Nakon skandala s varanjem na ekotestovima, zaposlenici VW-a strahuju od vala otkaza. Skandal bi mogao poljuljati i povjerenje u kvalitetu njemačkih kompanija
Ključ u bravu VW-a? Narodni automobil vozi Nijemce u krizu
Njemačka autoindustrija imidž je gradila desetljećima, a Volkswagen-ova afera Dizel bi ozbiljno mogla uzdrmati najveće europsko gospodarstvo.
To je najveći njemački proizvođač automobila, a zapošljava njih više od 270.000 u zemlji, a isto ih je toliko zaposleno u pratećim industrijama. Nakon skandala s varanjem na ekotestovima, zaposlenici VW-a strahuju od vala otkaza. Skandal bi mogao poljuljati i povjerenje u kvalitetu i pouzdanost njemačkih kompanija i proizvoda općenito, upozoravaju analitičari.
- Neke njemačke kompanije plaše se domino-efekta, da bi VW skandal mogao utjecati i na njihovo poslovanje, te dovesti do erozije ‘Made in Germany’ oznake - kaže Andre Schwartz, direktor trgovačke udruge BGA. Drugi analitičari kažu da bi afera Dizel mogla predstavljati veću opasnost za njemačko gospodarstvo nego što je to grčka dužnička kriza.
- Sasvim iznenada Volkswagen je postao veći negativni rizik po njemačko gospodarstvo nego što je to grčka dužnička kriza. Ako idućih mjeseci prodaja VW-a u SAD-u padne, to neće loše utjecati samo na tu kompaniju, nego na cijelo njemačko gospodarstvo - rekao je Carsten Brzeski, ekonomist u ING-u, multinacionalnoj financijskoj korporaciji. S druge strane, hrvatski ekonomski stručnjak Damir Novotny kaže da afera neće toliko utjecati na njemačko gospodarstvo.
- Kazne će sigurno biti velike, no oni će to izdržati. Njemačko gospodarstvo je veliko te sumnjam da će afera VW-a utjecati na ekonomiju - kaže Novotny. Ipak, postoji nešto znatno više od goriva što pogoni svaki Volkswagen, a to je njemački inženjering te industrijski imidž koji je Njemačka gradila desetljećima. Afera Dizel je ozbiljno uzdrmala i taj dio.