PISA testovi u Hrvatskoj se provode svake tri godine od 2006. Hrvatski učenici do sada su sudjelovali tri puta. Svaki put su imali ispodprosječne rezultate testova
PISA test: Naši učenici su u prosjeku ili ispod prosjeka...
Svakog dana od ponedjeljka 3. studenog u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
PISA testiranja ((Programme for International Student Assessment) su istraživanja na međunarodnoj razini kojima se procjenjuju znanje i vještine 15-godišnjih učenika. PISA testovi provode se svake tri godine u glavnim industrijskim zemljama, a projekt su zajednički osmislile zemlje članice Organizacije za ekonomsku suradnju i razvitak (OEDC).
Ispitivanja provodi međunarodni konzorcij institucija predvođen Australskim vijećem za istraživanja u obrazovanju (ACER). Ciljevi ovog sveobuhvatnog istraživanja su usmjereni poboljšanju politike obrazovanja, a ispituje se znanje učenika na području matematike, pismenosti i prirodoslovlja.
Projekt se provodi od 2000. godine, a u svakoj državi sudjeluje između 4.500 i 10.000 učenika. Svaki sudjeluje u pismenom testu koji traje dva sata. Dio testa nudi pitanja s više odgovora, a preostali dio otvorena pitanja na koja učenik samostalno daje odgovor. Moraju ispuniti i upitnik o radnim navikama, motivaciji i njihovoj obitelji.
Hrvatski učenici ispod prosjeka
Hrvatski učenici na ovom su testiranju do sada postizali ispodprosječne rezultate, no o uzrocima tako loših rezultata javno se nije raspravljalo.
Rezultati hrvatskih učenika 2006.
Matematika - 36. mjesto
Prirodoslovlje - 26. mjesto
Pismenost - 30. mjesto
Rezultati hrvatskih učenika 2009.
Matematika - 41. mjesto
Prirodoslovlje - 37. mjesto
Pismenost - 36. mjesto
Rezultati hrvatskih učenika 2012.
Matematika - 40. mjesto
Prirodoslovlje - 34. mjesto
Pismenost - 35. mjesto
Najviše je matematički nepismenih
U posljednje istraživanje bili su uključeni učenici iz 65 zemalja. Prema rezultatima iz 2012. godine, hrvatski učenici su i u matematičkoj, prirodoslovnoj i u čitalačkoj pismenosti ispod prosjeka zemalja uključenih u istraživanje.
Najviše je matematički nepismenih učenika, odnosno onih koji ne mogu prenijeti matematička znanja u svakodnevnu primjenu. Takvih je čak 30 posto. Neznatno bolje hrvatski učenici su kotirali u čitalačkoj pismenosti.
Izvor: www.oecd.org
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.