News

Komentari 56

Čović: "Nisam primio mito za MIG-ove, dobio sam poklon"

Od Ivice Josipovića (57), direktora Aeropartnera, koji je zastupao ukrajinsku tvrrtku Ukrspeeceksport Čović je, tvrdi USKOK, zatražio neutvrđeni iznos mita

Nisam tražio niti primio mito kako bi ukrajinska tvrtka Ukrspeeceksport dobila posao na remontu MIG-ova vrijedan gotovo 14 milijuna eura, branio se na ispitivanju u tužiteljstvu umirovljeni bojnik Josip Čović (60). 

USKOK ga tereti da je za najmanje 10.000 eura mita sredio da posao dobiju Ukrajinci, a ne Rumunji. Čović je, tvrdi USKOK, 50.000 eura mita zatražio od Đure i Gorana Sesara, odgovornih osoba u tvrtki Flycom-ingu, koji su zastupali rumunjsku tvrtku Aerostar. U nizu SMS-ova je od njih tražio da "malo poguraju stvari da budu uspješne". Sesari su odbili platiti. Od Ivice Josipovića (57), direktora Aeropartnera, koji je zastupao ukrajinsku tvrtku Ukrspeeceksport Čović je, tvrdi USKOK, zatražio neutvrđeni iznos mita. Drugookrivljeni Josipović za razliku od konkurenata pristao je platiti mito, tvrdi USKOK, pa su posao dobili Ukrajinci.

 - Josipović me u siječnju 2016., nakon što je remont zrakoplova bio gotov, nazvao. Našli smo se i on mi je autu predao kuvertu i rekao da je to poklon za moju korektnost u radu - branio se Čović. Kuvertu je otvorio tek doma i vidio da je u njoj 5000 eura. Niti mjesec dana kasnije ponovno se našao s Josipovićem koji mu je opet dao poklon zbog profesionalnosti u poslu. U kuverti je ponovno bilo 5000 eura. O tome , tvrdi, nikoga nije obavijestio. U oba slučaja novac je uplatio na svoje račune.

Josipović je također odbacio optužbe o podmićivanju. Tvrdi kako je Čoviću prvi put dao 5000 eura kao pomoć jer mu je ovaj prije rekao kako skoro odlazi u mirovinu te kako ga muče zdravstveni problemi. 

- Rekao sam mu kako se nadam da će mi se moći odužiti jer sam zainteresiran za kupnju jednog njegovog motora oldtimera. Namjeravao sam kupiti sinu motor, no ne neki brzi - tvrdio je Josipović na ispitivanju u USKOK-u. Kad je Čoviću drugi put dao 5000 eura rekao mu je, tvrdi Josipović, kako će to riješiti kroz kupnju oldtimera. Čović je, branio se Josipović, bio iznenađen no uzeo je novac. Nakon toga više se nisu čuli. O kupoprodaju oldtimera nisu sklopili ugovor, niti je na ispitivanju Josipović znao o kojoj marci motora se radi. Sin je, nakon što je Čoviću dao 10.000 eura, kupio novi motor.
  
Podsjećamo, Čović je bio načelnik Odjela održavanja i remonta Zrakoplovno-tehničkog zavoda, Zapovjedništva za logistiku MORH-a. Kao voditelj Odjela za zrakoplovno-tehničke standarde Samostalne službe za vojni zračni promet MORH-a i kao stručna osoba voditelj stručnog tima MORH-a za provjeru i član tehničkog Povjerenstva MORH-a bio je zadužen za utvrđivanje tehničke sposobnosti izvršenja remonta borbenih aviona MiG-21 u remontnim zavodima potencijalnih izvršitelja te član Povjerenstva MORH-a za analizu izvodivosti i isplativosti remonta.

Skandal s remontom MIG-ova izbio je početkom 2016. Javnost je doznala da su problemi počeli u srpnju 2015. nakon što su HRZ-u vraćeni MiG-ovi koji su bili na remontu u Ukrajini. Ispostavilo se da su u funkciji samo tri od 12 zrakoplova koji su bili na remontu. Na zrakoplovima  su bili prekucani serijski brojevi koji nisu odgovarali dokumentaciji zrakoplova ni brojevima koji su navedeni u ugovoru o remontu.

Utvrđeno je i da su u zrakoplove ugrađeni dijelovi koji ne odgovaraju pratećoj dokumentaciji. Zbog moguće opasnosti za pilote pet aviona bilo je prizemljeno. No, nakon što su  ukrajinski i hrvatski stručnjaci, nakon iscrpnog testiranja svih 12 aviona, utvrdili da na njima nema nikakvih tehničkih nepravilnosti koje bi utjecale na letne sposobnosti ili sigurnost pilota ponovno su uzletjeli. 

Najčitaniji članci