Ako je kupac konzumirao neispravni proizvod te pretrpio zdravstvene poteškoće i duševnu bol, tada privatnom tužbom za to može potraživati novčanu naknadu
Afera salmonela: Zarazite li se, možete tužiti i tražiti odštetu
Potrošač koji je kupio proizvod za koji se naknadno ispostavilo da je zdravstveno neispravan, zbog čega je i povučen s tržišta, ima pravo na povrat novca, govori pravna savjetnica Dijana Kladar.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Napominje da se kupac u ostvarivanju svojih prava mora najprije usmeno obratiti trgovcu i tražiti od njega da mu vrati novac za kupljeni proizvod neovisno o tome ima li račun.
- Ako se trgovac ogluši na molbu kupca ne želeći mu vratiti novac, tad je najbolje da mu se kupac još jednom obrati, ali u ovom slučaju pisanim putem, bilo mailom ili preporučeno s povratnicom. Ako trgovac ne odgovori u roku od 15 dana, tad se kupac može obratiti tržišnoj inspekciji - dodala je Kladar.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Ako ni na taj način kupac nije ostvario svoja potrošačka prava, preostaje mu obratiti se sanirarnoj inspekciji pri Ministarstvu zdravlja, kao i veterinarskoj inspekciji unutar Uprave za veterinarstvo i sigurnost hrane pri Ministarstvu poljoprivrede.
- U pisanim prigovorima kupac treba detaljno opisati koji je proizvod kupio i u kojoj trgovini. Također treba napomenuti da je riječ o proizvodu koji je povučen s tržišta zbog zdravstvene neispravnosti, na temelju čega i zahtijeva povrat novca - pojašnjava savjetnica Kladar.
U slučaju da je kupac proizvod konzumirao i zbog njegove neispravnosti imao određene zdravstvene probleme, može privatnom tužbom tražiti naknadu štete od trgovca, ali i od uvoznika konkretnog proizvoda na naše tržište.
- Naknada štete u tom slučaju podrazumijeva povrat novca za npr. kupljene lijekove, umanjenu plaću zbog bolovanja, plaćanje kućne njege ako je bila potrebna i slično - rekla je Kladar dodajući da se pritom potrošač treba pozvati na Zakon o obveznim odnosima. Njezine riječi potvrđuje i savjetnica Dunja Mak iz osječkog Savjetovališta za potrošače napominjući da kupac koji je o nedostatku proizvoda obavijestio prodavača ima pravo na odštetu.
- U slučaju da je kupac zbog konzumacije zaraženog mesa, osim zdravstvenih, pretrpio i neke duševne boli, tada može tražiti naknadu, ali u tom slučaju se o visini naknade treba savjetovati sa stručnjacima, bilo da je riječ o odvjetnicima ili pravnim savjetnicima potrošača - tvrdi Kladar napominjući da visina naknade koja se potražuje treba biti realna s obzirom na pretrpljeno te da je treba dokazati.
POGLEDAJTE VIDEO:
"Primijetite li da ste kupili meso zaraženo salmonelom, možete tužiti trgovca, ali i uvoznika hrane." Gošća: pravna savjetnica Dijana Kladar Reporter: Alenka Ožbolt
Posted by 24sata on 23. studenoga 2016
Vratiti proizvod
Čim Ministarstvo poljoprivrede objavi da je neki proizvod povučen s tržišta zbog zdravstvene neispravnosti, kupac ga treba vratiti trgovcu od kojeg ga je i kupio.
Tražiti novac
Za vraćeni proizvod kupac ima pravo od trgovca tražiti povrat novca bez obzira na to ima li račun. Može ga tražiti usmeno, mailom ili preporučeno s povratnicom.
Zahtijevati naknadu
Ako je kupac konzumirao neispravni proizvod te pretrpio zdravstvene poteškoće i duševnu bol, tada privatnom tužbom za to može potraživati novčanu naknadu.
Dezinficirajte radne površine, pribor kojim je meso obraživano, a i kuhinju
Ljudi koji su konzumirali zaraženo meso trebaju se hitno javiti liječniku. Pažnju trebaju obratiti i na higijenu u kućanstvu zbog opasnosti od prijenosa bakterija na druge namirnice. Dobro trebaju oprati ruke i sav pribor s kojim se hrana obrađivala, kao i kuhinju, tvrde stručnjaci.