Obavijesti

Native sadržaj

Komentari 4

Majka četvero djece u četvrtom desetljeću života dala otkaz i uložila u poslovnu ideju

Sadržaj donosi: Hrvatski Telekom

Majka četvero djece u četvrtom desetljeću života dala otkaz i uložila u poslovnu ideju
7

Antica Tomić iz Zagreba odvažila se prije pet godina realizirati svoju ideju iz djetinjstva te je otvorila obrt u kojem danas stvara unikatne komade nakita. Evo kako je od kreativne djevojčice odrasla u još kreativniju poslovnu ženu

Osobe koje su kreativne prirode voljnije su isprobati novu ideju ili iskustvo, o kojima bi drugi vjerojatno oklijevali. Nije im nimalo strano s vremena na vrijeme prihvatiti neki osobni izazov i ući u svojevrsni rizik. A kako bi stvorile nešto novo, također su spremnije odstupiti od uobičajenih normi i vjerovanja.

To je dokazala i izuzetno kreativna obrtnica Antica Tomić iz Zagreba, koja je u četvrtom desetljeću života i kao majka četvero djece odlučila promijeniti svoj život iz temelja. Dala je otkaz i uložila u poslovnu ideju koja je na neki način prati još od malih nogu. 

- Od najranijeg djetinjstva uvijek sam nešto stvarala rukama, šivala odjeću za lutkice, izrađivala razne ukrase za Božić, Uskrs i slično. Iako su me roditelji usmjeravali prema takvom školovanju, ja sam htjela ići tamo kamo su išle moje prijateljice, pa je tako moja kreativnost doživjela mali zastoj. Ali kad je nešto u vama, ne možete od toga pobjeći, vjerujte mi. Zato sam se prije pet godina napokon ohrabrila i otvorila svoj obrt te danas konačno radim ono što volim - veselo kaže naša sugovornica. 

Od ideje do realizacije

Njezin je poslovni put zapravo počeo kad je Antica zamislila kakvu točno ogrlicu želi, ali nakon iscrpnog traganja nije uspjela pronaći ništa slično. I tad se prvi put okušala u izradi nakita.

- To je bilo prije mnogo godina, kad se još nisam služila internetom, tako da je sve išlo iz glave i metodom isprobavanja. Od tada sam shvatila da istinski uživam izrađivati sve što se može napraviti rukama, a u nakitu sam se nekako najviše pronašla jer se tu stvarno možete puno igrati, koristiti razne materijale... Kad je riječ o nakitu, mojoj mašti nema kraja! Jedino što mi uvijek fali je vrijeme da ostvarim sve ono što zamislim - objašnjava nam naša sugovornica, koja svoje radove potpisuje kao ATA4ART. Zanimljivo je da iza tog naizgled neobičnog naziva stoji Antičina nećakinja, koja, kad je bila malena, nije mogla izgovoriti njeno ime nego ju je zvala Ata.

Danas bi, kako smatra Antica, možda i mnogo lakše ušla u ovaj posao jer se praktički sve može pronaći i naučiti na internetu. Međutim, njoj je drago da ipak sadašnji uspjeh u najvećoj mjeri duguje vlastitim idejama i kreativnosti.

Ono što ipak nije mogla sama naučiti je izrada nakita od metala, koja je poprilično zahtjevna jer je potrebno raditi s vatrom i raznim kiselinama. Kako bi usvojila tu tehniku, Antica je prije nekoliko godina završila verificirani program, odnosno radionicu za oblikovateljicu suvremenog nakita. Ipak, kad smo je pitali čime se najviše ponosi, ova uspješna žena nije u prvi plan stavila svoje stručne ruke ili kreativni um nego svoju djecu.

'I tako to pomalo postaje obiteljski posao'

Antica ima četvero djece i supruga, koji je također obrtnik. Prema njezinoj priči, čini se da u ovoj obitelji nikad ne manjka kreativnosti.

- S obzirom na to da se suprug bavi sitotiskom na staklo, keramiku i emajl, odlučila sam nedavno iskoristiti ga za jednu svoju ideju. A tu mi je trebala i kći, koja je inače završila školu za primijenjenu umjetnost, da napravi ilustracije koje sam zamislila jer meni crtanje nije jača strana. Ja sam osmislila tekst i tako smo krenuli u oslikavanje keramike, ali, još važnije, tako ovo sve pomalo postaje obiteljski posao, a ne samo moj - kaže Antica.

Dodaje da je to usrećuje jer je posao kojim se bavi vrlo zahtjevan i ne bi bio moguć bez velike podrške obitelji.

- To je posao koji nema ni radno vrijeme, ni slobodne nedjelje, ni blagdane, ni praznike. Puno je tu organizacije, odricanja i kompromisa. Nije uvijek skuhan ručak ni obrisana sva prašina, ali uživam u svakom trenutku jer radim to što volim. I sad mogu djeci priuštiti više toga nego nekad, kad sam ovisila o plaći koja je bila, kao kod mnogih u Hrvatskoj, vrlo mala. Svi mi pomažu koliko mogu jer imaju i svoje obaveze, ali znaju da su plodovi tog rada za sve nas i, kad treba, pomognu - opisuje nam. 

