Native sadržaj

Komentari 12

Razmišljate o izvozu? Evo kako možete provjeriti jeste li spremni na taj korak

Razmišljate o izvozu? Evo kako možete provjeriti jeste li spremni na taj korak

Poduzetnici koji razmišljaju o izvozu nerijetko nisu svjesni kompleksnosti i zahtjevnosti koje takva gospodarska aktivnost podrazumijeva. Nasreću, postoji način da procijenite jeste li spremni na taj korak u svom poslovanju

Izvoz na strana tržišta velik je pothvat za svako poduzeće i korak o kojem poduzetnik treba pomno razmisliti. Bez obzira na to što imate dobar proizvod i znate da je tražen na inozemnom tržištu, trebate dobro analizirati temelje i predispozicije svoje tvrtke za takav pothvat te detaljno istražiti tržište na koje se želite proširiti kako biste izbjegli moguće rizike ili gubitke u poslovanju.

Svjesni te potrebe među poduzetnicima, HBOR (Hrvatska banka za obnovu i razvitak) je razvio svojevrsni vodič, odnosno upitnik pomoću kojeg poduzetnici mogu procijeniti izvoznu spremnost svog poduzeća i, ovisno o tome "gdje se nalaze", poduzeti potrebne korake za realizaciju. 

Zašto biste trebali procijeniti izvoznu spremnost svog poduzeća?

Procjena izvozne spremnosti omogućit će vam da prepoznate svoje snage, ali i prostore za poboljšanje prije nego što krenete u realizaciju izvoza. Naime, prije plasmana svog proizvoda na vanjsko tržište, mnogo je stavki, koraka i područja u koje morate biti upućeni i koje trebate planirati. Zato nije naodmet vidjeti gdje stojite sa svime što je potrebno kako biste uspješno plasirali svoje proizvode izvan granica Hrvatske. 

Kako napraviti procjenu? 

Procjena spremnosti vašeg poduzeća na izvoz vrlo je jednostavna - rješavate upitnik koji se sastoji od tri cjeline:

Svaka cjelina ima nekoliko izjava na koje "odgovarate" pomoću skale od 1 do 9, odnosno kojom procjenjujete "gdje" se otprilike nalazi vaše poduzeće. Npr. izjava glasi: Znamo na kojim stranim tržištima i u kojoj mjeri postoji nezadovoljena potražnja za našim proizvodom ili uslugom. Na skali od 1 od 9 označujete svoje mišljenje odnosno stav prema toj izjavi - dakle, 1 bi značilo da uopće niste upoznati s tržištima i mjerom u kojoj postoji potražnja za vašim proizvodima, a 9 bi značilo da ste u potpunosti upoznati s time. 

Kakvi vas rezultati očekuju i jesu li korisni?

Nakon što odgovorite na sva pitanja, dobivate rezultate, tj. preporuke koje se odnose na pojedine cjeline iz upitnika. Preporuke se tiču konkretnih stvari koje trebate imati na umu i koje će vam olakšati ovaj poslovni pothvat. Primjerice, objašnjeno je što podrazumijeva uspješan izvoz, zašto je potreban izvozni plan, kako osigurati financije za izvoz, na što pripaziti kod istraživanja tržišta i procjene vlastitog kapaciteta za izvoz te štošta drugo.

Usto, preporuke se odnose i na dokumentaciju koja mnogim poduzetnicima predstavlja veliku prepreku da se odvaže na izvoz budući da je nerijetko uzrok mnogih glavobolja, kolebanja i komplikacija. 

U svakom slučaju, ako ozbiljno razmišljate o izvozu svojih proizvoda ili usluga na inozemno tržište, rješavanje ovog upitnika može vam biti od značajne pomoći. Otkrit će vam koliko ste zaista spremni za izvoz i dat će vam dati jasnu sliku potencijala vaše tvrtke za vanjsko tržište.