Nagrađivana školska knjižničarka koja je radila na reformi kurikuluma opisala je razočarenje koje je doživjela zajedno s kolegama koji su reformu uložili svoje vrijeme, novac i trud
Članica Jokićevog tima: Ovaj kurikulum s nama seli u gerilu
Draženka Stančić, školska knjižničarka koja je nagrađivana za svoj rad i koja je radila na reformi obrazovanja u skupini za izradu kurikuluma međupredmetne teme Uporaba Informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT) svoje je dojmove i proces rada sročila za Varaždinski.hr.
Opisala je početno uzbuđenje i elan kojim je s kolegama prikupljala informacije, podatke, dokumente i pisala dijelove novog kurikuluma. Kaže da su svi predano radili i nije bilo nikakvih pritisaka, vodili su se zdravim razumom. Bila je ponosna što sudjeluje u tako velikom projektu.
- I onda je uslijedio dan kada smo uživo u Berislavićevoj, u uredu za reformu, uređivale kurikulum zadnji puta pred stručnu raspravu. Usred posla zatekla nas je poruka kolegice, koja je bila službeno odsutna, da se reforma ukida. Zbunjeni međusobni pogledi i suze koje teku niz obraze - opisuje Stančić. Boris Jokić, voditelj ekspertne skupine, tada ih je zamolio da završe radnu verziju svog dokumenta, a tada je uslijedio košmar.
- Reforma ide, pa ne ide, pa ide, pa ne ide. I tako unedogled. Osjećali smo da nije dobro - piše Stančić. Brinulo ih je i što nisu znali hoće li dobiti novac, a mnogi su ušli u minus kako bi mogli financirati putovanja po Hrvatskoj kojih je bilo 10-ak. Uz to nisu povučeni novci za edukaciju učitelja u sljedećoj fazi reforme, a unutar saborskog odbora nije bilo nikakvog reda. No, kaže, Jokićev vedar duh i samouvjerenost su ih tiješili.
- U Berislavićevoj je on uvijek bio jedan od nas, kuhao je i donosio nam kavu, čaj, grickalice. Znao je da su naše znanje i iskustvo ono što će donijeti reformu i to je cijenio. Svatko tko njega kritizira, zapravo radi krivo, jer smo mi iz SRS-a radili na dokumentima - kaže Stančić.
Ipak, iako od reforme, izgleda, neće biti ništa. Ona ne namjerava stati s promjenama koje su Hrvatskoj školstvu prijeko potrebne.
- Potrebno je mijenjati mentalne sklopove koji nikako da se maknu iz prošlosti, djecu je potrebno poučiti kritičkom promišljanju informacija, poduzetnosti, gubitku straha od neuspjeha, kreativnosti - nabraja Stančić i zaključuje kako će napisani kurikulum IKT-a na kojem je radila s kolegicama 'preseliti u gerilu'.
- Radit ćemo prema njemu onako kako smo ga i zamislile kroz inovativne metode - piše i zaključuje kako ju je politika 'pljusnula po glavi i vratila natrag u kut knjižnice'.