Obavijesti

News

Fortenova grupa donirala hrane u vrijednosti 3,3 milijuna kuna

Fortenova grupa donirala hrane u vrijednosti 3,3 milijuna kuna
3

Najveći donator u Fortenova grupi je Konzum koji je donirao hrane u vrijednosti od 2,8 milijuna kuna, dok su ostatak iznosa donirale kompanije iz poslovnih segmenta Prehrane i Poljoprivrede - Zvijezda, Jamnica, Ledo, Pik Vrbovec, Belje, PIK Vinkovci, VUPIK i Agrolaguna

Fortenova grupa je tijekom 2019. godine, zaključno sa Svjetskim danom hrane koji se slavi 16. listopada, donirala hrane u ukupnoj vrijednosti od 3,3 milijuna kuna, što je čini vodećim donatorom hrane u Hrvatskoj. 

Najveći donator u Fortenova grupi  je Konzum koji je donirao hrane u vrijednosti od 2,8 milijuna kuna, dok su ostatak iznosa donirale kompanije iz poslovnih segmenta Prehrane i Poljoprivrede - Zvijezda, Jamnica, Ledo, Pik Vrbovec, Belje, PIK Vinkovci, VUPIK i Agrolaguna. Fortenova grupa je i najveći strateški partner raznim neprofitnim organizacijama u doniranju hrane u Hrvatskoj. Pritom je posebno važno istaknuti suradnju Fortenova grupe s Mrežom Hrane, Crvenim Križom i njegovim socijalnim samoposlugama, SOS Dječjim selom, pučkim kuhinjama, kao i brojnim drugim nacionalnim i lokalnim institucijama i udrugama.

Globalni izazovi vezani uz hranu

Svjetski dan hrane prilika je da se dodatno istaknu dva ključna globalna izazova vezana uz hranu prema SDG2 (Sustainable Development Goals), a to su izazov gladi s jedne strane te zdrava, uravnotežena i dugoročno održiva prehrana s druge strane. U svijetu više od 820 milijuna ljudi pati od gladi, a još više se bori s prekomjernom težinom. Istraživanja pokazuju da više od 53 milijuna Europljana ne može priuštiti kvalitetan obrok svaki drugi dan, dok u Hrvatskoj više od četvrtine stanovnika ne može priuštiti kvalitetan obrok svaki dan. Istodobno, Europska Unija godišnje proizvede 88 milijuna tona hrane koja se baca, od čega se na Hrvatsku odnosi 400.000 tona bačene hrane ili više od tisuću tona hrane koja se baca svaki dan. 

Razlozi za to su brojni, od poljoprivrednika koji svoje plodove ne mogu prodati pa do prerađivača koji koriste samo dio sirovine, a ostatak bacaju. Najveći udio bačene hrane, čak 53 posto, u Europskoj uniji dolazi iz kućanstava, kao rezultat lošeg planiranja i manjka edukacije. Trgovci u procesu bacanja hrane sudjeluju s oko 5 posto, a pritom su postupci doniranja složeni pa onda hranu najčešće bacaju budući da im je to jednostavnije i jeftinije. Ipak, i u tom segmentu dolazi do značajnih promjena, pa tako i u Hrvatskoj, trgovački lanci doniraju sve više hrane. Predvodi ih najveći hrvatski maloprodajni lanac Konzum, koji je već dvije godine zaredom u Bruxellesu proglašen Najdonatorom u kategoriji trgovaca hranom u okviru inicijative europarlamentarke Biljane Borzan i koordinatora platforme Mreža hrane Zorana Grozdanova.

Podizanje svijesti o pravilnom zbrinjavanju višaka hrane

Unutar Fortenova grupe, čije se ukupno poslovanje veže uz hranu, bilo da se radi o njenoj proizvodnji ili prodaji, intenzivno radimo na izazovima vezanim uz bacanje hrane i odabir zdravog načina prehrane. Slijedom toga prepoznati smo kao najveći donator hrane u Hrvatskoj. Istodobno kroz Konzumov projekt nagrađivanja vjernosti naših kupaca poput Zdravoljubaca pokušavamo na zabavan način od najranijeg uzrasta, mališanima i njihovim obiteljima, osvijestiti važnost svakodnevne konzumacije voća i povrća te uravnotežene i zdrave prehrane. Ujedno veliki fokus stavljamo i na važnost poticanja domaće proizvodnje te konzumacije domaćih, lokalnih i sezonskih proizvoda. S ovakvim pristupom nastavit ćemo i u budućnosti, kroz inicijative i projekte kojima ćemo dati aktivan doprinos osvještavanju i edukacijama na ove teme„- dodatno je objasnila Dubravka Jusić, izvršna direktorica marketinga Fortenova grupe.   

