Osvježavajući stranku, na čelo zagrebačkog HDZ-a zasjeo je Andrija Mikulić. Pun je revolucionarnih ideja koje je ekskluzivno otkrio za Express
HDZ-ov inženjer: Podmorski tuneli izvlače nas iz krize
Express: Uz primorsku, gorsku, nizinsku, HDZ u vidu ima i podmorsku Hrvatsku. Kako i kada ste došli ideju da podmorske tunele uvrstite u strateški plan?
Razrađujući program koji će pomoći Hrvatskoj da izađe iz krize, da se pokrenu investicije i proizvodnja te poboljša standard građana, HDZ kao ozbiljna stranka već sada priprema desetak strateških projekata, među njima i onaj o podmorskim tunelima. Ideju su u stranci prezentirali splitski arhitekti Boženko i Rino Jelić, a HDZ je taj projekt prepoznao. S druge je strane nevjerojatno i prilično zabrinjavajuće da se Vlada ponaša kao da je riječ o znanstvenoj fantastici. Ali pogledajte u Europi i svijetu! Danska i Švedska su povezane podmorskim tunelom dugim četiri kilometra. Grčka ima tunel - dug pet kilometara. Japan je premrežen takvim tunelima. I najnoviji primjer: Kina kroz Bohajski tjesnac planira graditi najduži podmorski tunel na svijetu - 123 kilometara!
Express: Gdje bi se gradili, što bi povezivali?
Split s otocima Šoltom, Bračom i Hvarom; Pelješac s Korčulom; Zadar, odnosno luka Gaženica s Ugljanom i dalje prema Ižu i Dugom otoku…
Express: Koliko bi koštali? Od kuda novac? Koliko bi se dugo gradili?
To ovisi o dionici, ali okvirna cijena zajedno s dozvolama, projektom i nadzorom bila bi oko 30.000 eura po dužnom metru. Konkretno, tunel Gaženica - Ugljan koštao bi ukupno 146 milijuna eura.
>>> Više pročitajte u Expressu