Hrvati zatočeni u St. Antonu: 'Napokon! Večeras smo doma!'

Hrvati zatočeni u austrijskom skijalištu St. Anton napokon će kući. 'Večeras smo u Hrvatskoj, no ne znamo točno kada, sad nas ukrcavaju', priča nam Ivan Janković koji je tamo radio kao 'sezonac'

Za Hrvate koji su se našli zatočeni u Tirolu ovo je dan povratka svojim domovima.

00:09

Trenutno su na stajalištu gdje su presjeli u hrvatske buseve. Do navečer bi trebali biti u Zagrebu.

00:08

Podsjetimo, nakon što su proveli 23 dana u karanteni, jutros u 09 sati su sjeli na bus i uputili se prema Hrvatskoj. Radi se većinom o sezonskim radnicima na skijalištima na području austrijskih Alpi koji su nakon proglašenja strogih mjera ostali u karanteni. Pema riječima Ivana Jankovića, čitava organizacije je neizvjesnog toka, a informacije nisu mogli dobiti niti iz ambasade koja je organizirala putovanje.

- Jedino što nam je bilo poznato je to da našu grupu čeka autobus u Sv. Antonu te da će nas dovesti do Innsbrucka gdje presjedamo u drugi autobus. Put plaćamo sami. Izmađu 25 i 30 eura do Innsbrucka te dodatnih 30 eura do Hrvatske. Sveukupan broj ljudi od njih 115 je raspoređen u grupe od po dvadeset ljudi u 6 autobusa iz sigurnosnih razloga. Nemamo nikakve informacije kada stižemo, niti kako će putovanje nastaviti ljudi koji žive u različitim dijelovima Hrvatske – rekao je Ivan.

Svi putnici su nakon više od tri tjedna boravka u samoizolaciji jučer od lokalnog stožera ishodili potvrdu o odrađenoj karanteni u kojoj nisu razvili simptome korona virusa. Kada stignu na Hrvatsku granicu također će proći pregled kod sanitarnog inspektora. U svakom autobusu je po 20 putnika kako bi osigurali razmak, a zaštitne maske te rukavice su obavezne.

00:27

Kažu da su imali lošu komunikaciju s Hrvatskom ambasadom koja nije davala nikakve informacije svojim građanima u inozemstvu tijekom ove krizne situacije te ih je upućivala da se jave Ministarstvu vanjskih poslova u Hrvatskoj od kuda odgovor nije dolazio tjednima.  Veleposlanici u Beču na čelu sa ambasadorom Daniel-om Glunčićem također nisu bili dostupni za kontakt te davanje informacija svojim građanima i novinarima u inozemstvu.

To je ujedno bio i slučaj ukoliko ste pokušali dobiti predstavnike Hrvatske na Diplomatskoj misiji pri UN-u.

- Snježana – to je ujedno neprofesionalan način na koji se na službeni telefon konzularnog ureda javljala osoba koja je dala informaciju da konzuli nisu na radnom mjestu i da se do njih ne može doći.

Obzirom da je samo Hrvatska ambasada ta koja je mogla organizirati povratak svojih građana u zemlju, zahvaljujemo se Austrijskom ministarstvu unutarnjih poslova te njihovom komunikacijskom timu Christoph Pölzl-u te Gerald-u Hesztera te austrijskim medijima, posebno mediju Heute,  koji su skupa sa 24 sata ukazali na problematiku povratka Hrvatskih građana u njihovu zemlju.

On i kolege iz Hrvatske u radili su u jednom od hotela na skijalištu u mjestu St. Anton no austrijske vlasti u borbi protiv širenja korona virusa saveznu zemlju Tirol stavile su pod karantenu.

'Jedino želimo da nam naše vlasti osiguraju povratak kući'

Ivan nam je ranije ispričao kako su im dan nakon proglašenja karantene otkazani ugovori o radu.

Tijekom vikenda u zemlju se vraća oko 300 naših građana

Od izbijanja krize koronavirusa u Hrvatsku je uz pomoć diplomatsko-konzularnih predstavništva vraćeno 893 Hrvata. Od njih je 564 naših građana došlo iz trećih zemalja: Indije, Dubaija, Maroka, Perua i drugih zemalja. U subotu navečer izvanrednim komercijalnim repatrijacijskim letovima Croatia Airlinesa iz Portugala, Španjolske, Italije i Švedske u Zagreb stiglo je ukupno 155 putnika, većinom Hrvata i nekoliko državljana Slovenije, BiH i Crne Gore. U zračnoj luci su ih pregledali i odredili tko treba u karantenu ili samoizolaciju,.

POGLEDAJTE VIDEO:

U nedjelju je planiran dolazak još 37 Hrvata katamaranom iz Ancone u Zadar, a u šest autobusa iz Tirola stiže i njih 115.

Ministarstvo vanjskih poslova putnicima je poslalo zaštitne maske i rukavice, a na letu će morati poštivati pravilo socijalne distance.

Tijekom vikenda u zemlju se vraća oko 300 naših građana

- U trenutku kad dođu u zemlju oni podliježu mjerama Nacionalnog stožera. Tu prije svega mislim na hrvatsku graničnu policiju, sanitarnu inspekciju i epidemiologe koji će utvrditi koje su kategorije za karantenu, samoizolaciju, oni će izdavati ta rješenja - izvijestio je ministar Gordan Grlić Radman

Napomenuo je da su u dosadašnjim repatrijacijama pomogle vlade Slovenije, Mađarske, Austrije i Italije.

- Upravo je ova situacija pokazala koliko smo solidarni i koliko možemo zajedno učiniti. Kad djelujete sami, ne možete puno napraviti nego morate to činiti u suradnji s drugima - rekao je.

Kad prođe ova kriza, onda ćemo se pitati kako smo se ponašali, ne samo kao članica EU-a, već i kao ljudi. zaključio je ministar vanjskih poslova.

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama

VIDEO Svih šest Rafalea sletjeli su na Pleso. Državni vrh okupio se oko aviona: 'Ostvarili san!'
PRATITE NA 24SATA

Povijesnim preletom od vojne baze kod Bordeauxa u Zagreb stiže prvih šest od ukupno 12 borbenih zrakoplova Rafalea koje je Hrvatska naručila od Francuske
Prva snimka Rafalea i poruka kontroli leta: 'Hrvatsko nebo bit će sigurnije. Stigli smo kući...'
POGLEDAJTE VIDEO

Piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva s višenamjenskim borbenim avionima Rafale danas 25. travnja 2024. godine oko 12 sati prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor stupili su u kontakt s Hrvatskom kontrolom zračne plovidbe. U hrvatski zračni prostor ušli su u području Istarske županije, a poletjeli su s aerodroma u francuskom Bordeauxu nešto prije 11 sati. Prilikom ulaska u hrvatski zračni prostor, piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva poslali su poruku svim hrvatskim građanima s ovog povijesnog preleta: "Upravo ulazimo u hrvatski zračni prostor koji će od danas biti još sigurniji. Hrvatski Rafale i hrvatski piloti su stigli kući!"