ĐAČKI KARTON: Svaki učenik ubuduće imat će svoju osobnu mapu razvoja u koju će upisivati sva njegova postignuća od početka pa do kraja školovanja
Djeca će u školi učiti o kamati te kako osnovati svoju tvrtku
Više od 400 stručnjaka danonoćno su punih godinu dana radili na novom kurikulumu koji bi trebao reformirati školstvo. Nakon što se 29. veljače objavi još 35 dokumenata, kreće stručna rasprava kojom će se ustvrditi što je dobro, a što bi ipak trebalo promijeniti.
- Pozivam javnost da prouči sve dokumente i da se uključi u raspravu oko njih. Ja sam filozof i volim kvalitetnu polemiku koja kronično nedostaje u hrvatskom društvu. Moramo raspravljati o svim važnim stvarima. Rasprava će trajati mjesec dana, a ako će biti potrebno i dulje. Tada ćemo vidjeti gdje smo s tim i što treba mijenjati - kazao je Predrag Šustar, ministar znanosti, obrazovanja i sporta nakon objave 20 dokumenata o reformi školstva.
Učenje o sebi i samopoštovanju
Velika novost su međupredmetne teme koje će se ispreplitati u svim predmetima i u svim razredima osnovnih i srednjih škola.
Djeca će učiti o zdravlju, spolno prenosivim bolesti, o tome kako spriječiti neželjenu trudnoću... Kako bi ih se od rane dobi osposobilo za rad, kroz poduzetništvo će učiti i o financijskoj pismenosti te poduzetničkom načinu razmišljanja. Uvodi se i tema “Osobni i socijalni razvoj” putem koje će djeca učiti o sebi, kako jačati samopouzdanje, kako se uspješno suočiti sa stresom, razviti empatiju. U nastavnom programu matematike uvodi se nova domena, a to su “Podaci, statistika i vjerojatnost”.
Opterećenje matematikom
- Ovu priliku sam vidjela kao mogućnost rasterećenja sadržaja. A vidimo da su vraćeni i neki matematički koncepti koji su ranijim reformama bili uklonjeni, a sve to trebalo bi kvalitetno naučiti u postojećoj satnici. U osnovnoj školi trebalo bi se učiti manje sadržaja, ali sadržaja koji su potrebni za svakodnevni život. Bojim se da će učenici biti još više opterećeni nastavom matematike, a kao posljedicu toga mogli bi imati još lošije rezulate - smatra dr. sc. Irena Mišurac s Odsjeka za učiteljski studij Filozofskog fakulteta u Splitu.
Ova reforma školstva poseban naglasak stavlja na kontinuirano praćenje osobnog i socijalnog razvoja svakog pojedinog učenika. Tako će svaki učenik imati i svoju osobnu mapu razvoja. U mapu će se upisivati sva njegova postignuća, informacije o natjecanjima, bilješke učitelja i stručnih suradnika od početka pa do kraja školovanja.