Kupnja putem interneta povećala se od početka pandemije, a što i koliko često naši čitatelji kupuju, što im je najvažnije pri online kupnji i zašto je uopće preferiraju, pokušali smo saznati u nedavno provedenom istraživanju na portalu 24 sata
Pitali smo čitatelje što najviše kupuju online: Iznenađuje li vas razlika kod muškaraca i žena?
Powered by Mastercard
Zbog pandemije i lockdowna koji su nas snašli u proljeće mnogi od nas okrenuli su se online kupnji, čak i ako joj prije možda nismo bili skloni. Nedavno provedeno istraživanje MasterIndex pokazalo je kako mobilno plaćanje koristimo više nego prošle godine, a mi smo anketom dodatno htjeli istražiti koliko često i što kupujemo online.
Zato smo početkom studenoga proveli istraživanje na portalu 24sata.hr u kojem je sudjelovalo 1374 ispitanika. Saznali smo da većina njih (60,5%) u web trgovinama kupuje jednako često kao i prije pandemije, ali ih čak 30,3% kupuje češće nego prije. Usto, povećanje kupnje nakon izbijanja pandemije izraženije je kod žena (34,5%) i kod onih starijih od 55 godina (33,5% kupuje češće). Što smo još saznali, pročitajte u nastavku.
Žene kupuju češće
Od ukupnog broja čitatelja koji su sudjelovali u anketi čak 93,5% kupuje preko interneta. Najviše ispitanika na internetu kupuje nekoliko puta godišnje (42,1%) i nekoliko puta mjesečno (33,6%), a ima i onih koji kupuju jednom tjedno i češće (7,5%) te onih koji nikad ne kupuju online (6,5%). Zanimljiv je podatak da isti postotak žena i muškaraca kupuje nekoliko puta godišnje (41,4%), ali ipak su žene te koje češće kupuju nekoliko puta mjesečno (38,8% žena i 33,6% muškaraca).
Kad je riječ o web stranicama s kojih naručuju, žene u Hrvatskoj najčešće kupuju u domaćim web trgovinama, a muškarci podjednako u domaćim i stranim. Također se pokazalo da su stariji kupci skloniji kupnji u domaćim web trgovinama.
Najviše kupujemo...
Odjeću, obuću i modne dodatke - čak 73% kupaca putem interneta najčešće kupuje takve stvari, a slijede bijela tehnika i kućanski uređaji (32,5%) te proizvodi za njegu tijela i lica (31,9%), a najmanje se kupuju usluge osiguranja i edukacije (manje od 10% kupaca).
U pet kategorija koje se nabavljaju u web trgovinama kod muškaraca uopće nema proizvoda za njegu lica i tijela, namještaja i turističkih aranžmana, a na top listi žena izostali su kućna elektronika, računala i sportska oprema, koji su kod muškaraca pri vrhu ljestvice.
Najvažnija nam je sigurnost plaćanja
Čak 9 od 10 ispitanika smatra da je potrebno povećati sigurnost online plaćanja. Štoviše, za najveći broj ispitanika sigurnost plaćanja najvažniji je aspekt kupnje putem interneta, što je uvidio i Mastercard te omogućio provjeru identiteta putem Mastercard® Identity Check™. Na drugom je mjestu ponuđeni način plaćanja, a na trećem lakoća snalaženja na web stranici. Ipak, iznenađujuće je da su recenzije i iskustva drugih korisnika najmanje važni (prethode im rokovi dostave i širina asortimana). No iako se nalaze na posljednjemu mjestu, recenzije i iskustva drugih važni su za malo više od 70% ispitanika.
Najčešći oblik plaćanja u web trgovini su kreditne i debitne kartice, koje koristi 43,4% kupaca. Sljedeći odabir je plaćanje pouzećem (39% kupaca), a PayPal je na trećemu mjestu (16% kupaca). Uplatnicu na šalteru koristi tek 1,5% kupaca.
Zašto (ne)volimo online kupnju?
Što se tiče prednosti online kupnje, čini se da za većinu kupaca ona predstavlja uštedu vremena (83,7%), veći izbor proizvoda nego u klasičnim trgovinama (71,5%) i mogućnost razgledavanja i izbora proizvoda u miru (89%). S izjavama da
kupnja u web trgovinama štedi vrijeme, da je sigurna i da je na taj način moguće u miru razgledati i odabrati proizvode, u većem se postotku slažu žene, a tvrdnju da web trgovine nude veći izbor proizvoda u odnosu na klasične, u malo većoj mjeri podržavaju
muškarci.
Ipak, ima i onih koji ne vole kupovati putem interneta, a najčešći razlog je što više preferiraju uživo vidjeti i isprobati proizvod. Ostali razlozi su nepovjerenje u web trgovinu općenito:
- nesigurnost internetske kupnje predstavlja zapreku za 42,2% osoba,
- 26,6% smatra da plaćanje karticama preko interneta nije sigurno,
- 21,9% je zabrinuto za krađu identiteta,
- 28,1% smatra da će dobiti krivi proizvod, a 14,1% da ga neće moći vratiti.
U svakom slučaju, možemo se složiti da je online kupnja u zadnje vrijeme dobro rješenje, a sudeći prema povećanju broja ljudi koji kupuju online, i poželjno.