Obavijesti

News

Komentari 1

HTZ očekuje dobru posezonu i rast do kraja godine, objasnili i razloge za manjak Nijemaca

HTZ očekuje dobru posezonu i rast do kraja godine, objasnili i razloge za manjak Nijemaca

Generalno, do kraja godine očekujemo rast turističkog prometa od 2 do 5 posto u odnosu na lani, a prihoda i po nešto većoj stopi", rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić

VIDEO

Od 17. srpnja u Hrvatskoj dnevno boravi više od milijun turista, a uz izraženu potražnju za last minute ponudama, na tržištima je veliko zanimanje i za putovanjima u posezoni, ističu iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

Za izraženu potražnju za ljetnim last minute ponudama i aranžmanima iz HTZ-a kažu da ovisi o tržištu, a na pitanje o načinima dolaska turista odgovaraju da ih je individualno do sada ove godine došlo 4 posto više nego lani, a organizirano, odnosno, posredstvom agencija 2 posto više.

"Sukladno najavama s tržišta o velikom zanimanju za putovanjima izvan glavne sezone i u ostatku godine, očekujemo vrlo dobre rezultate i trendove. Generalno, do kraja godine očekujemo rast turističkog prometa od 2 do 5 posto u odnosu na lani, a prihoda i po nešto većoj stopi", kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Zašto smo imali 155.000 turista manje: 'Nisu gosti budale, pa pogledajte kakve su cijene'
Zašto smo imali 155.000 turista manje: 'Nisu gosti budale, pa pogledajte kakve su cijene'

Manje turista s nekog tržišta signal za razmotriti trendove i dodatnu promociju 

Na pitanje oko ovogodišnjeg nešto manjeg broja turista s njemačkog tržišta, kaže da ne treba zaboraviti da je Hrvatska s tog tržišta 2022. imala rekordni, dvoznamenkasti rast turističkog prometa te da je ove godine tamo bilo i Europsko prvenstvo u nogometu, što je mnoge Nijemce zadržalo doma, i nerealno je očekivati rast po visokim stopama svake godine.

Nešto manje turista, dodaje, ima i iz Češke i Italije, dok je rast iz Poljske, Slovenije, UK-a, Mađarske, SAD-a, Španjolske, i s drugih tržišta.

"Hrvatska ima vrlo dobar tržišni mix. U svakom slučaju, manje turista s pojedinog tržišta je signal da treba razmotriti eventualne nove trendove i značajke na takvim tržištima, odnosno uložiti dodatne napore u promociju", smatra Staničić.

HTZ je promotivno i komunikacijski kontinuirano prisutan na najvažnijim društvenim mrežama, platformama i tražilicama, a trenutno provodi kampanju za promociju posezone na šest tržišta. U pripremi je i kampanja za domaće tržište, s video materijalima i pažljivo odabranim elementima, poput autentičnih priča i iskustvenog pristupa, koji će doprinijeti još boljem prepoznavanju turističkog brenda i samih destinacija, a sukladno planu rada pripremaju i tzv. early booking kampanju, koju će provoditi na određenim stranim tržištima koja imaju tendenciju ranog bukiranja.

Rijeka: Turisti s koferima še?u gradom

Dio intenzivne 'borbe' na tržištima i negativne medijske objave

Komentirajući objave nekih stranih medija iz više zemalja oko visokih cijena u Hrvatskoj te koliko to imidžu zemlje i turizma, Staničić ističe da HTZ putem predstavništava i partnera na stranim tržištima aktivno prate situaciju po tom pitanju.

"I ove smo godine mogli svjedočiti određenim negativnim konotacijama i objavama na štetu hrvatskog turizma. Teško se do kraja boriti s takvim stvarima, ali se trudimo na svaku takvu objavu promptno reagirati putem demantija ili dostave informacija koje pobijaju iznesene teze i koje su utemeljene na činjenicama. Najčešće je riječ o netočnim informacijama koje se odnose na zagađenost mora i plaža, pojavu otrovnih meduza, najezdu komaraca, prevelike i nerealne cijene i sl.", kaže direktor HTZ-a.

Iako je riječ o objavama koje mogu naštetiti ugledu i imidžu hrvatskog turizma tako da netko može odgoditi ili u potpunosti odustati od putovanja u hrvatske destinacije, Staničić naglašava da proaktivna komunikacija i promocija HTZ-a na inozemnim tržištima dovodi i do niza vrlo pozitivnih objava o Hrvatskoj u najeminentnijim medijima.

"Na tržištima je danas vrlo intenzivna 'borba' za turiste, pa i pojavu medijskih objava negativne konotacije treba sagledavati kao dio te 'bespoštedne borbe', jer mnoge nama konkurentne zemlje, između ostalog, imaju za cilj zadržavanje i poticanje vlastitih građana na putovanja unutar njihove zemlje. Nažalost, i neki domaći mediji se 'trude' kroz svoje objave naštetiti imidžu Hrvatske kao turističke destinacije", odgovara Staničić.

