Na portal se također možeš prijaviti i
putem svog Facebook ili Google računa.
ili Prijava Prijavi se
Najnovije vijesti iz Hrvatske i Svijeta na 24sata
16 komentara

'Nije mi bilo svejedno, nikad nije bila takva orkanska bura!'

Branko Jaram, zapovjednik na Jadrolinijinom trajektu “Lastovo”, jedinom brodu koji je prošlog vikenda plovio na svojoj ruti. Prevezao je iz luke Ubli na otoku Lastovo do Splita 40-ak putnika, među njima i bolesno dijete

Foto: YouTube
16 komentara

Nije mi jasno zašto se pravi veliki doživljaj od mog normalnog, posla, prvo nam je kazao kapetan Branko Jaram, zapovjednik na Jadrolinijinom trajektu “Lastovo”, jedinom brodu koji je prošlog vikenda plovio na svojoj ruti. Prevezao je iz luke Ubli na otoku Lastovo do Splita 40-ak putnika, nekoliko kamiona te 5-6 automobila dok je orkanska bura zatvarala ceste, kamoli ne pristaništa. Međutim, kasnije nam je priznao da mu nije bilo svejedno...

POGLEDAJE VIDEO:

'Nikad nisam tako nešto doživio'

- Da sam znao što će nas čekati u ona dva kanala, ostao bi u Ublima. Ali pazite, poanta je kad ste već na moru, stavite provu na vjetar, smanjite na najsigurniju brzinu i tako idete naprijed. Da mi je bilo svejedno – nije. Strah nisam osjetio, ali postojala je jedna doza neizvjesnosti recimo. Što bi bilo kad bi se nešto dogodilo. Kad bi se ugasio jedan motor recimo ili tako nešto. Mi smo plovili po takvim stanjima mora na ovim područjima, ali nikad nije bura bila ovakve orkanske snage. Nikad, nikad, nikad! U ovih 40 godina na ovim prostorima nikad nisam tako nešto doživio. Mislio sam kad dođemo uz kraj da će biti manje, međutim bura je bila još jača i jača, praktički orkan na moru!

Foto: YouTube

Kasnije saznao da je vozio bolesnog dječaka

Kod olujnog juga stanje mora zna biti i gore, plovi se i po takvim nevremenima, a kako je to izgledalo prošlog vikenda opisuje kapetan Jaram, koji je u Jadroliniji od 1977. godine, trenutno najstariji barba u državnom brodaru, s 37 godina zapovjedničkog staža!

- Kod juga su valovi, od brijega do brijega, duži, ali ovdje nije brod puno patio, sve je bilo u provu. Valovi su bili kraći, jesu bili visoki. Praktički smanjenom brzinom smo razbijali tako da nije bila sila na silu. Što se tiče valjanja nije bilo nikakvih problema. No, nije vam jasno da takva bura može biti na ovim prostorima. U dva kanala, između Vele Luke i Hvara je bilo grubo. A kod rta Pelegrin, između sjeverne strane Hvara i južna strana Brača je bilo još gore - dodaje naš sugovornik, koji je tek jutros saznao da je na brodu bio i jedan bolesni dječak.

Brod putovao preko cijelog Tihog oceana

Da je Lastovo brod s iznimnim maritimnim sposobnostima zna zapovjednik Jaram, no kaže i kako je u pitanju trajekt star 50 godina! Zanimljivo, Lastovo koje je sagrađeno u Japanu, prvih godina je bio “trajekt” na relaciji između Tokija i Los Angelesa! Putovao je preko cijelog Tihog oceana, kaže nam to kapetan Ante Mrvica, bez obzira na umirovljenje, alfa&omega Jadrolinije za ovo područje.

- Problem s Lastovom je što je tehnološki zastario. Nekad je mogao ukrcati 85 automobila, kad su bili Dijane i Spačeki, a danas su vozila veća, šira, pa stane tek koje preko 50. Problem je i visina garaže za kamione.

Foto: Mario Matana/24sata

Mrvica nam iznosi zanimljivu opservaciju. Smatra da je upitno koliko će se uopće ta linija održavati jer gradnjom Pelješkog mosta pa i tunela koje spajaju Makarsku rivijeru s autocestom, dolazi do preusmjeravanja prometa.

- Nekad su brodovi išli od mjesta do mjesta uz obalu, prevozili putnike. Međutim, nema zamjene za cestu. Karte na relaciji Split – Lastovo su skupe, a prema smjernicama EU postat će još skuplje. Zato držim da će se promet ubuduće preusmjeravati na Pelješac pa Korčulu, a izgradnjom luka u Drveniku i Sućurju slična sudbina čeka liniju Split – Stari Grad - rekao je.

Tema: Hrvatska

Možda vas zanima i ovo:
Message