I u ovoj godini kao i u narednom razdoblju, Fortenova grupa i sve njene kompanije, nastavit će suradnju s lokalnim zajednicama i udrugama diljem Hrvatske kroz realizaciju brojnih donacija hrane. U procesu doniranja hrane u Fortenova grupi sudjeluje čitav tim ljudi koji ulažu veliki napor kako bi se hrana pravovremeno donirala onima kojima je najpotrebnija. Istodobno se kontinuirano unapređuju interni procesi i optimiziraju procedure naručivanja zaliha kako bi se prije svega smanjila ukupna količina hrane pred istekom roka trajanja, a potom i u najvećoj mogućoj mjeri donirala. Uz sve navedeno u sustavu Fortenova grupe i dalje će se poduzimati brojne edukativne aktivnosti i projekti s namjerom informiranja i osvještavanja kupaca, zaposlenika, poslovnih partnera kao i ukupne javnosti o važnosti smanjenja bacanja hrane. 

Organizacija sustava doniranja u Konzumu

U projektu doniranja Konzum surađuje s različitim registriranim posrednicima, a najviše s Caritasom Zagrebačke nadbiskupije i Crvenim križem Grada Zagreba. Na listi namirnica koje se najčešće doniraju su svježe meso, mliječni proizvodi i kruh, a sva donirana hrana zdravstveno je ispravna. Proces donacije je organiziran tako da se hrana iz prodavaonica koja ima rok upotrebe donira posljednji dan roka ili dan prije isteka roka, dok se prehrambeni proizvodi iz skladišta doniraju nekoliko dana ranije. 
Prodavaonice na dnevnoj razini pregledavaju proizvode sa rokom „upotrijebiti do“, odlučuju koju količinu će donirati i predaju proizvode posredniku. Ovisno o prodavaonici, posrednici dolaze svakodnevno ili na poziv. Donira se izravno iz prodavaonica, nema povlačenja proizvoda na centralnu lokaciju kako se ne bi nepotrebno gubilo vrijeme. Sa skladišta se doniraju proizvodi koji nisu ni krenuli u distribuciju prema prodavaonicama, što se događa u slučajevima prekratkog roka za distribuiranje, oštećene ambalaže i sl., ali samo pod uvjetom da to nije utjecalo na zdravstvenu ispravnost namirnica. 

 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Prekovremeni rad: Benefit ili prokletstvo za poslodavca?
ISTRAŽILI SMO

Prekovremeni rad: Benefit ili prokletstvo za poslodavca?

Pitali smo stručnjake u kojim je slučajevima ostajanje na poslu izvan radnog vremena opravdano, korisno i motivacijsko za obje strane, a kad zapravo počinje biti teret kompanijskog poslovanja. Kako uopće prekinuti takav začarani krug?
Dobro je znati: Što poslodavac prvo gleda u životopisu
PREDSTAVITE SE U PRAVOM SVJETLU

Dobro je znati: Što poslodavac prvo gleda u životopisu

Pri odabiru zaposlenika kompanije se vode ustaljenim kategorijama – obrazovanje, iskustvo, vještine. No tu je i čitav niz komparativnih prednosti koje poslodavac traži od budućih djelatnika. Što trebate imati na umu pri kreiranju životopisa, ali i na razgovoru za posao, saznajte u nastavku
Što ćemo sve plaćati, a od čega ćemo biti oslobođeni u 2021.
PLAN ZA OPORAVAK

Što ćemo sve plaćati, a od čega ćemo biti oslobođeni u 2021.

Od Nove godine na snagu stupaju nove Vladine mjere koje bi trebale rasteretiti gospodarstvo i poduzetnike. Većini zaposlenika povećat će se plaće, a ukida se i porez na nekretnine te smanjuje porez na dobit za male i srednje tvrtke