Bez digitalnog poslovanja nema uspjeha

Uz autorski nakit i oslikavanje keramike, Antica izrađuje prigodne ukrase i suvenire, koji su inače dostupni na njezinu web shopu te na raznim sajmovima i manifestacijama u Hrvatskoj, na kojima naša sugovornica ima priliku uživo komunicirati s kupcima. To joj je, kaže, najdraži vid prodaje, ali svjesna je da odsutnost poslovanja na internetu znači kao da i ne postojite. Iz tog je razloga pala odluka o kreiranju web shopa. Međutim, s obzirom na to da Antica to nije znala samostalno realizirati, pronašla je pouzdanog partnera, koji je napravio stranicu točno onako kako je to ona zamislila.

- Od početka sam imala mnogo ideja o tome kako bi ta stranica trebala izgledati, znala sam koliko kolona želim da ima preglednik, kako složiti kategorije i slično. Najvažnija mi je bila ta moja vizija o estetici. I zbog toga su se Hrvatski Telekom i njihova usluga izrade web shopa i web stranica pokazali stvarno odličnima. Ja izrazim želju, a oni u kratkom roku to i odrade. Iako je, moram priznati, ovaj pothvat bio vrlo izazovan, HT se trudio sve maksimalno pojednostaviti - objašnjava.

- Na početku je stručni tim iz Hrvatskog Telekoma preuzeo sav posao. Kasnije su mi na moj zahtjev prepustili da sama ubacujem fotografije, opise proizvoda i prijevod, ali i dalje su bili na raspolaganju kad god bi mi nešto zapelo te su mi davali vrijedne savjete o tome kako bi nešto bilo bolje s tehničke strane - govori nam naša sugovornica.

'Kako da vas zguglamo?'

Da je otvaranje web stranice bilo odlična ideja, potvrdila je i pandemija, kad je fizička prodaja bila ograničena ili, za male obrtnike poput Antice, potpuno nemoguća. 

- Moram priznati da u vrijeme pandemije nisam baš imala puno prodaje jer ljudi općenito nisu kupovali stvari koje im nisu neophodne za život, ali pratili su me, podržavali i zapamtili pa se sad javljaju, kad se situacija pomalo vraća u normalu. Imati web stranicu ili web shop bilo je i prije vrlo važno, ali je nakon pandemije postalo imperativ u svakom biznisu, bez obzira na to koliko on bio malen. Primjera radi, ljudi me na sajmovima često znaju pitati 'Gdje vas možemo naći?' i pod time zapravo misle 'Kako da vas zguglamo?'. Za moj bi posao bilo pogubno da kažem kako nemam stranicu - napominje i poručuje za kraj:

- Svatko u sebi ima nešto u čemu je izvrstan, samo treba imati hrabrosti raditi na toj izvrsnosti jer to je pravi put za sretan život. A ono digitalno i, vjerujem, mnogim malim obrtnicima poput mene nerazumljivo doći će naknadno, uz pravog poslovnog partnera.

Fill out my online form.
Ako i vi imate proizvod, a nemate web stranicu, prijavite se na natječaj Minutu izdvoji, web stranicu osvoji! te osvojite kreiranje web shopa i web stranice za svoje poslovanje. Sve što trebate učiniti je predstaviti nam svoje poslovanje i objasniti zašto baš vi trebate osvojiti ovu nagradu, a dva najzanimljivija i najkreativnija odgovora nagrađujemo. Nagradni natječaj traje do 26. lipnja, a nagrada, osim izrade web stranice ili web shopa, uključuje oglašavanje za dobitnika web stranice, odnosno web shopa, putem Google i Facebook oglasa u vrijednosti 100 eura.

Sadržaj donosi: Hrvatski Telekom

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 4
VIDEO

Korak za ulazak na nova tržišta: Koje sve tvrtke danas trebaju industrijskog dizajnera i zašto
RAZGOVARALI SMO SA STRUČNJACIMA

Korak za ulazak na nova tržišta: Koje sve tvrtke danas trebaju industrijskog dizajnera i zašto

Kako bi bili konkurentni na tržištu, proizvodi moraju izgledati privlačno te biti dizajnirani s puno stila, a upravo suradnja s industrijskim dizajnerima donosi potrebne vještine koje tvrtkama omogućuju stvaranje izgleda takvog proizvoda

Domaći projekt pošumljavanja dronovima iz zraka: 'Ono što mi sadimo su pametne šume'
Od menadžera do inovatora

Domaći projekt pošumljavanja dronovima iz zraka: 'Ono što mi sadimo su pametne šume'

Prije zaokreta u poduzetništvo i pokretanja dva uspješna projekta čiji je glavni cilj očuvanje okoliša, Goran je bio na vodećim pozicijama u domaćim i stranim kompanijama. Međutim, kod njega je presudila ljubav prema prirodi
Prijavite se na webinar i prepoznajte intelektualno vlasništvo u svom poslovanju
AKADEMIJA DZIV-A POZIVA

Prijavite se na webinar i prepoznajte intelektualno vlasništvo u svom poslovanju

Specijalizirani moduli namijenjeni su za mala i srednja poduzeća, a teme obuhvaćaju (pre)poznavanje i korištenje intelektualnog vlasništva u poslovanju kao i zaštitu različitih oblika industrijskog vlasništva