Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
31 komentara

Debeljak se radnicima obratio preko 'fejsa': Dobro poslujemo

Iako škverani nisu uvjereni da će Brodosplit opstati, njihov šef Tomislav Debeljak tvrdi da su gubitke naslijedili, ali je i najavio niz novih poslova koje su dobili

Ivo Čagalj/Pixsell
Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
31 komentara

Predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak odlučio se nakon dugo vremena obratiti radnicima preko Facebook stranice Škveranka kako bi stao na kraj "neprijateljima Novog Škvera koji su medijski udarili lažnim informacijama". 

Naime, dok se Brodosplit hvali poslovnim uspjesima, nedavno su na vidjelo izašli podaci da su lani imali oko 138,7 milijuna kuna gubitaka usprkos obilnim potporama države koja je, usput rečeno, najavila reviziju Ugovora s njegovom DIV grupom oko preuzimanja tog brodogradilišta

"Gubitke smo naslijedili"

Debeljak gubitke pravda nasljeđem prošlosti s kojim izlazi na kraj. Poručio je kako je DIV grupu prilikom preuzimanja Škver prije dvije godine dočekao likvidno uništen, opterećen dugovima zbog nepovoljnih ugovora i kašnjenja gradnje dvaju heavy liftera (brodova za prijevoz teških tereta) za nizozemskog naručitelja, te da je veliki broj radnika nezasluženo primao plaće.

"Kompletna prošlost nas je direktno koštala ukupno oko 1,3 milijarde kuna"

- Nisam se dugo obraćao svima, jer su me savjetovali da ne komuniciram na ovakav način, no osjećam da moram, zato što su mnogi pa imam dužnost dati Vam punu istinu o Brodosplitu. Prilikom privatizacije zatekli su oko pola ljudi na slobodnim kapacitetima, a koji su primali pune plaće kao da rade, te nas je to dodatno koštalo oko 200 milijuna kuna. Novac od avansa za heavy lifter-e većim dijelom potrošen za plaće, bilo je potrebno vratiti 75 milijuna kuna na te avanse te uz to likvidno pokriti gubitak po loše ugovorenim brodovima, tj. 2 heavy lifter-a u iznosu od 330 milijuna kuna. Dakle, naša početna pozicija je pojela direktno gotovo 900 milijuna kuna državnih potpora dodijeljenih restrukturiranju Škvera. Kompletna prošlost nas je direktno koštala ukupno oko 1,3 milijarde kuna. Na sve to smo imali razne ostale nepravedne i skrivene troškove i to: otpis kamate za Jadroplov 14,3 milijuna kuna, blizu 30 milijuna kuna skrivenih obveza, koncesijsku naknadu koju smo jedino mi plaćali od preko 20 milijuna kuna  1% za sve ugovorene novogradnje za razliku od ostalih brodogradilišta, te smo bili dužni srušiti 4. navoz što nas je koštalo ukupno oko 13 milijuna kuna - istaknuo je Debeljak.

Požalio se i na nepravedan odnos države prema Brodosplitu u usporedbi s riječkim 3. Majem, skrivene obveze koje su dočekale DIV grupu u Splitu, ali i da je sadašnjost daleko vedrija. 

- Bez tereta prošlosti i bez državne potpore u 2014. godini ostvarili bi dobit od 20 milijuna kuna. U toj smo godini imali podosta aktivnosti na ugovaranju i izradi novih projekata,  nabavi, planiranju i menadžiranju - poručio je Debeljak.

Grade brodove za MORH i najveći jedrenjak na svijetu

Među ugovorenim projektima, između ostalih, navodi skore gradnje pet brodova za MORH i najvećeg jedrenjaka na svijetu, te započete izrade podvodnih pomičnih brana 'Vrata Venecije', pet lučkih dizalica, dovršetak radnog brod za Plovput, kao i razvoj najvećeg vjetroparka u Bosni i Hercegovini. 

- Ugovorili smo gradnju kontejnerskih brodova za svoju flotu, koji su trenutno jedini brodovi koji su pozitivni za gradnju i plovidbu, u ukupnom broju sati rada Škverana od preko 2 milijuna sati. Rezanje limova počinje u 11. mjesecu. Do sada smo ukupno imali preko 1,1 milijarde vlastitog doprinosa, a sa novim projektima ćemo ubrzo imati i ispunjen kompletan vlastiti doprinos - pohvalio se Debeljak.

Nisu uvjereni da će brodogradilište opstati

Dugogodišnji Škverani ne smiju javno komentirati Debeljakove poruke kako ne bi dobili otkaz, no, nisu baš uvjereni da će brodogradilište opstati. Smatraju da je Debeljak dobrano napumpao svoja ulaganja u Škver. 

- Navozi za gradnju brodova opet su prazni, može se on pravdati prošlošću koliko god hoće. Tu nema ozbiljnih projekata i brodova. Ne bi država tražila reviziju ugovora da je ovdje sve kako treba. Jedino nismo sigurni je li on sam sebe uvjerio da radi čuda, iako pravi gubitke - kazao je dugogodišnji Škveranin.

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message