stručne literature i prijavit ću se na tečaj digitalnog dizajna. Napokon ću pitati šefa za povišicu i parkirno mjesto. Svakog ću dana na poslu izdvojiti malo vremena za razgibavanje i šetnju. Pod pauzom neću više jesti pekarske proizvode nego ću nositi ručak od doma te ću umjesto kave piti čaj. Redovito ću ažurirati LinkedIn profil. Manje ću vremena provoditi pred ekranom a više u prirodi. Dva puta tjedno ići ću u teretanu nakon posla..."

Novogodišnje odluke poput navedenih pokazuju želju za osobnim napretkom, ali, složit ćete se s tim, jedno su želje, a drugo su djela koja zapravo na kraju učinimo. I premda je pohvalno što se trudimo uvesti pozitivne promjene u svoj život, problem je što taj entuzijazam od početka nove godine najčešće vrlo brzo splasne. Prema nekim procjenama, čak 80% ljudi do veljače će odustati od novogodišnjih odluka, a samo 8% uspjet će pridržavati ih se cijelu godinu. Postoji čak i konkretan datum kad najviše ljudi posustane.

Young,Woman,With,Cup,Is,Hand,Writing,New,Year's,Goals

Zašto motivacija do 12. siječnja splasne?

Riječ je o 12. siječnju, takozvanom danu odustajanja, prenosi Entrepreneur. Analizirajući gotovo 100 milijuna globalnih aktivnosti u siječnju 2019. godine, Strava, društvena mreža za sportaše, utvrdila je da je drugi petak u siječnju bio sudbonosan - to je bio dan na koji je većini korisnika motivacija splasnula.

Do toga dolazi jer se zapravo većina novogodišnjih odluka može svesti na hrabre izjave koje zvuče fantastično 1. siječnja, ali rijetko dovedu do transformacije za kojom žudimo. Nažalost, svi smo manje-više bića navike i naš mozak preferira ono što je poznato, pa čak i ako to nije dobro za nas. Istraživanja su dokazala da je našemu mozgu vrlo teško odustati od ustaljenih rutina. Potreban je zapravo veliki napor i snažna volja kako bi se mozak reorganizirao, odnosno kako bi se iskovali novi neuronski putovi koji će dovesti do promjene - u prosjeku nam treba 66 dana da usvojimo novu naviku!

Portrait,Of,A,Lazy,Employee,Boring,Sitting,In,A,Desktop

Kako 'preživjeti' dan odustajanja?

Umjesto da ove godine 12. siječnja obilježite kao "dan odustajanja", sjednite za stol, uzmite papir i kemijsku te shvatite taj dan kao "dan ispravka". Ovaj dan ne mora biti propast nego prilika da malo popravite i prilagodite svoje novogodišnje odluke, sad kad je euforija od dočeka nove godine izblijedila. Evo kako to učiniti prema Forbesu:

1. Najprije procijenite izvedivosti svojih ciljeva. Ako su neki ciljevi nerealistični i preveliki, raščlanite ih u manje i konkretne ciljeve koje ćete lakše i prije ostvariti. Primjerice, nemojte napisati "čitat ću više" nego stavite na papir odluke poput "učlanit ću se u knjižnicu", "kad god idem na tramvaj, ponijet ću knjigu", "svake ću nedjelje čitati od 9 do 10" i slično. Nakon što imate popis specifičnih ciljeva, preporuka je odabrati od jedan do tri kako ne biste doživjeli opterećenje i u konačnici odustali od svega.

2. Pokušajte negativno preoblikovati u pozitivno. Drugim riječima, umjesto "Moram otići s ovog posla", napišite "Volio/voljela bih pronaći posao koji me više ispunjava". I vi vjerojatno znate da, kad se nešto "mora" i "treba", da je to vrlo teško ostvariti te se zbog takvih naredbi često osjećamo kao da u nečemu nećemo uspjeti i prije nego što smo uopće pokušali.

Construction,2024,Concept,,silhouette,Of,Staff,As,A,Team,To

3. Znate onaj čudan, pomalo neugodan osjećaj koji se pojavi kad svima kažete da ćete nešto učiniti i onda se to na kraju ne dogodi? Kako bi se u narodu reklo: "Mnogo vike ni za što". Upravo zbog toga mnogi ne dijele svoje novogodišnje odluke s drugima, ali zbog toga su na velikom gubitku. Naime, kad objavite drugima svoje ciljeve, moguće je da će vam netko od njih dati neki savjet, ideju ili podršku koji će vam biti od velike pomoći da ostvarite ono što ste naumili. Zapamtite, ne morate sve sami učiniti.

4. Za kraj, savjet je da ne budete preoštri prema sebi. Samo zato što ste odlučili da ćete pronaći novi posao, to ne znači da ne možete biti sretni kada dobijete priliku za razgovor za posao, ali ne i posao. Slavite male pobjede jer ćete se u suprotnome osjećati kao da niste ništa postigli - a to nije istina. Kako je to lijepo usporedila autorica u Forbesu, prema svojim ciljevima trebali biste postupati kao prema dobrom vinu - nemojte pokušavati popiti sve odjednom (veliki koraci) nego pijuckajte i uživajte u svakoj kapljici (mali koraci). Sretno!

startover passica
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 1
VIDEO

'Autoritet se ne podrazumijeva samom pozicijom nego se stječe dokazivanjem i znanjem'
INTERVJU: IVONA KOVAČEVIĆ

'Autoritet se ne podrazumijeva samom pozicijom nego se stječe dokazivanjem i znanjem'

Devet godina postojanja nekog brenda nije mala stvar, pogotovo danas u vrijeme eksplozije stvaranja sadržaja. Za Stratover smo o uspješnosti brenda Yammat razgovarali s direktoricom Ivonom Kovačević

Što je wellbeing zaposlenika i zašto je važan u poslovanju?
KOLUMNA STARTOVER

Što je wellbeing zaposlenika i zašto je važan u poslovanju?

Zaposlenici svih generacija među svoja tri najvažnija kriterija kod odabira poslodavca navode da im je bitno da organizacija brine o wellbeingu zaposlenika. Za milenijalce i generaciju Z, taj kriterij je na prvom mjestu!
Trend koji je ponovno oživio uvođenjem hibridnog rada: Znate li što je 'vrući stol'?
PREDNOSTI I NEDOSTACI

Trend koji je ponovno oživio uvođenjem hibridnog rada: Znate li što je 'vrući stol'?

Imate li na svojem radnom stolu u tvrtki u kojoj radite osobne fotografije, šalicu s natpisom 'Najbolja majka' i kalendar s upisanim sastancima, ali i terminima kod liječnika? Ako imate, onda sigurno ne znate što je hot desking