Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 0

Kampanja koja pomaže ugostiteljima i trgovcima u dosljednom provođenju zakona

Kampanja koja pomaže ugostiteljima i trgovcima u dosljednom provođenju zakona

Kampanja 'Uključi savjest' podsjeća trgovce, ugostitelje i roditelje na opasnost maloljetničke konzumacije alkohola i pomaže u dosljednom provođenje zakona kojima su zabranjeni posluživanje i prodaja alkoholnih pića maloljetnicima

VIDEO

Blagdani su vrijeme u kojem svi volimo malo se opustiti. Druženje s prijateljima i obitelji u domu ili na nekom od gradskih trgova gotovo uvijek prate tradicionalna jela i poslastice, ali i alkoholna pića. Zbog toga nije neobično da se upravo u ovom dijelu godine pijenje alkohola povećava, pa i među maloljetnicima.

Iako jedno od referentnih istraživanja, ESPAD, bilježi pozitivne trendove kad je riječ o maloljetničkoj konzumaciji alkohola, važno je upozoravati i podsjećati trgovce i ugostitelje na opasnost maloljetničke konzumacije alkohola te ih informirati o važnosti dosljednog provođenja zakona, koji zabranjuje posluživanje i prodaju alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina.

Izazov za pojedinca, ali i za cijelo društvo

Maloljetnička konzumacija alkohola izazov je čije rješavanje zahtijeva doprinos svih dijelova društva. Upravo su zato najveći proizvođači piva u Hrvatskoj, među kojima su Zagrebačka pivovara, Heineken Hrvatska i Carlsberg Croatia, prije sedam godina pokrenuli nacionalnu kampanju "Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne", koja kao glavni cilj ima spriječiti prodaju i konzumaciju alkohola maloljetnim osobama.

Važnost ove inicijative vrlo brzo su prepoznali i trgovački lanci Konzum, Kaufland, Spar, METRO i Studenac, u čijim su prodavaonicama diljem Hrvatske od početka studenoga izložene promotivne poruke s upečatljivim sloganom "Uključi savjest".

Kako bi poruke o opasnosti maloljetničke konzumacije alkohola stigle do što većeg broja građana svih uzrasta diljem cijele Hrvatske, u kampanju se uključio i sociolog Bruno Šimleša, ujedno roditelj, koji na portalu Uključi savjest prenosi vlastita iskustva o potencijalno škakljivim temama, poput maloljetničke konzumacije alkohola. U suradnji s magistrom socijalne pedagogije Sonjom Jarebicom iz udruge Ti si OK, koja se bavi problemima mladih, na stranicama je također objavljen Vodič za roditelje, koji pruža odgovore na mnoga pitanja o odgoju i svim opasnostima koje pijenje alkohola kod maloljetnika može izazvati te kako ih spriječiti, a nudi i informacije o tome gdje zatražiti stručnu pomoć.

Bartender,Pouring,Distilled,Alcohol,Into,A,Shot,Glass,In,Bar

Čak 93% maloljetnika želi razgovarati o alkoholu

Kako bi bolje stekli uvid u navike mladih, tvrtka Valicon tijekom kolovoza je za Grupaciju proizvođača piva provela istraživanje o pripadnicima generacije Z i njihovim navikama tijekom slobodnog vremena, o tome kako se druže i što za njih znači druženje te kakav odnos imaju prema alkoholu. Rezultati su zanimljivi i iznenađujući.

Naime, dobiveni podaci pokazali su kako 93% maloljetnika od 13 do 17 godina želi razgovarati o alkoholu s roditeljima te da im otvoreni razgovori o rizicima i odgovornom pijenju mogu pomoći da donose informirane odluke i postave vlastite granice. Važan je i utjecaj okoline - 72% mladih smatra da je važno uklopiti se u društvo u kojem se kreću, pa rjeđe piju ako ne pije njihovo društvo, 63% mladih smatra da je moguće zabaviti se i bez alkohola, a gotovo polovica smatra da biti pijan uopće nije cool.

Ovakvi rezultati ohrabruju i potvrđuju da su razgovor, znanje i informiranost roditelja, kao i šire javnosti, iznimno važni u prevenciji bilo kakvih rizičnih ponašanja maloljetnika. Provođenje edukacijskih kampanji koje za cilj imaju podizanje svijesti javnosti o problemima u našoj zajednici, poput "Uključi savjest", sigurno pridonosi pozitivnijim trendovima te gradi zdravije i odgovornije društvo.

"Uključi savjest - ponekad djeci treba reći ne“ nacionalna je kampanja čiji je glavni cilj sprečavanje prodaje i konzumacije alkohola maloljetnim osobama. Provodi je Grupacija proizvođača piva, koja djeluje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori, a namijenjena je roditeljima, trgovcima i ugostiteljima.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.

Komentari 0
VIDEO

Korak za ulazak na nova tržišta: Koje sve tvrtke danas trebaju industrijskog dizajnera i zašto
RAZGOVARALI SMO SA STRUČNJACIMA

Korak za ulazak na nova tržišta: Koje sve tvrtke danas trebaju industrijskog dizajnera i zašto

Kako bi bili konkurentni na tržištu, proizvodi moraju izgledati privlačno te biti dizajnirani s puno stila, a upravo suradnja s industrijskim dizajnerima donosi potrebne vještine koje tvrtkama omogućuju stvaranje izgleda takvog proizvoda

Domaći projekt pošumljavanja dronovima iz zraka: 'Ono što mi sadimo su pametne šume'
Od menadžera do inovatora

Domaći projekt pošumljavanja dronovima iz zraka: 'Ono što mi sadimo su pametne šume'

Prije zaokreta u poduzetništvo i pokretanja dva uspješna projekta čiji je glavni cilj očuvanje okoliša, Goran je bio na vodećim pozicijama u domaćim i stranim kompanijama. Međutim, kod njega je presudila ljubav prema prirodi
Prijavite se na webinar i prepoznajte intelektualno vlasništvo u svom poslovanju
AKADEMIJA DZIV-A POZIVA

Prijavite se na webinar i prepoznajte intelektualno vlasništvo u svom poslovanju

Specijalizirani moduli namijenjeni su za mala i srednja poduzeća, a teme obuhvaćaju (pre)poznavanje i korištenje intelektualnog vlasništva u poslovanju kao i zaštitu različitih oblika industrijskog vlasništva