Ministar Hajdaš Dončić kazao je da se restrukturiranje HŽ Carga mora provesti kako je planirano. Vlada će preuzeti dio obveza, ali to nosi i neke nepopularne mjere
Dončić: Nema alternative, HŽ Cargo se mora restrukturirati
Restrukturiranje HŽ Carga nema alternative, izjavio je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Podsjetio je da je 17. ožujka prošle godine liberaliziran cargo promet, ali da u usporedbi s drugim kompanijama istog obujma HŽ Cargo ima višak radne snage.
- Nama je u interesu da Cargo opstane i tu se moramo pridržavati strogih pravila tržišnog nadmetanja, jednostavno se plan restrukturiranja mora provesti onako kako je predložen, slično kao u CA - rekao je Hajdaš Dončić te dodao da to zahtjeva i kompletnu upravljačku transformaciju HŽ Carga.
'Radnici će imati dovoljno vremena da se prekvalificiraju'
- Vlada će preuzeti obveze kao i u slučaju CA, ali to podrazumijeva i neke mjere koje nisu popularne. Ono što je dobro u sustavu željeznica je da postoji Željeznički fond u kojem radnici, ako ne izaberu poticajnu otpremninu mogu do tri godine biti, a to znači da imaju dovoljno vremena da se prekvalificiraju - rekao je ministar te pozvao dio sindikata koji je u četvrtak štrajkao da razgovara s Upravom.
Hajdaš Dončić je naglasio da će HŽ infrastruktura ostati neovisni pružatelj usluga kao i sve ostalo što je liberalizirano pod istim uvjetima.
'Nije bilo pravih investicija od Austro - Ugarske'
- Infrastruktura razvija projekte između 2 i 3 milijarde eura koji su potencijalni, nalazi se na osnovnim europskim koridorima i bit će izgrađeni do 2020. Znam da to nekima zvuči dugo, ali projektiranje traje do 2016. - 2017. U sustavu HŽ infrastrukture nije bilo pravih investicija od Austro - Ugarske. Ovo je skromni početak investiranja europskim sredstvima, rehabilitacija nekih pruga i projektiranje cijelog riječkog pravca i pravca prema Srbiji - rekao je ministar te dodao kako će vjerojatno biti problema i propusta, ali da generalno vlada optimizam.