HGSS obustavio potragu, a sa Božićem izgubili vezu

HGSS obustavio potragu, a sa Božićem  izgubili vezu

Zbog olujnog vjetra Stipe Božić se s pet alpinista u subotu poslijepodne spustio s Crljenog Kuka, jer nisu na planini mogli ni razapeti svoje šatore

Vinko Prizmić u mobilnom zapovjednom stožeru u Paklenici izgubio je oko 17.30 sati svaku vezu sa Stipom Božićem. On i još pet alpinista krenuli su natrag nakon bezuspješnog pokušaja da se utabore na Crljernom Kuku. Prizmić pretpostavlja kako je ekipa potražila sklonište ili u Borisovom domu ili u Ramićima gdje već postoje sklonište. Iz HGSS-a su obrazložili kako je moguće da se ekipa alpinista nalazi na prostoru na kojem nema 'tetra veze', dok satelitski telefon navodno nisu ponijeli sa sobom. Prizmić smatra da je gubitak komunikacije u ovakvim uvjetima gotovo normalna stvar i da nije potrebno stvarati nepotrebnu paniku. Potraga za Cessnom će se nastaviti u nedjelju, a kao pojačanje stiže još 80 pripadnika HGSS-a.
Stipe Božić se sa pet alpinista tijekom jutra pridružio potrazi za pilotima iz Cessne, a za posadom aviona tragaju i pripadnici Hrvatske gorske službe spašavanja, specijalne postrojbe MUP-a, interventna policija i policijski službenici te rendžeri Nacionalnog parka Paklenica. Ekipa alpinista odletjela je tijekom prijepodneva do predjela Ramići odakle su pješačili do Crljenog kuka gdje su se utaborili i započeli potragu. Zbog oblaka helikopter nije mogao letjeti iznad 500 metara visine, pa su se Božić i alpinisti penjali do područja koje je na visini od 1500 do 1700 metara.
- Vremenski uvjeti su stravični.  Pokušavamo tražiti prema uputama koje smo dobili, no vidljivost je oko 10 metara. U oblaku smo, puše jak vjetar i pada snijeg s kišom koja se ledi na tlu. No mi se ne vraćamo dok ne nađemo bilo kakav trag - rekao je poslijepodne Stipe Božić. Samo koji sat kasnije tim se morao spustiti zbog olujnog vjetra, jer nisu mogli ni razapeti šatore. Glavni inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović u subotu ujutro je rekao da su uspoređujući radarske snimke dobili nove indicije o mjestu mogućeg pada zrakoplova. Čini se da je preletio Vaganski Vrh i srušio se s južne strane Velebita. Vinko Prizmić, pročelnik Hrvatske gorske službe spašavanja istaknuo je da su vremenski uvjeti na Velebitu puno lošiji nego što su bili u petak. Nisu masovno grupirali snage, rekao je, jer je to preopasno zbog strmina pa treba misliti i na sigurnost spasitelja.
Piloti Gerd Govejšek (63), Aleksandar Walter (49), Miljenko Bartolić (61) i Zvonimir Kelek (68) u četvrtak poslijepodne su u Cessni iz Zagrebu poletjeli prema  Zadru. S kontrolom leta u Zadru posljednji put čuli su se u 14.55, a od tada im se gubi trag.

EDVARD MAZEJ JE POPIO KAVU S PILOTIMA PRIJE ODLASKA
Prije nego što su poletjeli, popili smo kavu u kafiću na Peščenici. Rekli su mi, Edo 'ajde i ti s nama, ali nisam mogao jer sam morao pokupiti unučicu. Oni su otišli na aerodrom i u 15 sati poletjeli - ispričao je padobranac i jedriličar Edvard Mazej za Večernji list. On se posljednji pozdravio s prijateljima Gerdom Govejšekom, Aleksandrom Walterom, Miljenkom Bartolićem i Zvonimirom Kelekom prije nego što su poletjeli Cessnom.

Grlić Radman neće biti ministar vanjskih poslova?! Doznajemo tko bi ga trebao naslijediti
IZBORI 2024.

Predsjednik Republike Hrvatske Zoran Milanović primio je predsjednika Vlade Republike Hrvatske i predsjednika HDZ-a Andreja Plenkovića u okviru Ustavom predviđenog postupka za davanje mandata za sastavljanje Vlade Republike Hrvatske

Glavne sestre KBC-ova o situaciji u bolnicama i plaćama: 'Ima nas premalo, ali odlučile smo ostati'
INTERVJU ZA 24SATA

Plus+ Ne znam jesu li ljudi svjesni u kakvoj smo situaciji sad, a u kakvoj ćemo tek biti za 10 godina. U medicinske škole se upisuje premali broj učenika - otkriva nam glavna sestra KBC-a Split.
Plenković došao sa 78 potpisa! Milić na pitanje jesu li dobili mandat kratko rekao: 'Jesmo'
POGLEDAJTE VIDEO

Nakon što se sastao s Milanovićem, predsjednik mu je kratko rekao: 'Evo, radi klima'. Predaja potpisa trajala je svega 15-ak minuta, a glasnogovornik Milić je na pitanje 'Jeste li dobili mandate' kratko odgovorio 'Jesmo'.