Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se

Misterij leta MH370: 'Pilot ga je kontrolirao do samog pada'

Francuski istražitelji jedini su koji i dalje vode istragu o MH370 koji je pao u ožujku 2014. godine pri čemu je poginulo više od 200 putnika. Iako će im trebati još godinu dana, došli su do prvih podataka

Foto: Reuters/Pixsell
28 komentara

Prema novim podacima istrage, avion Malaysia Airlinesa bio je "pod kontrolom" sve do samog pada, a francuski istražitelji navode kako je to jedan od jakih dokaza da se radi upravo o samoubojstvu i ubojstvu. Već se godinama spekulira o tome da je upravo kapetan Zaharie Ahmad Shah namjerno preusmjerio avion, nestao s radara, a zatim u sigurnu smrt odveo sebe, svog kopilota, članove posade i 227 putnika.

Jedini koji i dalje službeno vode istragu su francuski istražitelji koje zanima što se dogodilo s troje francuskih državljana, majkom i dvoje djece. Oni smatraju da je samoubojstvo i ubojstvo najvjerojatniji uzrok pada aviona. Naravno, ostavljaju mogućnost da je netko drugi ušao u kokpit, onesposobio pilota i kopilota te srušio avion, javlja Daily Mail

'Radio je nevjerojatne manevre' 

Francuskim istražiteljima trebat će još barem godina dana da dovrše svoju istragu, no prvi rezultati upućuju da je avion bio pod kontrolom, točnije da se njime upravljalo manualno te da je autopilot bio isključen. Istražitelji svoju tezu temelje na činjenici da je avion radio "nevjerojatne manevre" koji su mogući jedino manualnim upravljanjem. U prilog njihovoj pretpostavci idu već stare teorije o tome da je kapetan bio depresivan, varao suprugu sa stjuardesama te da je zbog svega toga odlučio ubiti sebe i ostale na letu.

REUTERS | Autor: REUTERS/Davor Plukavec/Pixsell Foto: REUTERS/Davor Plukavec/Pixsell

Podsjetimo, avion Boeing 777 tvrtke Malaysian Airlines nestao je 8. ožujak 2014. s radara, a zatim i zauvijek. Nesreća je i dalje neriješena, a obzirom da je avion pao u more, male su vjerojatnosti da će istražitelji ikada pronaći crnu kutiju i doznati što se zaista dogodilo. Dijelovi aviona "isplivali" su tijekom godina i pojavljivali su se na raznim lokacijama - u Mozambiku, Južnoj Africi, otoku Reunion i na Mauricijusu. 

Teorije o padu MH370 

Zbog puno neodgovorenih pitanja, tijekom pet godina mnogi su iznosili razne teorije - tako je prije mjesec dana stručnjak za avijaciju William Langewiesche rekao da je pilot onesvijestio svog kopilota i dekompresirao kabinu zbog čega su putnici ostali bez zraka. No, znanstvenici se nisu složili s tom teorijom. Bilo je teorija i o otimanju zrakoplova.

STRUČNJAK ISTRAŽIO Nova teorija o MH370: Pilot je ubio kopilota i ugušio putnike

Neki tvrde da je kriv pilot, a drugi sumnjaju na kopilota. Neki ističu da su zrakoplov oteli Rusi, drugi kažu da su ga oteli teroristi za napad na kinesku mornaricu. Postoje teorije i da su ih Amerikanci srušili zbog straha od terorizma. 

Jedna od mogućih teorija je i ta da se nešto u zrakoplovu možda zapalilo, zbog čega je pilot krenuo okretati avion natrag kako bi što prije sletio na najbliži aerodrom. Stewart Law koji je vodio nekoliko istraga zrakoplovnih nesreća tvrdi kako je sličan Boeing 777 imao požar na letu kojeg je uzrokovao problem maske za kisik kod kopilota. Nakon tog požar 2011. Boeing je naredio svim kompanijama da poprave tu grešku sustava, no nije poznato je li Malaysia Airlines to doista i učinila. 

YouTube | Autor: YouTube Foto: YouTube

Upletena je treća strana? 

U srpnju je malezijska vlada izdala finalno priopćenje o nestanku MH370. 

Glavni istražitelj Kok Soo Chon rekao je da je avion prije pada bio pod manualnom kontrolom i da se ne može isključiti upletenost neke treće strane. I njihova istraga vodi k tome da je 239 ljudi u avionu namjerno ubijeno. 

Foto: Reuters/PIXSELL/twitter

Međutim, najveća rupa u priči je upravo kapetan Zaharie Shah. Koji su njegovi motivi? Analitičari ne mogu dokučiti zašto bi pilot to napravio. Njegova obitelj i kolege tvrde da je Shah bio strastveni avijatičar i da ne bi odveo putnike u smrt zbog problema u braku. 

Možda vas zanima i ovo:
Message