Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
92 komentara

HŽ Cargo je bez lokomotiva. Zašto? Nemaju ni za kotače...

Ministar Hajdaš Dončić će u četvrtak smijeniti cijelu Upravu i postaviti novu: 'U 30 dana treba zbrinuti 1500 zaposlenih i srezati troškove. Bez toga, tvrtka ide u stečaj'

Goran Stanzl/Pixsell
Foto: Goran Stanzl/Pixsell
92 komentara

Gotovo 30 električnih lokomotiva HŽ Carga mjesecima stoji zaboravljeno čekajući da stignu novi kotači. Tvrtka grca u dugovima, dobavljačima odavno nije platila isporučenu robu, pa su oni jednostavno prestali slati rezervne dijelove. 

Na prugama je preostalo samo 17 lokomotiva koje još voze. No da bi i dalje vozile, doslovce se skidaju kotači s jednih lokomotiva i stavljaju na druge

No u Cargu nema dovoljno ni pijeska za kočenje, kočionih papuča, ulja, maziva...

Ni jedna lokomotiva nema brisače, nekima fale pokazatelji brzine i svaki dan se lokomotive pomalo čerupaju. A svaka vrijedi od 2,5 do 3 milijuna eura i doslovce propadaju, kaže izvor iz Carga

Iz Carga doznajemo da za pola godine više neće imati ni jedne lokomotive ako hitno ne stignu rezervni dijelovi. 

- Ni jedna lokomotiva nema brisače, nekima fale pokazatelji brzine i svaki dan se lokomotive pomalo čerupaju. A svaka vrijedi od 2,5 do 3 milijuna eura i doslovce propadaju. K tome, i noću s njih kradu plemenite metale - kaže naš izvor u Cargu. 

Kako bi nadomjestili manjak lokomotiva, Cargo je upregnuo dizelašice koje na dan gutaju pola milijuna kuna goriva. To je i duplo veći trošak u odnosu na električne. Ispada da samo na gorivo Cargo na tjedan potroši najmanje 3,5 milijuna kuna više nego što bi trebao, ali novca nema za kupnju novih kotača. A svaki s postavljanjem stoji oko 2000 eura. 

- Istina je da se kotači skidaju s jednih lokomotiva i stavljaju na druge, ali tvrtki nedostaje novca. Imamo prioritete kod plaćanja, i to su nam uvijek ljudi i njihove plaće, a onda tek rezervni dijelovi - kaže predsjednik uprave Ivan Lešković

Dodao je kako su kotači upravo u utorak stigli i da će uskoro vratiti u pogon sve lokomotive. 

'Za sve što se dogodi na pruzi krive vlakovođe koji daju najbolje'

Strojovođe javljaju da ne mogu s ovim lokomotivama izvući toliko tereta jer su preslabe. 

- Vlakovi bježe, bilo je slučajeva da su papuče za kočenje bile puknute ili potpuno oglodane i ljudi voze takve strojeve. Stanje je grozno - upozorava Nenad Mrgan iz Sindikata strojovođa Hrvatske. 

Kaže da se lokomotive naprežu do maksimuma, a kad dođe do nezgode, iz Carga sve svaljuju na strojovođe.

Cijela Uprava leti, a nova u 30 dana mora zbrinuti 1500 radnika

Na sjednici Vlade u četvrtak bit će smjenjena tročlana Uprava HŽ Carga na čelu sa Ivanom Leškovićem, a za novog predsjednika Uprave bit će postavljen Danijel Krakić, načelnik Sektora željeznica u Ministarstvu prometa i predsjednika Nadzornog odbora HŽ Carga. 

- Smijenjujem cijelu Upravu HŽ Carga jer nisu pripremili tvrtku za privatizaciju i nisu smanjili troškove. HŽ Cargo mjesečno ima prihode od 30 milijuna, a troškove od 60 milijuna kuna. Od toga oko 75 posto ide na plaće - kazao je Jutarnjem listu u srijedu ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić

Ministar od nove Uprave očekuje brzo provođenje bolnih rezova. 

- U mjesec dana se mora zbrinuti 1500 od 2800 zaposlenih i srezati troškove. Ukoliko se to ne učini tvrtka odlazi u stečaj -  poručio je ministar.

>>> Domaće rješenje je najbolje: Spas HŽ Carga je u fondovima

Možda vas zanima i ovo:
Naši partneri pišu
Message