Ministar Hajdaš Dončić će u četvrtak smijeniti cijelu Upravu i postaviti novu: 'U 30 dana treba zbrinuti 1500 zaposlenih i srezati troškove. Bez toga, tvrtka ide u stečaj'
HŽ Cargo je bez lokomotiva. Zašto? Nemaju ni za kotače...
Gotovo 30 električnih lokomotiva HŽ Carga mjesecima stoji zaboravljeno čekajući da stignu novi kotači. Tvrtka grca u dugovima, dobavljačima odavno nije platila isporučenu robu, pa su oni jednostavno prestali slati rezervne dijelove.
Na prugama je preostalo samo 17 lokomotiva koje još voze. No da bi i dalje vozile, doslovce se skidaju kotači s jednih lokomotiva i stavljaju na druge.
No u Cargu nema dovoljno ni pijeska za kočenje, kočionih papuča, ulja, maziva...
Ni jedna lokomotiva nema brisače, nekima fale pokazatelji brzine i svaki dan se lokomotive pomalo čerupaju. A svaka vrijedi od 2,5 do 3 milijuna eura i doslovce propadaju, kaže izvor iz Carga
Iz Carga doznajemo da za pola godine više neće imati ni jedne lokomotive ako hitno ne stignu rezervni dijelovi.
- Ni jedna lokomotiva nema brisače, nekima fale pokazatelji brzine i svaki dan se lokomotive pomalo čerupaju. A svaka vrijedi od 2,5 do 3 milijuna eura i doslovce propadaju. K tome, i noću s njih kradu plemenite metale - kaže naš izvor u Cargu.
Kako bi nadomjestili manjak lokomotiva, Cargo je upregnuo dizelašice koje na dan gutaju pola milijuna kuna goriva. To je i duplo veći trošak u odnosu na električne. Ispada da samo na gorivo Cargo na tjedan potroši najmanje 3,5 milijuna kuna više nego što bi trebao, ali novca nema za kupnju novih kotača. A svaki s postavljanjem stoji oko 2000 eura.
- Istina je da se kotači skidaju s jednih lokomotiva i stavljaju na druge, ali tvrtki nedostaje novca. Imamo prioritete kod plaćanja, i to su nam uvijek ljudi i njihove plaće, a onda tek rezervni dijelovi - kaže predsjednik uprave Ivan Lešković.
Dodao je kako su kotači upravo u utorak stigli i da će uskoro vratiti u pogon sve lokomotive.
'Za sve što se dogodi na pruzi krive vlakovođe koji daju najbolje'
Strojovođe javljaju da ne mogu s ovim lokomotivama izvući toliko tereta jer su preslabe.
- Vlakovi bježe, bilo je slučajeva da su papuče za kočenje bile puknute ili potpuno oglodane i ljudi voze takve strojeve. Stanje je grozno - upozorava Nenad Mrgan iz Sindikata strojovođa Hrvatske.
Kaže da se lokomotive naprežu do maksimuma, a kad dođe do nezgode, iz Carga sve svaljuju na strojovođe.
Cijela Uprava leti, a nova u 30 dana mora zbrinuti 1500 radnika
Na sjednici Vlade u četvrtak bit će smjenjena tročlana Uprava HŽ Carga na čelu sa Ivanom Leškovićem, a za novog predsjednika Uprave bit će postavljen Danijel Krakić, načelnik Sektora željeznica u Ministarstvu prometa i predsjednika Nadzornog odbora HŽ Carga.
- Smijenjujem cijelu Upravu HŽ Carga jer nisu pripremili tvrtku za privatizaciju i nisu smanjili troškove. HŽ Cargo mjesečno ima prihode od 30 milijuna, a troškove od 60 milijuna kuna. Od toga oko 75 posto ide na plaće - kazao je Jutarnjem listu u srijedu ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
Ministar od nove Uprave očekuje brzo provođenje bolnih rezova.
- U mjesec dana se mora zbrinuti 1500 od 2800 zaposlenih i srezati troškove. Ukoliko se to ne učini tvrtka odlazi u stečaj - poručio je ministar.
>>> Domaće rješenje je najbolje: Spas HŽ Carga je u fondovima