Split pun turista: Zahladilo je pa su umjesto plaže otišli - na Rivu
Split pun turista: Zahladilo je pa su umjesto plaže otišli  - na Rivu

U tijeku proces izbora novih direktora HTZ-a za München i Seul

 S obzirom na završetak nedavnog natječaja za direktore HTZ predstavništava u Münchenu i Seulu, za što su prijave primali do 13. kolovoza, iz HTZ-a ističu da su zadovoljni "dvoznamenkastim brojem prijava" za te pozicije te sada slijedi pregled dokumentacije i razgovori s kandidatima. Nakon toga, povjerenstvo za izbor dostavlja prijedloge Turističkom vijeću HTZ-a na daljnje usvajanje, a to se, dodaju. očekuje tijekom rujna.

Na pitanje o Münchenu, gdje je do sada HTZ imao ispostavu, a glavno predstavništvo za njemačko tržište u Frankfurtu, iz HTZ-a kažu da se od sada, a zbog velike važnosti njemačkog tržišta za hrvatski turizam, ispostava u glavnom bavarskom gradu pretvara u predstavništvo. Svojim će djelovanjem pokrivati područja Bavarske, odakle u Hrvatsku stiže  najveći broj njemačkih turista, ali i regiju Baden-Wuertemberg te Švicarsku, osim kantona Ticino koji će i nadalje pokrivati predstavništvo u Milanu.

Novost je i da će se dosadašnji ured predstavništva iz Frankfurta preseliti u Berlin, jer HTZ planira još veća ulaganja i aktivnosti na tom važnom tržištu.

U Seoulu postoji ured predstavništva HTZ-a, a sada će, kažu, i izabrati osobu koja će ga voditi u iduće četiri godine, što je važno s obzirom da se južnokorejsko tržište sada nakon pandemije ponovo jače aktivira, pa i sa letovima poput Zagreb-Seoul. Iz Koreje je ove godine već bilo i iznad 30 posto više dolazaka i noćenja turista, a planira se i pojačavanje promocije i suradnji.

'Uživamo na Baćinskim jezerima i ušću Neretve. Na plažama nisu gužve, a kava je samo 1,40 €'
'Uživamo na Baćinskim jezerima i ušću Neretve. Na plažama nisu gužve, a kava je samo 1,40 €'

Tržište SAD-a također raste

Ove godine raste turistički promet prema Hrvatskoj i s drugih dalekih tržišta, posebice iz SAD-a, koje Hrvatsku sve više prepoznaje kao atraktivnu cjelogodišnju destinaciju, čemu su dokaz i nominacije u tri kategorije za njihove tzv. turističke oskare ili nagrade Travvy Awards 2024.

Hrvatska je već 2019. osvojila tu srebrnu nagradu u kategoriji najbolje destinacije u Europi, broncu u kategoriji najbolje svjetske destinacije, a HTZ srebro u kategoriji najbolje europske turističke organizacije. I 2021. je dobila srebrno među najboljim europskim organizacijama, a Hrvatska broncu u kategoriji najbolje destinacije na Mediteranu.

"Vjerujemo u uspjeh i ove godine, pa i za korak više, zlato, jer je Hrvatska vrlo dobro prepoznata među renomiranim ambasadorima, turističkim agentima i klijentima, koji i imaju priliku glasati za nominirane", zaključuju iz HTZ-a.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1

VIDEO

UŽIVO Voda kod Zeline nije za piće. Austrija očekuje ekstreme, moglo bi pasti 300 litara kiše
CIKLONA BORIS

UŽIVO Voda kod Zeline nije za piće. Austrija očekuje ekstreme, moglo bi pasti 300 litara kiše

Cijela Europa je na udaru ciklone Boris. Diljem Hrvatske pada obilna kiša i puše snažan vjetar. Kiša je u nekim mjestima poplavila podrume, na moru su snimljene pijavice, dio prometnice je bio pod vodom...

VIDEO Čitatelj 24sata u Austriji: 'Mislili smo susnježica, kad ono krpe! Nemamo ni zimske gume'
ZAMEO IH SNIJEG

VIDEO Čitatelj 24sata u Austriji: 'Mislili smo susnježica, kad ono krpe! Nemamo ni zimske gume'

Snijeg je zatekao Njemačku i Austriji. Iako se očekivalo hladnije vrijeme nitko nije bio spreman na prave zimske uvjete
Šefica u Lutriji  dobila stan na lutriji i radi s nećakom, snahom, bratom i suprugom u Lutriji
KUGLICE SU IM SE POSLOŽILE

Šefica u Lutriji dobila stan na lutriji i radi s nećakom, snahom, bratom i suprugom u Lutriji

Plus+ Hrvatska lutrija kaže da bez ograničenja zapošljavaju rodbinu zaposlenika, što je, dodaju, često i praksa u toj firmi