U Kaštel Lukšiću imaju čudesan školski vrt, iako učitelji koji u njemu s djecom rade izvan radnog vremena za to ne mogu biti nagrađeni. A i razredi su prenapučeni
Imamo pravi rajski vrt, ali sve ostalo u školi daleko je od raja
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Osnovna škola Ostrog u Kaštel Lukšiću jedna je od rijetkih u Hrvatskoj koja ima veliki školski botanički vrt. Djeca radeći u vrtu ne uče samo o prirodi i biljkama, nego stječu i druga važna znanja i vještine koje će im koristiti u životu.
Ivana Ivanović/Pixsell
- Već od prvih razreda djecu uključujemo u aktivan rad u botaničkom vrtu, ali sve kroz igru i edukaciju. Djeca u jesen skupljaju lišće i bacaju ga u bazene gdje nastaje humus. Mladi maslinari sudjeluju u berbi, rezidbi i zaštiti maslina. Kroz takve aktivnosti i projekte, u koje se svi rado uključuju, uče o ekološkom uzgoju, zdravoj prehrani, ali se i uče logičnom razmišljanju na konkretnim primjerima – objašnjava nam voditeljica botaničkog vrta Lada Tomas (61). Ravnateljica škole Nevenka Maras (33) kaže nam kako u školi trenutačno rade na projektu kojim žele iskoristiti vrt u terapeutske svrhe i s tim će aplicirati za fondove Europske unije. Također, u školi rade na projektu energetske neovisnosti škole koji bi trebao biti gotov do kraja ove godine.
Ivana Ivanović/Pixsell
Tijekom brojnih akcija prikupili su 150.000 kuna s kojima će na krov postaviti solarne panele i promijeniti svu rasvjetu koja im je trenutačno najveći potrošač električne energije.
- I tu su naši učenici uključeni. Mali informatičari napravili su naljepnice koje su lijepili iznad utičnica, na printere i iznad slavina. Tako u cijeloj školi stoje upozorenja ‘printaj obostrano’, ‘isključi me’ ili ‘štedi vodu’. Učimo djecu misliti globalno. Tako smo primjerice sadili suncokrete kako bi djeca proučavala njihova kretanja, koja su poput solarnih panela. Naravno, nisu sve škole sretne da imaju ovakav okoliš poput nas, ali smatramo da se i malim akcijama, primjerice recikliranjem papira može djecu naučiti da misle o prirodi - objašnjava nam ravnateljica Nevenka Maras.
Rad u vrtu treba nagraditi
Uprava škole Ostrog, nažalost, nema uvijek sredstava da nagradi nastavnike koji dobrovoljno s djecom rade na dodatnim projektima. Ravnateljica kaže kako bi bila sretnija da može stimulirati nastavnike.
Ivana Ivanović/Pixsell
Rade čak u tri smjene
U razrednim odjelima je previše učenika. Bilo bi optimalno da u razredu bude od 16 do 18 djece jer učitelji moraju voditi brigu i o onima s posebnim potrebama, kao i o iznimno talentiranima.
Nema sustavnog rada s ravnateljima
Ravnatelj mora imati brojne vještine u upravljanju školom. Da se s njima sustavno radi, na čelnim pozicijama u školama bilo bi više onih koji postižu rezultate, kaže Nevenka Maras.
Štede, ali ne samo zbog troškova
U školi su zalijepljene naljepnice koje upozoravaju na štednju energije. Nisu to radili samo zato da škola ima manje troškova, iako se to podrazumijeva, nego zato da bi djecu učili o čuvanju energije, a na taj način i čuvanju prirode od zagađivača.
Ivana Ivanović/Pixsell
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.