ZNANJE U PRAKSI: Ericsson, Sony, Canon, SAAB, Huawei..., samo su neke od poznatih kompanija koje studentske inovacije pretvaraju u konkretne proizvode
Hrvatski studenti prodavat će svoje ideje svjetskim tvrtkama
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Na Sveučilištu Zagreb počeo je pilot projekt Demola pomoću kojega se inovativne ideje studenata predstavljaju tvrtkama koje bi na tome mogle zaraditi. Osim zarade, studenti će vjerojatno profitirati i s već osiguranim poslom.
Sve je počelo prije šest godina kad je Sveučilište za tehnologiju u Tampereu u Finskoj shvatilo da su njihovi studenti vrlo često na tragu ideja i patenata koji bi tamošnjoj industriji bili vrlo profitabilni. Nadarene, maštovite studente upoznali su s ključnim ljudima u odgovarajućim tvrtkama i stvar je krenula. Ericsson, Sony, Canon, SAAB, Huawei..., samo su neki od svjetskih industrijskih divova koji su studentske ideje pretvorili u konkretne proizvode. Demola je u međuvremenu prerasla u neprofitnu organizaciju koja se proširila svijetom i došla do Hrvatske, a čovjek koji to isto danas započinje u našoj zemlji je dr. Zoran Stiperski, profesor s PMF-a u Zagrebu.
- Prošle godine je taj Finac držao predavanje o tome modelu na zagrebačkom Sveučilištu. I poslije, kad smo bili na ručku, izvadio je taj neki veliki pametni mobitel od Nokije i rekao: ‘E, to su moji studenti prije nekoliko godina osmislili, prodali ideju Nokiji i oni sad po tome imaju proizvod’ - kaže nam Zoran Stiperski.
Uhvatili smo ga dok se upravo spremao na sastanak u tvrtki Naše klasje kako bi im predstavio neke od ideja i projekata njegovih studenata.
- U Sloveniji su krenuli nekoliko mjeseci prije mene i već su sklopili 30-ak poslova - kaže Stiperski.
Dodaje kako će tako hrvatski znanstvenici moći surađivati sa svjetskim korporacijama, a da nužno ne napuštaju zemlju. Demola se proširila cijelim svijetom. Što se Finske tiče, na godinu lansiraju 100 projekata s 450 studenata, od kojih je 40 stranaca. Čak 80 posto predloženih projekata tvrtke i prihvate te posao u tim tvrtkama nalazi čak 15 posto tih studenata. Hrvatska je već 10. zemlja u koju se sustav proširio.
U 2014. godini Demola prijedloge prihvatilo je čak 140 kompanija. Bila je tu riječ o 350 projekata s 37 sveučilišta, pri čemu je zaradilo i znanstveno se afirmiralo čak 1600 talentiranih studenata.
Zoran Stiperski otkriva kako je Demola u Hrvatsku stigla preko nedavnog projekta SEETechnology, koji je u dvije godine rada povezivao sveučilišta i institute iz 15 zemalja, od Italije pa do Rumunjske, kako bi znanje i tehnologiju sa sveučilišta približili brojnim malim i srednjim poduzetnicima.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.